باستان‌شناسان قدیمی‌ترین شواهد وجود انسان در اروپا را کشف کردند

باستان‌شناسان قدیمی‌ترین شواهد حضور انسان در اروپا را کشف کردند


در اعماق رسوبات یک معدن در اوکراین تکه سنگ‌هایی کشف شده که به‌حرف های دانشمندان، انسان راست‌قامت (Homo erectus) که جد انسان‌های امروزی محسوب می‌بشود، وقتی از آن‌ها به‌گفتن ابزار منفعت گیری می‌کرده است. این چنین از این ابزارها به‌گفتن اولین شواهد سکونت انسان اولیه در قاره اروپا یاد شده است.

«اندی هریس»، باستان‌شناس «دانشگاه لا تروب» استرالیا می‌گوید:

«پیش از این فکر می‌شد که اجداد اولیه ما نمی توانند بدون پشتیبانی آتش یا ابزار سنگی پیچیده در عرض‌های جغرافیایی سردتر و شمالی‌تر زنده بمانند. بااین‌حال، اکنون با شواهد جدیدی از زندگی هومو ارکتوس در مناطق شمالی روبه رو شده‌ایم.»

تاریخچه تکامل و پراکندگی بشر در سرتاسر جهان همانند یک پازل دشوار است. بااین‌حال، در چند سال قبل شواهدی به‌دست آمده که مشخص می کند روال آن به‌صورت ساده و خطی نبوده است و مطابق این شواهد، انسان خردمند امکان پذیر زیاد سریعتر از چیزی که فکر می‌کنیم در اروپا وجود اشکار کرده باشد.

ادامه مطلب
اپ Arc Search معارفه شد؛ ترکیبی از موتور جستجو، مرورگر و هوش مصنوعی

زمان وجود انسان اولیه در اروپا

تحقیقات باستان‌شناسان مشخص می کند که انسان راست‌قامت ۱.۴ میلیون سال پیش در اروپا وجود داشته و ۱.۸ میلیون سال پیش از آسیا به این قاره مهاجرت کرده است. مسئله قابل‌دقت این که قدیمی‌ترین فسیل شناخته‌شده از یک هومو ارکتوس به ۲ میلیون سال پیش مربوط می‌بشود که در آفریقای جنوبی یافته شده است.

نقشه زیر که توسط این تیم طراحی شده است، تاریخ مهاجرت هومو ارکتوس بر پایه یافته‌های این تحقیق را مشخص می کند:

در منطقه باستانی Korolevo اوکراین، لایه‌هایی به عمق ۱۴ متر وجود دارد که در طول زمان انباشته شده‌اند و هزاران تاثییر باستانی از آن‌ها به‌دست آمده است که قدمت‌شان به هزاران سال پیش برمی‌گردد. مطمئناً تا این مدت چیزهای بسیاری برای کشف وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم، اما به حرف های محققان، این تحقیق گامی درست در این مسیر است.

ادامه مطلب
۱۵ شخصیت مشهوری که بعد از ۵۰سالگی به موفقیت رسیدند

نتایج پژوهش حاضر در مجله نیچر انتشار شده است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها