به حرف های بلومبرگ ساخت تراشه‌های پیشرفته توسط هواوی با منفعت گیری از فناوری آمریکایی انجام گرفت

به گفته بلومبرگ ساخت تراشه‌های پیشرفته توسط هواوی با استفاده از فناوری آمریکایی انجام گرفت


دولت آمریکا از زمان‌ها پیش تا بحال کوششهای تعداد بسیاری را برای جلوگیری از دسترسی شرکت‌های چینی به تجهیزات آمریکایی انجام داده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد SMIC برای تشکیل تراشه‌های پیشرفته خود از تجهیزات و فناوری‌های آمریکایی منفعت برده است.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی با همکاری بزرگترین تراشه ساز چین توانست یک تراشه پیشرفته برای گوشی میت ۶۰ پرو تشکیل کند. اکنون بلومبرگ در گزارشی خبرداد در ساخت این تراشه فناوری آمریکایی به کار برده شده است. بلومبرگ در گزارش خود مدعی شد شرکت تراشه ساز چینی توانسته از فناوری شرکت‌های آمریکایی نظیر منفعت گیری کرده و در نهایت تراشه ۷ نانومتری پیشرفته را برای هواوی در سال قبل میلادی گسترش دهد.

بلومبرگ در گزارش خود اشاره می‌کند که SMIC تجهیزات مربوط به تشکیل تراشه را پیش از تحریم‌ها خریداری کرده و از آنها منفعت گیری کرده است. تحریم‌های ایالات متحده مربوط به فروش تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه از اکتبر ۲۰۲۲ عملی شد.

ادامه مطلب
واتساپ به زودی به رابط کاربری جدیدی در قسمت استاتوس تجهیزمی‌بشود

در سال های قبل تحریم‌های مختلفی شامل شرکت‌های چینی از جمله هواوی شده است. از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ این شرکت در لیست ممنوعیت‌های تجاری ایالات متحده قرار گرفته است. SMIC شرکت تراشه ساز چینی نیز به علت ربط با ارتش و دریافت این تهمت از سوی دولت آمریکا داخل این لیست شده و چندین دفعه از سوی دولت آمریکا مورد تهمت قرار گرفته است. پیش از این نیز در گزارشی اظهار شد دولت آمریکا تصمیم دارد شرکت SMIC را مورد مقصد تحریم‌های تجاری قرار داده و از دسترسی آن به تجهیزات پیشرفته آمریکایی جلوگیری کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
۴۳ میلیون تومان رایگان در گوگل تبلیغ کنید با آژانس وی دیجیتال مارکتینگ

این تصمیم وقتی اتخاذ شد که هواوی توانست برای اراعه میت ۶۰ پرو از تراشه‌های پیشرفته ساخت چین منفعت گیری کند. این در حالی است که بعد از انتشار کردن این گزارش تا این مدت هواوی، SMIC دولت ایالات متحده و دیگر شرکت‌های نامبرده عکس العمل رسمی به آن نشان نداده‌اند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها