تمرکز اپل روی ساخت یک نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی برای آیفون و آیپد است

تمرکز اپل روی ساخت یک نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی برای آیفون و آیپد است


پتنتی که اخیراً توسط اپل برای نمایشگرهای تازه به ثبت رسیده مشخص می کند وجود یک لایه پوشش شفاف روی این نمایشگرها از چین خوردگی آنها توسط شیارهای مربوط جلوگیری خواهد کرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در سال‌های آینده آیفون و آیپد تاشو را اراعه خواهد کرد. شواهد جاری مشخص می کند پتنت تازه این شرکت می‌تواند به تشکیل نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی منجر بشود. از یک فرایند شیمیایی مخصوص یا مواد متفاوت در نواحی مربوط به چین خوردگی منفعت گیری شده و بدین ترتیب کاربران یک سطح صافی را در اختیار خواهند داشت.

مینگ چیکو تحلیلگر محصولات اپل خبرداد اولین دستگاه با نمایشگرهای تاشو مخصوص به گمان زیادً مک بوک ۲۰.۳ اینچی است که تشکیل زیاد آن در سال ۲۰۲۷ انجام خواهد شد. پتن اپل مشخص می کند با منفعت گیری از یک لایه پوشش شفاف و قرار دادن آن روی نمایشگر می‌توان از تشکیل شیارهای چین خوردگی جلوگیری کرد. درون لایه یک فرورفتگی وجود دارد که در صورت خم شدن نمایشگر و موازی با محور آن قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
سوختن ماهواره‌ها در جو زمین می‌تواند روی میدان مغناطیسی آن موثر باشد_رنگو

در قسمت چین خوردگی مربوط به نمایشگر، از موادی شامل پلیمر مایع، نور، UV، گرما و تکنیک‌های پخت منفعت گیری شده تا آن را سخت کنند. مطابق پتنت انتشار شده امکان پذیر همه ترکیب شیشه دچار تحول بشود به گفتن مثال امکان پذیر از پتاسیم به جای سدیم حاضر در شیشه روی نمایشگر منفعت گیری بشود با پشتیبانی این تحول تنش فشاری در لایه‌های سطحی دچار تحول شده و مقاومت شیشه در برابر خراشیدگی یا دیگر صدمه‌های سایشی افزایش اشکار خواهد کرد. به گمان زیادً اپل از این فناوری در آیفون‌ها و آیپدهای تاشو منفعت گیری می‌کند این چنین امکان پذیر مک بوک‌ها نیز در صورت تجهیز به پنل تاشو از این فناوری منفعت ببرند. در صورتی که اپل بخواهد در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ محصولاتی را اراعه کند به این علت در آینده اطلاعات بیشتری در رابطه این فناوری انتشار خواهد شد.

ادامه مطلب
شارژ کارتریج چیست وچطور انجام میشود؟
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها