کاوشگر کوچک ناسا ۴۵۰ روز در مدار ماه قرار دارد

کاوشگر کوچک ناسا ۴۵۰ روز در مدار ماه قرار دارد


ماموریت کپستون توانسته داده‌ها و ازمایش ها ارزشمندی را اراعه کند که در آینده و در ماموریت‌های اکتشافی مورد منفعت گیری قرار خواهد گرفت.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کپستون به گفتن تاسواره مکعبی ناسا بیشتر از ۴۵۰ روز است که در مداری منحصر به فرد به دور ماه می‌چرخد و طی آزمایش این مدار ماه آن را برای ایستگاه فضایی آینده ناسا به دور ماه مورد بازدید قرار می‌دهد. به حرف های ناسا این فضاپیمای کوچک هم چنان در حال انجام ماموریت بوده و توانسته با قوت همه اهداف اولیه خود را تکمیل کند.

این تاسواره در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ به فضا پرتاب شد بعد از آن نزدیک به ۵ ماه طول کشید تا به ماه برسد و در یک مدار هاله‌ای شبه مستطیل مستقر بشود. مقصد از انجام این ماموریت آزمایش سیستم ناوبری تازه و جمع آوری داده‌ها در رابطه نیروهایی می بود که امکان پذیر ایستگاه فضایی آینده در زمان قرارگیری در مدار ماه و جستوجو کردن این مسیر توانایی کند.

ادامه مطلب
باتری غول پیکر در شیائومی ۱۴ اولترا به کار گرفته می‌بشود

این کپسون اولین فضاپیمای قرار گرفته در این مدار منحصر به فرد است. این کاوشگر کوچک توسط شرکت تران اوربیتال در فلوریدا ساخته شد و به حرف های شرکت سازنده عملیات کاوشگری آن در نزدیکی ماه ۴۵۰ روز قدمت دارد. این چنین این فضاپیما توانسته همه ماموریت های مهم خود را به آخر رساند و اکنون یک ماموریت پیشرفته را پشت سر می‌گذارد که زمان آخر آن اردیبهشت امسال خواهد می بود.

این کپسول مشارکتی طی همکاری با شرکت فناوری ادونس اسپیس و ناسا ساخته شده و مقصد آن برنامه آرتمیس و برگشت دادن انسان به ماه و وجود دائمی آن روی سطح ماه است.

ادامه مطلب
ستاره شناسان از ناسا درخواست کردند تا فضاپیمایی را به سمت سیارک در حال حرکت به زمین ارسال کند

مطابق حرف های مدیرعامل ادونس اسپیس این تاسواره می‌تواند داده‌ها و ازمایش ها ارزشمندی را اراعه کند که در ماموریت‌های اکتشافی آینده مورد منفعت گیری قرار خواهند گرفت. وی پیش از این اظهار کرده می بود کپستون موفق به ثبت رکورد جدیدی شده و رایانه آن توانسته به زمان ۱۱۲ روز به طور متوالی و در حالت جدا گانه از کنترل زمینی به کار خود ادامه دهد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها