نظریه تازه فیزیکدانان مبنی بر عدم الزام وجود ماده تاریک در جهان جنجال به پا کرد

نظریه جدید فیزیکدانان مبنی بر عدم ضرورت وجود ماده تاریک در جهان جنجال به پا کرد


فیزیکدانان در نظریه جدیدی اظهار کردند ماده تاریک در واقع وهم و خیال بوده و وجود آن در جهان ضرورتی نخواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مقاله تازه خود طی ایده‌ای اظهار کردند جامعه علمی فیزیک دهه‌ها است که به جستوجو وهم و خیال است. مطابق نظریه‌های رایج در دنیای علم بیشتر از ۸۵ درصد از جرم کل عالم توسط ماده تاریک تشکیل شده است. در حالی که تا این مدت امکان رصد آن به طور مستقیم وجود ندارد. به همین علت برخی از فیزیکدانان با طرفداری از یک نظریه تازه در عرصه گرانش مدعی می باشند این ماده به گمان زیادً وجود نداشته و یا اصلاً نیازی به وجود این ماده در جهان نیست.

گزارش انتشار شده توسط گاردین از مقاله تازه محققان مشخص می کند ماده تاریک در واقع و خیالی بیش نبوده و تلسکوپ اقلیدوس که به این منظور به فضا رفته است نمی‌تواند چیزی را اثبات کند. نظریه تازه فیزیکدانان به نام فضا زمان لرزان یا جنبنده تا این مدت به طور کامل مورد آزمایش قرار نگرفته اما از هم اکنون علتایجاد هیاهوی زیاد در دنیای علم فیزیک شده است.

ادامه مطلب
مایکروسافت با مقصد رقابت بهتر با ChatGPT نام بینگ را به Copilot تحول داد

پروفسور جاناتان اپنهایم از کالج دانشگاهی لندن در پست تازه خود در شبکه اجتماعی ایکس در رابطه این مقاله حرف های است: در نظریه تازه گرانش امکان انبساط کیهان و گردش کهکشان‌ها بدون وجود ماده تاریکی و انرژی تاریک وجود دارد. مقاله تازه با نقل کردن این سوال که آیا ماده تاریک واقعاً وجود دارد یا خیر به شباهت‌های آن و مفاهیم ناقص قبلی می‌پردازد.

در ایده تازه راهکاری با گفتن نظریه پسا کوانتوم گرانش کلاسیک معارفه شده که در آن پیوند بین دو ستون مهم در فیزیک مدرن یعنی نظریه کوانتوم و نسبیت عام انیشتین پرداخته شده است. در حالی که این دو ستون به طور بنیادی با یکدیگر سازگاری ندارند.

ادامه مطلب
منفعت گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی بینگ از طریق تبلیغ به کاربران کروم نظر می‌بشود

مطابق این نظریه بافت فضازمان به طور صفت و مدام بوده اما در ماهیت خود حالتی لرزان دارد. این چنین جریان زمان در آن به شکلی اتفاقی دارای نوسان است. به این علت فضا به طور اتفاقی در یک جریان جوشان تاب خورده و زمان نیز در قسمت‌های گوناگون جهان به طور واگراییده در می‌آید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها