فضاپیمای ژاپنی به طور سر و ته روی سطح ماه فرود آمده است

فضاپیمای ژاپنی به صورت سر و ته روی سطح ماه فرود آمده است


تصاویری که از فضاپیمای SLIM متعلق به سازمان فضایی ژاپن توسط آژانس کاوش‌های ژاپن انتشار شده مشخص می کند این فرودگر به طور سر و ته روی ماه فرود آمده و به همین علت امکان حرکت وجود ندارد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی ژاپن با دقت به حالت پیش آمده در انتظار تابیدن خورشید از غرب روی سطح ماه است تا بتواند به بازیابی فضاپیمای خود بپردازد.

سازمان هوا فضای ژاپن در روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای خبرداد به علت تشکیل یک ناهنجاری در موتور مهم فضاپیما فرود آن پیروزی آمیز نبوده است و اکنون این فرودگر با زاویه روی سطح ماه فرود آمده است. ناهنجاری تشکیل شده در فرود علتشد تا پنل‌های خورشیدی فرودگر در خلاف جهت خورشید قرار گرفته و به همین علت امکان شارژ آنها وجود نداشته باشد. با این وجود و قرارگیری فرودگر روی سطح ماه علتشده است تا ژاپن به پنجمین سرزمین با قابلیت فرود نرم روی ماه تبدیل بشود.

ادامه مطلب
دو مهارتی که باید در سال 2024 یاد بگیرید

حتی با از دست دادن قوت موتور مهم نرم‌افزار فضاپیما توانسته است به طور خودکار علتفرود SLIM بشود. این فرودگر توانست روی سطح ماه با شدت ۱.۴ متر بر ثانیه فرود بیاید که نسبت به شدت طراحی شده زیاد کمتر بوده است. یقیناً زاویه و شدت افقی با محدوده طراحی تفاوت داشته و به همین علت اکنون فرودگر به طور سر و ته روی سطح ماه قرار گرفته است.

یقیناً این فرودگر ژاپنی به طور شگفت انگیزی تنها ۵۵ متر با محل مهم فرود فاصله دارد. مطابق اظهار آژانس هوافضای ژاپن ماموریت و مقصد مهم SLIM در این پروژه آزمایش تکنولوژی فرود دقیق با دقت زیر ۱۰۰ متر بوده است. به این علت بخشی از ماموریت با پیروزی به آخر رسیده است.

ادامه مطلب
نسخه عمومی اندروید ۱۴ توسط گوگل معرفی شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها