دستگاه تازه دانشمندان می‌تواند برای درمان تومورهای مغزی مقصد‌گیری یقین مورد منفعت گیری قرار بگیرد

دستگاه جدید دانشمندان می‌تواند برای درمان تومورهای مغزی هدف‌گیری مطمئن مورد استفاده قرار بگیرد


دانشمندان سرن دستگاه جدیدی را گسترش دادند که در آن از تکنولوژی شتاب دهنده برای درمان سرطان مغز منفعت گیری می‌کند. دستگاه از روش پرتو درمانی یونی با قوت بالا منفعت گیری شده و امکان نابود کردن تومورهای سر و گردن با پشتیبانی آن وجود دارد. دقت بالا و مقصد‌گیری مناسب عوارض جانبی پرتو درمانی نیز افت خواهد یافت. از یک شناساگر ذره کوچک به نام منفعت گیری شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده توسط فیزیکدانان سرن می‌تواند به شناسایی و نظارت روی تومورها در زمان پرتو درمانی یونی پشتیبانی کند. پزشکان می‌توانند با منفعت گیری از این دستگاه مقصد‌گیری را به شکل ساده‌تر انجام داده و عوارض جانبی درمان نیز کمتر خواهد شد.

این دستگاه که توسط کمپانی سرزمین چک ساخته شده توسط دانشمندان مرکز بیماری‌های تومور در آلمان، مرکز پژوهش‌های سرطان در این سرزمین و این چنین مرکز درمان نوری هایدلبرگ آزمایش شده است.

ادامه مطلب
به حرف های محققان هوش مصنوعی می تواند فریب دادن را آموزش ببیند

درمانی یونی هم همانند دیگر راه حلهای درمانی از معایب بسیاری برخوردار است. شلیک پرتوها برای از بین بردن تومور می‌تواند بافت‌های سالم اطراف را نیز تحت تاثییر قرار دهد و به همین علت چالش‌های به خصوصی را در مغز تشکیل کند. این چنین این قضیه امکان پذیر به اعصاب بینایی یا حافظه بیمار نیز صدمه رساند. این در حالی است که درمان ایده‌آل باید تنها روی نابودی تومور تمرکز کرده و تا حد ممکن ناحیه صدمه دیده اطراف را محدود کند. تکنولوژی‌های جاری نمی توانند دقت بالایی در مقصد‌گیری یون‌ها داشته باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
به چشم آمدن در محل کار با ۱۰ ترفند اثربخش

دستگاه تازه ساخته شده توسط محققان یک شناساگر ذره است که در آن از تکنولوژی شتاب دهنده سرن منفعت گیری شده و می‌تواند ذرات ثانویه به دست آمده از برخورد یون‌ها به بدن بیمار در اعماق مغز را شناسایی کرده و علتافزایش تاثییر پرتو درمانی در بیماران بشود. تکنولوژی به کار رفته بافت‌های سالم مغز نیز صدمه کمتری می‌بینند. این چنین پزشکان می‌توانند دوزهای بالاتری از پرتوها را به سمت تومور شلیک کرده و بدین ترتیب اثرگذاری درمان را به شدت افزایش دهند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها