بهترین کتاب های مارک منسن؛ نویسنده هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

عشق کافی نیست از کتاب های مارک منسن


آیا تا بحال با مقصد افزایش توانایی‌های فردی‌تان برای روبه رو با چالش‌های زندگی به‌سراغ کتاب‌هایی با نوشته‌های مرتبط رفته‌اید؟ اگر جست‌وجویی ساده هم در بین کتاب‌ های خودیاری و گسترش‌ فردی کرده باشید، حتما نام مارک منسن و کتاب‌هایش را دیده‌اید. آثار او از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در حوزه گسترش فردی و خودیاری می باشند. در این مقاله، بهترین کتاب‌های ترجمه‌شده او به زبان فارسی را معارفه می‌کنیم.

زندگی‌نامه

مارک منسن نویسنده و بلاگر اهل تگزاس متولد ۹ مارس ۱۹۸۴ است. او در سال ۲۰۰۷ از رشته علوم مالی دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد. از سال ۲۰۰۷ مارک نوشتن را به‌گفتن بلاگر با نوشته‌های روان‌شناسی، روابط، رشد شخصی و فرهنگ اغاز کرد. کتاب های مارک منسن تا بحال ۳ بار به‌گفتن پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز معارفه شده‌اند. او اکنون یک مدرسه آنلاین به‌نام «The Subtle Art School» دارد که کارگاه‌ها و دوره‌های آنلاین خود را در آن برگزار می‌کند. در ادامه با بهترین کتاب‌های این نویسنده آشنا می‌شویم.

۱. عشق کافی نیست

مترجم (پیشنها کاربران): سیمین محمدی
انتشارات (نظر کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۲۲۴

اغاز یک رابطه و ماندن در آن بدون سواد و توانایی‌های رابطه قطعا چالش‌ها و صدمه‌های بسیاری را برای طرفین به‌ همراه دارد. مارک منسن در این کتاب توانایی‌های الزامی برای داشتن رابطه سالم را آموزش می‌دهد از جمله اهمیت و الزام نه گفتن، تشخیص حقیقت‌ها از خیال‌پردازی، او گفت‌وگوی سالم و گفتن درست نیازها که در قالب مثال‌‌هایی از زوج‌های واقعی گفتن شده‌اند.

ما باید در انتخاب روشی که پیروزی را با آن اندازه‌گیری می‌کنیم، دقت کنیم؛ چرا که معیارهایی که انتخاب می‌کنیم، تعیین‌کننده همه عمل های و عقاید ما می باشند؛ برای مثال، اگر تصمیم بگیرید که دوازده ساعت تلویزیون تماشا کردن در روز مقصد نهایی و بزرگترین معیار پیروزی‌تان باشد، بعد در عرض چند ماه خواهید دید که چاق و تنها و بیچاره (و موفق!) شده‌اید. اگر به این نتیجه برسید که بزرگترین خرید وفروش‌گر مواد مخدر در محله بودن تعریف‌تان از پیروزی باشد، بعد امکان پذیر گلوله بارانتان کنند.

۲. هنر ظریف رهایی از دغدغه

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه از کتاب های مارک منسن

مترجم (پیشنها کاربران): میلاد بشیری
انتشارات (نظر کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۱۹۲

ادامه مطلب
همدلی سمی؛ نشانه‌ها و روش درمان آن

پذیرفتن محدودیت‌ها و نقص‌ها شعار مهم کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه» است. در این کتاب مارک منسن راه خوشبختی و اسایش را در تلاش بی‌وقفه برای بی‌نظیربودن نمی‌داند، بلکه دید واقع‌بینانه و پذیرفتن محدودیت‌ها را عامل مهم پیروزی معارفه می‌کند. او این چنین در این تاثییر وجود هراس، اضطراب، حس گناه و دیگر احساسات منفی را طبیعی می‌داند و روبه رو آگاهانه با این احساسات را راه‌حل تعداد بسیاری از مشکلات می‌داند. اگر از اضطراب و خودسرزنشگری در عذابید، این کتاب مخصوص شما است تا یاد بگیرید چطور احساسات خود را مهار کنید.

مشکل واقعی این است: جامعه امروز ما از طریق عجایب فرهنگ مصرف‌گرا و شبکه‌های اجتماعی و خودنمایی و هی ببین زندگی من زیاد از زندگی تو دلنشین‌تر است نسلی را پرورش داده که نظر دارد داشتن ازمایش ها منفی‌ همانند اضطراب، هراس، گناه و… اصلاً خوب نیست.

۳. اوضاع زیاد خراب است

کتاب اوضاع خیلی خراب است از کتاب های مارک منسن

مترجم (پیشنها کاربران): سمانه پرهیزکاری
انتشارات (نظر کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۲۳۹

ادامه مطلب
دومین بیمار دریافت‌کننده قلب خوک به‌دلیل نارسایی قلبی درگذشت

اضطراب نهان از شایع‌ترین بیماری‌های دنیای امروز است. اگر مدام در تلاش برای به‌دست‌آوردن آرامشید اما هرچه زیاد تر تلاش می‌کنید کمتر حس اسایش دارید، بی‌شک شما دچار اضطراب پنهانید. مارک منسن در کتاب «اوضاع زیاد خراب است» راه رهایی از این اضطراب را فهمیدن درست رنج‌ها و سختی‌های زندگی می‌داند؛ به‌نظر او چیزی که باید برای آن تلاش کنیم نحوه روبه رو درست با رنج‌ها است.

اگر توی فروشگاه استارباکس کار می‌کردم، به‌جای نوشتن اسم مردم روی فنجان قهوه‌شان، جملات زیر را می‌نوشتم: «شما و همه افرادی که دوستشان دارید، روزی خواهید مرد. تنها قسمت کوچکی از چیزهایی که حرف های‌اید یا کارهایی که انجام داده‌اید برای تعداد مقداری از مردم اهمیت خواهند داشت، آن هم فقطً برای یک زمان مختصر. این حقیقت ناخوشایند زندگی است. همه مسائلی که به آن‌ها فکر می‌کنید یا کارهایی که انجام می‌دهید، تنها گریز استادانه‌ای از این حقیقت‌اند. ما غبارهای کیهانی بی‌اهمیتی هستیم که در یک نقطه آبی پرسه می‌زنیم و به هم برخورد می‌کنیم. عظمتی برای خودمان تجسم می‌کنیم و اهدافی برای خودمان می‌سازیم. اما راستش را بخواهید، ما هیچ نیستیم. بعد از قهوه لعنتی‌تان لذت ببرید.

۴. شادبودن کافی نیست

شاد بودن کافی نیست از کتاب های مارن منسن

مترجم (پیشنها کاربران): مریم تبرا
انتشارات (نظر کاربران): میلکان
تعداد صفحه: ۲۶۴

ادامه مطلب
مدیرعامل آرم می‌ترسد انسان‌ها کنترل هوش مصنوعی را از دست بدهند

احساسات از پیچیده‌ترین ویژگی‌های انسان است که تأثیر بسیاری بر تصمیمات ما دارد. حتی لطیف‌ترین و مثبت‌ترین احساسات هم می‌توانند به فرد و اطرافیانش صدمه بزنند و به همین علت فهمیدن درست احساسات و تفکیک آنها به ما پشتیبانی می‌کند تا کارکرد بهتری داشته باشیم. مارک منسن در کتاب «شادبودن کافی نیست» درمورد احساساتمان اطلاعات کاربردی و پیشنهاد‌های مفیدی اراعه می‌کند که به گمان زیاد راهگشای تعداد بسیاری از پیچیدگی‌های احساسی ماست. اگر تصمیم‌گیری‌ برایتان مشکل است، این کتاب برای شما است.

وقتی‌ که احساساتتان را از تصمیماتتان جدا می‌کنید، زیاد تر جهت خواهد شد پیچیدگی و عمقِ بیشتری از احساساتتان را توانایی کنید. برای مثال امکان پذیر در مقطعی حس افسردگی کنید. اما اگر افسردگی‌تان را تفکیک و با دقتِ بیشتری آن‌ را بازدید کنید، امکان پذیر فهمید شوید از علت چیزی که علتافسردگی‌تان شده است عصبانی هم هستید. اکنون داریم به نتایجی می‌رسیم.

شما بگویید

تا بحال توانایی خواندن کتابهای مارک منسن را داشته‌اید؟ نگرش او و پیشنهاد‌هایش در توانایی‌های فردی و کیفیت زندگی‌تان تأثیر داشته است؟ تا چه اندازه با مارک منسن و دیدگاه‌های او درمورد زندگی و نحوه روبه رو با چالش‌های آن موافقید؟ نظرات خود درمورد این نویسنده و کتاب‌هایش را در تکه ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

ادامه مطلب
Криптокошелек: Как Он Работает И Топ 17 Лучших За 2022 Год Getasic



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها