دوربین‌های شرکت نیکون مسافر ماه در آرتمیس ۳ خواهند می بود

دوربین‌های شرکت نیکون مسافر ماه در آرتمیس ۳ خواهند بود


ناسا در ماموریت آرتمیس ۳ از دوربین‌های شرکت نیکون برای عکسبرداری توسط فضانوردان منفعت گیری خواهد کرد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ژاپنی نیکون دوربینی می‌سازد که می‌تواند آن را در سفر به ماه مورد منفعت گیری قرار داد. طی همکاری این شرکت با ناسا دوربین دستی نیکون می‌تواند به فضانوردان پشتیبانی کند تا روی سطح ماه در ماموریت‌های آرتمیس ۳ برای گرفتن عکس آن را مورد منفعت گیری قرار دهند. این دوربین به گفتن نخستین دوربین فصانوردان در ماه، با پشتیبانی تکنولوژی های خوئ می تواند در شرایط سخت فضا مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

ناسا و نیکون طی توافق‌نامه‌ای به جستوجو طراحی نوعی دوربین می باشند که می‌توانند مقاومت بالایی در دمای شدید محیط ماه داشته باشد. این چنین این دوربین زمان صرف شده را برای اهداف پژوهشی ثبت کرده و در ماموریت آرتمیس ۳ در ماه منفعت گیری خواهد شد.

ادامه مطلب
باتری گلکسی رینگ سامسونگ می‌تواند تا ۹ روز شارژدهی داشته باشد

در این دوربین تازه ترین فناوری‌های مربوط به تصویربرداری از جمله اجزای الکترونیکی با تکنولوژی‌های تازه وجود دارد که می‌تواند از صدمه‌های ناشی از تشعشعات نیز جلوگیری کند. مطابق حرف های ناسا گروه‌های مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا تلاش خواهند کرد تا با اجرای تنظیمات ملزوم روی دوربین استاندارد نیکون به نام z9 یک دوربین جهانی قمری دستی را گسترش دهند. در نهایت یک دوربین نیکون اصلاح شده تجهیزبه لنزهای نیکور تشکیل خواهد شد تا با قرارگیری در پوشش حرارتی ناسا بتواند در برابر غبار و دمای شدید مقاومت کند. علاوه بر آن یک دسته به طور سفارشی همراه با چندین دکمه برای این دوربین منفعت گیری خواهد شد تا فضانوردان بتوانند با داشتن دستکش‌های ضخیم نیز از آن منفعت گیری کنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مهندسی آشوب؛ روشی برای پیش‌بینی اتفاقات غیرمنتظره

به حرف های ناسا این نخستین دوربین دستی قمری محسوب می‌بشود که بدون آینه ساخته شده و می‌تواند در محیط‌های کم نور به ثبت تصاویر بپردازد. استفاد از تصاویر ثبت شده توسط این دوبین برای فضانوردان زیاد حائز اهمیت است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها