روش تازه تشکیل هیدروژن ایمنی بیشتری دارد

روش جدید تولید هیدروژن ایمنی بیشتری دارد


محققان سوئدی موفق شدند برای تشکیل هیدروژن روش جدیدی را ابداع کنند که نسبت به راه حلهای قبلی از ایمنی بیشتری برخوردار است. این پژوهشگران برای تشکیل کارآمد هیدروژن روش جدیدی را رونمایی کردند که در آن امکان تقسیم آب به اکسیژن و هیدروژن وجود دارد. در این روش خطر اختلاط این دو گاز نیز حذف خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ موفق شد از فرایند الکترولیز استاندارد برای تشکیل ایمن گاز هیدروژن منفعت گیری کنند. در این روش با منفعت گیری از اعمال جریان الکتریکی مولکول‌های آب تقسیم خواهد شد. اما برخلاف راه حلهای جاری اکسیژن و هیدروژن به دست آمده در یک سلول تشکیل شده و در آنجا توسط مانع ها غشایی از یکدیگر جدا خواهند شد.

استیبان تولدو دانشجوی دکترا در این موسسه و از پژوهشگران مطالعه در این مورد می‌گوید: در روش تازه در جداسازی گمان مخلوط شدن گازها و تشکیل انفجار وجود ندارد. این چنین میتواند نیاز به فلزات کمیاب زمین را رفع کند. پژوهشگران اظهار کردند در بازدید‌های انجام شده طی این روش هیچ موردی از تخریب آشکار الکترود در آزمایش‌های بلند زمان مشاهده نشده است. این ویژگی می‌تواند روش تازه را برای کاربردهای تجاری بهبود بخشد.

ادامه مطلب
برخی محققان اجساد بیگانگان کنگره مکزیک را تقلبی می‌دانند

در فرایند تشکیل هیدروژن از آب تشکیل اکسیژن نیز وجود دارد. با منفعت گیری از الکترولایزر قلیایی با الکترود مثبت و منفی که در محفظه‌ای از آب قلیایی جفت شده باشند یک مایع نفوذ پذیر یونی نیز وجود دارد که می‌تواند آنها را از یکدیگر جدا کند.

در صورت اعمال جریان الکتریکی آب در کاتد با تشکیل هیدروژن و یون‌های هیدروکسید، بار منفی عکس العمل نشان داده و از مانع عبور می‌کند تا برای تشکیل اکسیژن به آند برسد. تشکیل مقاومت توسط مانع و نوسان در بال الکتریکی امکان پذیر خطر مخلوط شدن انفجاری اکسیژن و هیدروژن را افزایش دهد. به حرف های محققان با مفهوم سازی مجدد الکترولیز آب میتوان از منابعی همانند خورشید یا باد برای تشکیل انرژی سبز منفعت گیری کرد.

ادامه مطلب
چطور با بازاریابی پیامکی فروش را افزایش دهیم؟



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها