قدم اول برای فعالیت در بازار اندوخته چیست؟

salb-techna


بازار بورس اوراق بهادار یکی از بازارهای مالی به حساب می اید که اخیرا مورد دقت و استقبال تعداد بسیاری از اندوخته گذاران قرار گرفته است. اولین قدم برای اغاز اندوخته گذاری در بورس، ثبت نام در سامانه سجام است. چرا که افراد برای انجام معامله های ملزم به دریافت کد بورسی از کارگزاری مورد تایید سازمان بورس می باشند و بدون داشتن کد بورسی منحصر بفرد امکان خرید و فروش سهام وجود ندارد.

کلمه سجام مختصر شده واژه «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» است که جهت جمع‌آوری و تجمیع اسبق و اطلاعات معاملاتی سهامداران تشکیل شد‌ه است و ملزوم است تا همه سهامداران اطلاعات بانکی، فردی و … خود را در این سامانه ثبت کنند. این سامانه متعلق به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است و زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کند.

ادامه مطلب
احتمالاً نمایشگر وان پلاس ۱۲ روشنایی خارق العاده ۳۰۰۰ نیتی ارائه می‌کند

افراد برای ثبت‌نام در سامانه سجام می‌بایست به نشانی اینترنتی www.sejam.ir مراجعه نموده و با انتخاب گزینه «ثبت نام در سجام» فرآیند ثبت نام خود را اغاز کنند. با انتخاب این روش، هزینه ثبت نام (نزدیک به ۱۱ هزار تومان) از افراد دریافت می‌گردد، اما امکان ثبت نام رایگان نیز از طریق برخی کارگزاری‌ها فراهم شده است.

ثبت نام رایگان در سجام

افراد می‌توانند با منفعت گیری از سامانه ثبت نام کارگزاری سودمند، ثبت نام رایگان سجام را انجام بدهند. در این روش ابتدا ملزوم است تا در سایت کارگزاری سودمند ثبت نام کرده و سپس مطابق توضیحات زیر، مرحله های ثبت نام سجام را انجام بدهند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اراعه اپل ویژن پرو در چین در خرداد ماه خواهد می بود

افراد با داخل کردن کد ملی و شماره همراهی که به نام خودشان است و انتخاب گزینه «دریافت کد تایید» و داخل کردن کد در کادر مخصوص به صفحه تکمیل اطلاعات فردی منتقل خواهد شد و باید اطلاعات تماس، اطلاعات هویتی، شغلی، بانکی و سطح دانش مالی خود را تکمیل کنند.

بعد از بازبینی و تایید نهایی اطلاعات، ثبت نام در سامانه سجام به آخر رسیده و نتیجه آن از طریق پیامک به فرد خبر‌رسانی خواهد شد. بعد از پایان ثبت نام و دریافت کد تایید ۱۰ رقمی، ملزوم است تا احراز هویت سجام نیز انجام بشود.

احراز هویت در سجام

بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سجام، نیاز به احراز هویت می‌باشد که به چند طریق امکان پذیر است.

احراز هویت در بازار اندوخته برای بازدید و تایید اطلاعات داخل شده توسط فرد اندوخته گذار انجام می‌بشود. که این فرآیند به دو طریق حضوری و غیر حضوری قابل انجام است.

ادامه مطلب
مدیرعامل آنر آیفون ۱۵ را بدون کمترین نوآوری می‌داند

در احراز هویت به طور حضوری نیاز است تا با انتخاب گزینه «لیست مراکز منتخب احراز هویت» که در سایت سجام قرار دارد، به مراکز دفاتر منتخب پیشخوان دولت و این چنین شعب کارگزاری ذکر شده مراجعه بشود.

اما با روش احراز هویت غیر حضوری افراد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف زمان، از طریق سایت کارگزاری سودمند به طور رایگان و آنلاین، احراز هویت سجام را انجام بدهند.

یقیناً در صورتی که فرد کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد و متولد سال ۱۳۸۹ به قبل باشد، احراز هویت قیم قانونی شخص به طور حضوری الزامی است. اما در صورتی که فرد زیر ۱۸ سال متولد سال ۱۳۸۹ به سپس باشد، نیازی به احراز هویت حضوری وجود ندارد و احراز هویت غیر حضوری قیم کفایت می‌کند.

احراز هویت غیرحضوری در سامانه کارگزاری سودمند به طور زیر انجام می‌بشود.

ادامه مطلب
پروژه ۷ تریلیون دلاری آلتمن در تشکیل تراشه با حمایتدولت آمریکا عملی می‌بشود

۱. ورود به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه «احراز هویت غیر حضوری»

۲. داخل کردن کد ۱۰ رقمی ارسالی از سوی سامانه سجام

۳. داخل کردن کد تایید پیامک شده توسط سجام

۴. داخل کردن شماره سریال پشت کارت ملی

۵. بازبینی اطلاعات و بارگذاری و تایید عکس امضا

۶. ضبط یک فیلم از خودتان و خواندن یک جمله اتفاقی و بازبینی آن.

۷. مطالعه و تایید ضمانت نامه

با انجام مرحله های حرف های شده، احراز هویت متقاضی در سجام تکمیل شده و طی دو روز کاری نتیجه اظهار خواهد شد. بعد از تکمیل و تایید احراز هویت، اندوخته‌گذاران می‌توانند از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری خود، داخل حساب کاربری شده و اغاز به اندوخته گذاری در بازار بورس کنند. در انتها ملزوم به ذکر است که فعالیت در بازار بورس نیازمند کسب دانش بورسی، توانایی و توانایی کافی یا منفعت گیری از توانایی و دانش افراد با توانایی و تحلیلگران حرفه‌ای در صندوق‌های اندوخته‌گذاری یا سبدگردان اختصاصی دارای مجوزهای ملزوم از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است.

ادامه مطلب
شغل تریدری در ایران | آیا تریدری شغل خوبی است؟

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها