طراحی نوعی کفش خاص که برای دوندگان گسترش یافته است

طراحی نوعی کفش خاص که برای دوندگان توسعه یافته است


مهندسان ام آی تی نوعی کفش خاص برای دوندگان طراحی کردند که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بوده و به نوعی یک تحول در فناوری کفش‌های کتانی به حساب می اید. این کفش‌ها می‌توانند کارکرد مساعد را در زمان دویدن اراعه کنند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک جفت کفش مناسب می‌تواند علتافزایش کارکرد دوندگان بشود. به همین علت مهندسان ام آی تی ی کفشی را گسترش دادند که می‌تواند نوعی کفش ایده‌آل برای دوندگان بوده و در آینده جستجو برای کفش ایده‌آل را برای آنها آسان‌تر کند.

مطابق گزارش‌های انتشار شده مدل تازه طراحی شده به طور خاص روی کارکرد دوندگان تاثییر گذاشته و میتواند تحول عمده‌ای را در آنها تشکیل کند. مهندسان موسسه فناوری ماساچوست مدلی ساده و قوی را طی مطالعه تازه خود برای ساخت کفش اراعه کردند. در طراحی این مدل برخی از ویژگی‌های دوندگان از قبیل قد، وزن، ابعاد و این چنین ویژگی‌های الزامی همانند سفتی و فنری بودن کفی کفش نیز مورد بازدید قرار گرفت.

ادامه مطلب
کشف نخستین ویروسی که می‌تواند به ویروس‌های دیگر متصل شود

داده‌های جمع آوری شده علتشد تا مدل راه رفتن دوندگان طی منفعت گیری از کفش‌های گوناگون همانند سازی بشود. در نهایت یک جفت کفش گسترش یافت که حداقل مقدار مصرف انرژی را داشته و می‌تواند حداکثر کارکرد را اراعه کند. محققان این موسسه فناوری مدل گسترش یافته تازه را نوعی طراحی مورد قیمت برای ساخت کفش‌های ورزشی می‌دانند که می‌تواند در آینده علتجابجایی مرزهای نوآوری بشود.

جنیفر چو فوق دکترا در آزمایشگاه ورزشی موسسه ماساچوست ضمن اصرار تاثییر بالقوه این مدل در دنیایی در حال گسترش مربوط به کفش‌ها در این مورد حرف های است: در حاضر تشکیل کنندگان و طراحان کفش از چاپ سه بعدی منفعت گیری می‌کنند. می‌توان کفش‌ها را با طیف گسترده‌تری از قابلیت‌ها برخلاف یک صفحه معمولی فوم ساخت. مدل تازه نیز می‌تواند کفش‌های جدیدی را طراحی و کارکرد بالایی را اراعه کند.

ادامه مطلب
وجود دانشمند ایرانی در ماموریت ناسا برای همانند سازی وجود در مریخ

مقصد محققان از تشکیل این مدل خاب کفش‌های مناسب با سبک‌های گوناگون دویدن به طور فردی بوده است. به حرف های محققان در آینده کاربران می‌توانند تنها با ارسال ویدیوی دویدن خود یک کفش سفارشی با چاپ سه بعدی خواست دهند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها