بی وای دی یانگ وانگ U9 با قیمت ۲۳۳ هزار دلار معارفه شد، رقیبی برای ریماک؟

نمایشگاه ژنو


ابرخودروی برقی بی وای دی یانگ وانگ U9 به تازگی در چین با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان، معادل ۲۳۳۰۰۰ دلار اراعه شده است. این در حالی است که شش ماه پیش اظهار شده می بود قیمت این ابرخودرو ۱۳۷۰۰۰ دلار خواهد می بود. یقیناً U9 در قیاس با مشهورترین ابرخودروی برقی حال حاضر یعنی ریماک نورا اصلا گران‌ نیست. ریماک ۲ میلیون دلاری بیشتر از هشت برابر ابرخودروی چینی قیمت دارد. اما قطعا هشت برابر پرقدرت یا سریع تر از آن نیست.

با این حال، پیشرانه چهارموتوره ریماک نورا توان ۱۸۸۸ اسب بخار تشکیل می‌کند. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱.۸۲ ثانیه است؛ درحالی که پیشرانه چهارموتوره U9 توان ۱۲۸۷ اسب بخار تشکیل می‌کند و زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۲.۳۶ ثانیه اظهار شده است. اما قطعا با این قیمت، فردی از شدت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت  U9 شکایتی ندارد. یقیناً نورا هم قیمت پرداخت ۱.۸ میلیون دلار زیاد تر برای چند دهم ثانیه سریع تر بودن را ندارد.

ادامه مطلب
ایلان ماسک به‌گفتن اورریتدترین مدیرعامل سال 2024 معارفه شد

بی وای دی می‌گوید گشتاور قابل‌دقت ۱۶۸۰ نیوتن متر U9 همه چرخ محرک آن را در عرض ۹.۷۸ ثانیه از حالت سکون به یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) می‌رساند. به این علت محصول بی وای دی کندتر از ریماک (۸.۲۵ ثانیه) است. یقیناً شتاب آن بهتر از کارکرد یک ابرخودروی درون‌سوز در این بازه قیمتی محسوب می‌بشود.

مک‌‌لارن آرتورا با توان ۶۷۱ اسب بخار و قیمت ۲۳۷۰۰۰ دلار، برای رسیدن به شدت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به ۳ ثانیه و برای طی مسافت یک چهارم مایل از حالت سکون به ۱۰.۷ ثانیه نیاز دارد. رقیب آشکار‌تر یانگ وانگ در بازار چین، ابرخودروی گک آیون هایپر SSR است. محصول GAC با قیمت نزدیک به ۱۷۹۰۰۰ دلار توان ۱۲۲۴ اسب بخار را اراعه می‌دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تیگو 8 پرو، قوی ترین پلاگین هیبرید ایران

مشخصات و جزئیات بی وای دی یانگ وانگ U9

U9 روی پلتفرم e4 بی وای دی ساخته می‌بشود و به تعلیق Disus-X تجهیزاست که نرخ حرکت فنری و میرایی را کنترل می‌کند و نوید توانایی حرکت بر روی سه چرخ یا بالا و پایین شدن ماشین را می‌دهد. توانایی دیگر این ابرخودرو چرخش همانند تانک است، مهارتی که U9 از برادرش یعنی شاسی بلند U8 به ارث برده است. پیچیدگی سیستم تعلیق این مدل تبدیل وزن ۲۴۷۵ کیلوگرمی آن شده که ۱۷۵ کیلوگرم زیاد تر از ریماک نورا است.

باتری ۸۰ کیلووات ساعتی لیتیم آهن فسفات برد حرکتی ۴۶۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. حداکثر توان شارژ این ماشین ۵۰۰ کیلووات است. ادعا می‌بشود که شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد این ابرخودرو ۱۰ دقیقه طول می‌‌کشد و به پورت‌های شارژ دوگانه تجهیزاست تا بتوان آن را همانند پر کردن مخازن دوقلوی یک کوپر S مدل ۱۹۶۰ همزمان به دو شارژر متصل کرد.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: بازگشت از سیارک بنو
بی وای دی یانگ وانگ U9

احتمالا با دیدن اسپویلر بزرگ عقب انتظار فضای داخلی جذابی را داشته باشید، اما حقیقت کاملا متفاوت و ناامیدکننده است. فرم کلی داشبورد و کنسول مرکزی همانند مدل‌های ۱۰ سال پیش مک‌لارن و نمایشگر لمسی سوم که در سمت سرنشین قرار دارد همانند یک افزونه به نظر می‌رسد. اما فراموش نکنیم که این اولین تلاش بی وای دی در ساخت یک ابرخودرو محسوب می‌بشود، به این علت نباید انتظار بسیاری از برند چینی داشته باشیم.

دیجیاتو با حمایتمجموعه اتوخسروانی، در نمایشگاه ماشین ژنو ۲۰۲۴ شرکت کرده است. مجموعه اتوخسروانی از سال ۱۳۵۱، فعالیت خود را در عرصه خرید و فروش ماشین اغاز کرده است. اتوخسروانی با اراعه سرویس هایی نظیر یکسال گارانتی معاوضه، گارانتی مغایرت یک هفته ای، یکسال گارانتی موتور و گیربکس، ارسال رایگان ماشین به سراسر ایران و تخفیف بیمه بدنه، خودروهای کارشناسی شده فعالیت خود را نسبت به دیگر مجموعه‌ها در بازار ماشین ایران منحصر به فرد کرده است.

ادامه مطلب
آیفون 16 میکروفون و هوش مصنوعی گسترش یافتهای خواهد داشت



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها