سم آلتمن هوش مصنوعی را یک ابزار و نه یک حاضر می‌داند

سم آلتمن هوش مصنوعی را یک ابزار و نه یک موجود می‌داند


مدیرعامل OpenAI در مصاحبه تازه خود خبرداد هوش مصنوعی به گفتن یک فناوری و یک ابزار محسوب شده و نباید آن را به گفتن یک حاضر در نظر گرفت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن به گفتن مدیرعامل OpenAI در مصاحبه تازه خود خبرداد یکی از تصورات نادرست در رابطه هوش مصنوعی فکر کردن آن به گفتن یک حاضر است. به حرف های وی هوش مصنوعی تنها یک ابزار بوده و نباید همانند فیلم‌های علمی تخیلی به گفتن یک حاضر یا مخلوق شناسایی بشود. به حرف های آلز من این ابزار را نیز خطراتی به جستوجو خواهند داشت.

مدیرعامل OpenAI در مصاحبه خود خبرداد یکی از تصورات غلط درمورد این فناوری فکر آن به گفتن یک حاضر است. به گفتن مثال ChatGPT به طور آشکار یک ابزار بوده و نمی‌توان آن را یک حاضر یا مخلوق در نظر گرفت.

ادامه مطلب
ارزش بازار شرکت‌های فناوری با هوش مصنوعی ۲.۴ تریلیون دلار اضافه شد

اگرچه آلتمن این فناوری را تنها یک ابزار می‌داند، اما هم چنان خطراتی را برای آن در نظر گرفته است.  این ابزار تفاوت‌هایی با دیگر ابزارها داشته و نباید آن را دست کم گرفت. پیش از این در سال ۲۰۱۵ اظهار کرده می بود امکان پذیر هوش مصنوعی تبدیل آخر یافتن جهان بشود.

آلتمن پیش از این همراه با صدها دانشمند در حوزه هوش مصنوعی نامه‌ای را در رابطه ایمنی فناوری و گمان به خطر انداختن انسان و انقراض آن انتشار کرده و در رابطه این فناوری هشدار داده می بود. مطابق حرف های آلتمن در این نامه انقراض ناشی از هوش مصنوعی و خطرات آن می‌تواند در کنار دیگر خطرات اجتماعی همانند جنگ هسته‌ای یا بیماری‌های همه گیر به یک برتری جهانی تبدیل بشود.  یقیناً آلتمن هم چنان به ابزارهای هوش مصنوعی خوشبین بوده و در این مورد حرف های است این که چیزهایی که توسط ما ساخته می‌بشود یک ابزار است زیاد خوب خواهد می بود. چون در اختیار داشتن ابزارهای بهتر توسط انسان می‌تواند به کارهای شگفت انگیزی منجر بشود.

ادامه مطلب
موفقیت بزرگ استرالیا در تولید انرژی خورشیدی با کمک آینه‌ها



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها