درمان دقیق در کمردرد مزمن با فناوری تازه اراعه تصاویر HD از نخاع

درمان دقیق در کمردرد مزمن با فناوری جدید ارائه تصاویر HD از نخاع


فناوری تازه می‌تواند در لحظه تصاویر HD از نخاع را در اختیار جراحان قرار داده و به درمان دقیق‌تر کمردردهای مزمن بیانجامد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری تازه با کاربردهای زیاد زیاد می‌تواند علتکاهش درد در افراد دارای کمردرد مزمن بشود. محققان دانشگاه کالیفرنیا نوآوری جدیدی را گسترش دادند که در آن امکان تصویربرداری با وضوح بالا از نخاع در میانه جراحی فراهم شده و دید بهتری از نخاع برای پزشکان فراهم خواهد شد.

این فناوری با نام تصویربرداری سونوگرافی کاربردی نقشه‌ای از جواب طناب نخاعی به درمان‌های گوناگون را در لحظه اراعه می‌کند. به حرف های این محققان فناوری تازه می‌تواند کاربردهای زیاد بسیاری داشته باشد. از کاربردهای مهم این فناوری می‌توان به افت درد در افراد دارای کمردرد مزمن در جهان اشاره کرد.

ادامه مطلب
گوگل تراشه تنسور G4 را مشابه نسل قبل می‌سازد

واسیلیوس کریستوپولوس استادار مهندسی زیستی در این دانشگاه که در منفعت گیری از تصویربرداری سونوگرافی کاربردی پیشگام بوده آن را دارای تحرک قابل دقت می‌داند. در این پژوهش برای منفعت گیری از تصویربرداری سونوگرافی کاربردی با مرکز بازسازی عصبی USC در بیمارستان کوک همکاری شده است. محققان از این فناوری روی ۶ بیمار منفعت گیری کردند.

کریستوپلوس در توضیح علتپشت تحریک طناب نخاعی می‌گوید: در حالت عادی در صورت تشکیل درد در دست به طور غریزی آن را مالش می‌دهیم. این کار علتافزایش جریان خون و تحریک اعصاب حسی شده و سیگنالی را به مغز ارسال می‌کند که بتواند درد را نهان کند. به نظر ما تحریک طناب نخاعی نیز می‌تواند این چنین عملکردی داشته باشد. اما باید فعال شدن نخاع در نتیجه تحریک به صورتی موثر مشاهده بشود.

ادامه مطلب
ساخت نوعی حسگر زیستی برای تشخیص گوشت سالم از گوشت فاسد

این چنین با منفعت گیری از این فناوری می‌توان تغییرات جریان خون در نخاع را در تاثییر تحریک الکتریکی کنترل کرد. به حرف های این محقق با منفعت گیری از این فناوری می‌توان کارآمد بودن درمان را مشاهده کرده و این چنین بهترین روش برای مشاهده جواب‌های فیزیولوژیکی در لحظه و در طول جراحی خواهد می بود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها