به‌جای استعمار مریخ باید زمین را نجات داد

به‌جای استعمار مریخ باید زمین را نجات داد


«باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق ایالات‌متحده خطاب به «ایلان ماسک» و «جف بزوس» او گفت که قبل از استعمار مریخ باید از زمین محافظت کنیم.

مطابق گزارش اینسایدر، اوباما روز چهارشنبه در سخنرانی او گفت اندوخته‌داران سیلیکون‌ولی که تعداد بسیاری از آن‌ها درحال ساخت سفینه‌های فضایی می باشند، باید به‌جای اندوخته‌گذاری روی پرواز انسان‌ها به فضا، بر نجات زمین تمرکز کنند. او در افتتاحیه اجلاس سران POwR.Earth در پاریس او گفت:

«هنگامی می‌شنوم برخی افراد درمورد مطرح استعمار مریخ سخن بگویید می‌کنند چون محیط زمین امکان پذیر به‌قدری تخریب بشود که غیرقابل‌زیست باشد، به آن‌ها نگاه می‌کنم و می‌گویم در رابطه چه‌چیزی سخن بگویید می‌کنید؟»

رئیس جمهور اسبق آمریکا: باید روی نجات زمین تمرکز کنیم

او در ادامه او گفت:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ورود تاکسی‌های برقی چینی به ایران

«حتی بعد از یک جنگ هسته‌ای، زمین نسبت به مریخ قابل‌زیست‌تر خواهد می بود، حتی اگر ما کاری در رابطه تغییرات آب‌و‌هوا انجام ندهیم، هم چنان اکسیژن وجود خواهد داشت و تا آنجایی که می‌توانیم بگوییم، مریخ این چنین قابلیتی ندارد.»

اوباما پافشاری کرد که گسترش و پیشرفت در عرصه اکتشافات فضایی باید به‌خاط افزایش دانش و کشف حقایق تازه ادامه یابد. اما هنگامی سخن بگویید از جابه‌جایی انسان‌ها به مریخ می‌بشود، اوباما ترجیح می‌دهد که روی مراقبت از سیاره خودمان اندوخته‌گذاری کنیم: «ما برای این مکان طراحی شده‌ایم و زیاد خوب است که بتوانیم این مکان را به طوری نگه داری کنیم که قابل زندگی باشد.»



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها