نور و صدا می‌توانند عوارض آزاردهنده شیمی درمانی را از بین ببرند

نور و صدا می‌توانند عوارض آزاردهنده شیمی درمانی را از بین ببرند


یکی از عارضه‌های جانبی شیمی درمانی مغز شیمیایی است که تاثییر آن در سراسر بدن از جمله مغز حس خواهد شد. اکنون دانشمندان برای حفاظت از سلول‌های مغز در برابر این صدمه از نورهای چشمک زن و اصوات در فرکانس‌های اشکار منفعت گیری کرده‌اند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که شیمی درمانی از بهترین درمان‌ها برای سرطان محسوب می‌بشود اما اثرات بسیاری روی بدن و از جمله مغز خواهد داشت. یکی از این عوارض مه مغزی است که می‌تواند روی تمرکز تصمیم گیری و حافظه تاثییر گذاشته و مشکلاتی را روی تفکر و حرکت بیماران تشکیل کند.

مطالعه تازه مشخص می کند یک درمان نسبتا ساده می‌تواند تعداد بسیاری از این اثرات نامطلوب را کشف و از بین ببرد. این روش ساده نگاه کردن به چند چراغ چشمک زن و گوش دادن به برخی از صداها است.

ادامه مطلب
افزایش ثبت نام در آکادمی زیبایی در سال ۱۴۰۳

مطابق تحقیقات قبلی محققان موسسه فناوری ماساچوست نورهای دارای فرکانس ۴۰ هرتز به طور سوسو زدن و صداهایی که با شدت یکسان پخش شوند می‌توانند مغز را تحریک کرده و نوسانات گامای بیشتری تشکیل خواهد شد. امواج مغزی در این حالت بین ۲۵ تا ۸۰ هرتز بوده و به وقتی تعلق دارد که فرد زیاد هوشیار بوده و باید تمرکز کند. با دقت به این که بیماری آلزایمر نیز مشکلاتی را در تشکیل امواج گاما به وجود می‌آورد محققان این موسسه به جستوجو درمان ساده و بهبود علائم بودند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خلاصه‌ای از بهترین گان‌های پابجی موبایل: چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد؟

آزمایش‌های انجام گرفته روی موش‌ها نشان سطوح پایین‌تر از پروتئین‌های سمی می‌تواند به بهبود تست‌های شناختی بعد از نور و صدا درمانی پشتیبانی کند. در مطالعه تمرکز محققان روی بیماری مغز شیمیایی بوده است. آزمایش های انجام گرفته روی موش‌ها نیز با پیروی از رژیم دوز مصرفی انسان‌ها از دارو انجام شد. به حرف های محققان این روش علتکاهش صدمه های دی ان ای شده و تعداد الیگودندروسیت‌ها نیز طی آن افزایش اشکار می کند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها