همانند‌ترین پوست مصنوعی به پوست انسان از طریق چاپ سه بعدی تشکیل شد

شبیه‌ترین پوست مصنوعی به پوست انسان از طریق چاپ سه بعدی تولید شد


یک پوست الکترونیکی تازه از طریق چاپ سه بعدی تشکیل شده است که می‌تواند بیشترین شباهت را به پوست انسان داشته باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درون پوست انسان بیشتر از هزار پایانه عصبی وجود دارد که می‌تواند ربط حسی با مغز و دنیای خارج را از طریق لمس، دما، سختی و بازخورد فراهم کند. با وجود ویژگی‌های پیچیده پوست یک اندام حیاتی محسوب می‌بشود و به همین علت همانند سازی آن نیز زیاد دشوار خواهد می بود.

دانشگاه ای اند ام تگزاس از هیدروژن‌های نانو مهندسی شده با قابلیت حسگر زیستی الکترونیکی نوعی پوست الکترونیکی چاپ شده به طور سه بعدی تشکیل کردند که با قابلیت‌هایی از قبیل انعطاف پذیری و کشتسان بودن شباهت بسیاری به پوست انسان دارد.

آخیلش گهاروار مدیر تحقیقات دپارتمان مهندسی بیو مدیکال در این مورد حرف های است: ساخت فناوری‌های گوناگون و منفعت گیری از همانند سازی حس لامسه در آنها می‌تواند تعامل انسان ماشین و ازمایش ها حسی پیشرفته را بهبود ببخشد. از طرفی این فناوری به طور بالقوه می‌تواند علتتحول صنایع شده و افراد دارای معلولیت نیز از کیفیت زندگی بیشتری برخوردار خواهند شد.

ادامه مطلب
۱۲ نکته برای افزایش تمرکز و بهره‌وری در روزهای گرم تابستان
آخرین مطالب

در آینده پوست‌های الکترونیکی می‌توانند کاربردهای زیاد گسترده‌ای داشته باشند. با اهمیت ترین کاربردهای این دستگاه‌ها به کارگیری آنها در انواع پوشیدنی مربوط به سلامت و بهداشت است که به طور دائم علائم حیاتی از قبیل ضربان قلب سختی خون مقدار تحرک و دما را نظارت می‌کنند. این حسگرها با اندازه‌گیری علائم حیاتی بازخوردهایی به کاربران اراعه کرده و از این طریق می‌توانند علتبهبود توانایی‌های حرکتی و هماهنگی کاربران شوند.

ادامه مطلب
بلاگر چیست؛ تفاوت آن با ولاگر، واینر و اینفلوئنسر

به حرف های محققان مقصد از گسترش پوست الکترونیکی تشکیل رابط‌های گسترش یافتهتر و همه کاره بین فناوری، محیط زیست و بدن انسان بوده است. از جمله قسمت‌های شوق انگیز پژوهش‌ها نیز کاربردهای بالقوه این پوست در پروتز، فناوری پوشیدنی ، تناسب اندام و ورزش، رباتیک، سیستم‌های امنیتی و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی سرگرمی است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها