سندرم دختر خوش شانس؛‌ حقه تیک تاک یا حقیقت؟

چطور سندرم دختر خوش شانس را به کار ببریم؟


اگر به شما بگویند برای رسیدن به زندگی رؤیایی خود فقط کافی است هر روز به خود بگویید «من خوش‌شانسم»، این سخن را باور می‌کنید؟ این چیزی است که سندرم دختر خوش شانس به شما اراعه می‌کند. احتمالا در ابتدا این سخن را باور نکنید، اما با دیدن دنیایی از ویدئوها که در آنها افراد با جذب خوش‌شانسی به اهداف خود رسیده‌اند، امکان پذیر کم‌کم نظر خود را عوض کنید، اما واقعا این ویدئوها حقیقت دارند؟ آیا می‌توان بدون تلاش و فقط با قوت ذهن به زندگی بهتر دست اشکار کرد؟ جواب مختصر به این سوال نه است! با وجود این، می‌توان سندرم دختر خوش شانس را جور فرد دیگر هم تعبیر کرد و از آن برای مثبت‌اندیشی منفعت گرفت. در ادامه، سندرم دختر خوش شانس را زیاد تر بازدید می‌کنیم و نحوه به‌کارگیری درست آن را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

سندرم دختر خوش شانس چیست؟

منشأ سندرم دختر خوش شانس تب‌وتابی فراگیر در تیک تاک است که می‌گوید اگر باور داشته باشید خوش‌شانسید، اتفاقات خوبی برای شما می‌افتد. این مفهوم ما را یاد قانون جذب می‌اندازد که در زمان خود غوغا به پا کرده می بود. نام‌گذاری سندرم دختر خوش شانس در واقع ربطی به مفهوم واقعی این سندرم ندارد و این چنین این سندرم اختصاصی جنسیت خاصی نیست.

ادامه مطلب
Кто Играет в Онлайн-казино В украины: Настоящий Портрет Игрока Удивит Oboz U

مقصد این مفهوم همه‌گیرشده تیک‌تاکی این است که مخاطبان را به کنارگذاشتن تفکر منفی و روی‌آوردن به مثبت‌اندیشی دعوت کند. بااین‌حال چیزی که در بعد سندرم دختر خوش شانس ناگفته مانده، تلاش و کوششی است که باید برای رسیدن به خواسته‌هایتان انجام دهید. همین قضیه علتشده برخی از افراد گمان کنند که فقط با مثبت‌اندیشی می‌توانند به خواسته‌هایشان نزدیک‌تر شوند. شکی نیست که مثبت‌اندیشی تأثیر بسزایی بر زندگی افراد دارد، اما باید در نظر داشته باشید که به‌تنهایی کافی نیست. تنها وقتی از مثبت‌اندیشی نتیجه می‌گیرید که آن را با تلاش همراه کنید.

آیا سندرم دختر خوش‌شانس منفعت دارد؟

سندرم دختر خوش شانس برخلاف نامش تأثیری روی شانس شما ندارد. با وجود این، قوت مثبت‌اندیشی را نمی‌توان نادیده گرفت. مطابق تحقیقات، مثبت‌اندیشی جهت بهبود اعتمادبه‌نفس، افت استرس و افزایش انگیزه در افراد می‌بشود. از آنجایی که مغز انسان به‌سمت افکار منفی کشش دارد، با سندرم دختر خوش شانس می‌توان این منفی‌نگری‌ها را به افکاری مثبت تبدیل کرد. این چنین اگر حس کنید خوش‌شانسید، گمان ریسک‌پذیری شما افزایش می‌یابد و درنتیجه زمان‌های بیشتری را در زندگی در نظر می‌گیرید.

ادامه مطلب
همدلی سمی؛ نشانه‌ها و روش درمان آن
آخرین مطالب

چطور سندرم دختر خوش‌شانس را به کار ببریم؟

بسته به شرایط زندگی و افکار هر شخص، خوش‌شانس‌بودن معنی متغیری به خود می‌گیرد. به همین خاطر بهتر است سندرم دختر خوش شانس را جور فرد دیگر برای خود تعبیر کنیم و روی بُعد مثبت‌اندیشی این مفهوم تمرکز کنیم. در این قسمت یاد می‌گیریم چطور جنبه مثبت سندرم دختر خوش شانس را در زندگی خود به کار ببریم.

۱. از خودتان تعریف و تمجید کنید

اگر هر روز که از خواب بیدار می‌شویم به خودمان بگوییم خوش‌شانسیم، به ذهن خود یاد می‌دهیم که جستوجو نکات مثبت باشد. برخی روزها افکار منفی ذهن ما را پر می‌کنند و در این شرایط فکرکردن به نکات مثبت احتمالا کار آسانی نباشد. با وجود این، نظر می‌بشود تا می‌توانید عبارات منفی را از خود دور کنید و درمورد خود جملات مثبت به کار ببرید.

ادامه مطلب
شانس چیست؛ چگونه درباره آن فکر کنیم تا خوش‌شانس شویم؟

۲. خواسته‌تان را تجسم کنید

بعضی اوقات اوقات فقط به‌زبان‌آوردن عبارات مثبت کافی نیست. چشمانتان را ببندید و تجسم کنید که خوش‌شانس‌بودن چه حس و حالی دارد. با این کار مغز را تمرین می‌دهیم تا موقعیت‌هایی را که در آن خوش‌شانس هستیم، تشخیص دهد. برای تحکیم قوت تجسم می‌توانید از مدیتیشن یا تکنیک‌های ذهن‌آگاهی منفعت ببرید.

۳. با افرادی بگردید که شما را خوشحال می‌کنند

نزدیکان ما تأثیر بسزایی بر روحیه ما دارند. در واقع بدون حمایتبقیه پیروزی و خوشحالی بی‌معنی می‌بشود. به این علت مهم است با افرادی زمان بگذرانیم که حس خوش‌شانسی به ما القا می‌کنند.

۴. به سبک خود خوش‌شانسی را جذب کنید

به گمان زیاد در فیلم‌ و سریال‌های خارجی دیده‌اید که شبدر ۴ برگ نماد شانس است. نمونه شبیه در ایران چشم زخم است که زیاد‌ها اعتقاد دارند جهت دفع بدشانسی می‌بشود. شما نیز امکان پذیر با همراه‌داشتن چیزی که برایتان نماد خوش‌شانسی است، حس مطمعن خاطر بیشتری داشته باشید. پایبندبودن به این نمادها هیچ اشکالی ندارد.

۵. از تکنیک‌های بهبود سلامت روان منفعت بگیرید

زیاد زمان‌ها هراس از وقوع اتفاقات بد علتمی‌بشود استرس و اضطراب بگیریم. در این شرایط، به گمان زیاد فقط تعریف‌کردن از خود و مثبت‌اندیشی مؤثر نباشد. تکنیک‌هایی همچون یوگا و تمرینات تنفس برای دورکردن احساسات منفی به شما پشتیبانی می‌کنند.

ادامه مطلب
چین به ساخت قطارهایی با شدت 1000 کیلومتربرساعت نزدیک‌تر شد

۶. اعتدال را فراموش نکنید

زیاده‌روی در هر چیزی امکان پذیر پیامدهایی داشته باشد و این قضیه در خصوص سندرم دختر خوش شانس نیز صدق می‌کند. مثبت‌اندیشی خوب است، اما تا هنگامی که از حد خارج نشود. سندرم دختر خوش شانس برای تعداد بسیاری از افراد این فکر را به وجود آورده که تنها با فکرکردن می‌توان به اهداف رسید. شما تنها وقتی به خواسته‌های خود می‌رسید که در کنار این تفکر مثبت، برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید.

بُعد منفی سندرم دختر خوش شانس

مقصد مفاهیمی همچون قانون جذب و سندرم دختر خوش شانس در یک جمله خلاصه می‌بشود: کافی است به چیزهای درست بیندیشید تا رؤیاهایتان برآورده شوند.

در این مفهوم از تلاشی که باید برای رسیدن به اهدافتان بکنید، حرفی زده نمی‌بشود. برای مثال بعد از فراگیرشدن سندرم دختر خوش شانس در تیک‌ تاک، تعداد بسیاری از افراد در این پلتفرم اغاز به ساخت ویدئوهایی کردند که در آن مدعی بودند با سندرم دختر خوش شانس به هرچه می‌خواستند رسیده‌اند. به یاد داشته باشید که بدون برداشتن هیچ قدمی به‌سمت هدفتان و تنها تصورکردن آن قرار نیست به خواسته خود برسید. برای مثال اگر بدهکاری داشته باشید، جستوجو خرید خانه باشید یا رابطه‌تان به هم خورده باشد، نمی‌توانید فقط با قانون جذب یا سندرم دختر خوش شانس بدون هیچ تلاشی انتظار داشته باشید مشکلات حل شوند.

ادامه مطلب
vuca چیست؛ روشی برای برنامه‌ریزی در دنیای پیچیده امروز

افرادی که در زندگی دائم به در بسته می‌خورند و بداقبالی می‌آورند، به حدی از کلافگی می‌رسند که حاضرند برای بهبود اوضاع دست به هر کاری بزنند. این افراد امکان پذیر در دام افرادی بیفتند که با قولهای شگفت‌انگیز بر پایه سندرم دختر خوش شانس و قانون جذب خدمات و محصولاتی نظیر ژورنال‌‌ سندرم دختر خوش شانس یا جلسات لایف کوچینگ اراعه خواهند داد.

شما بگویید

افراد بسیاری روزانه با مشکلات گوناگون دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باورکردن ویدئوهایی که در فضای مجازی بر پایه مفاهیمی همچون سندرم دختر خوش شانس انتشار خواهد شد، برای این افراد کار آسانی است. بهتر است به‌جای پیروی از تب‌وتاب‌های فراگیر فضای مجازی، به مشاور مراجعه کنیم یا با مقداری تحقیق از صحت آنها یقین شویم.

آیا شما به قانون جذب باور دارید؟ به‌نظر شما پایبندی به سندرم دختر خوش شانس منفعت‌ای دارد؟


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی غلبه بر خجالت و کمرویی


راهکارهای مقابله با اضطراب اجتماعی و کمرویی را در این مجموعه صوتی یاد بگیرید؛


تا بتوانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تحکیم کنید.






منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها