سوختن ماهواره‌ها در جو زمین می‌تواند روی میدان مغناطیسی آن موثر باشد_رنگو

سوختن ماهواره‌ها در جو زمین می‌تواند روی میدان مغناطیسی آن موثر باشد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

زباله‌های فضایی که در تاثییر سوختن ماهواره‌ها در جو ن تشکیل خواهد شد می‌توانند تاثییر منفی روی میدان مغناطیسی زمین بگذارند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیماهای زیاد تر به مدار زمین می‌تواند اثرات منفی بیشتری روی میدان مغناطیسی زمین گذاشته و این چنین اثرات زیست محیطی را افزایش دهد.

گزارش های انتشار شده نشان خواهند داد تعداد ماهواره‌ها در جو زمین و سوختن آنها موضوعی دلواپس کننده برای دانشمندان بوده و مطابق مقاله تازه در تاثییر این سوختن پوسته‌ای از غبار رسانا در اطراف سیاره تشکیل می‌بشود که می‌تواند روی میدان مغناطیسی محافظ زمین موثر باشد. سیرا سولترهانت فیزیکدان آمریکایی در رابطه این قضیه می‌گوید: زباله‌ها سیاره ما را احاطه کردند.

این فیزیکدان پیش از این در رابطه غبار پلاسما و مشکلات مربوط به افزایش غلظت غبار فلزی در جو فوقانی زمین تحقیقاتی را انتشار کرده است. به حرف های وی گرد و غبار پلاسما شامل یونیزه شده‌ای است که اتمسفر فوقانی زمین می‌سازد به همراه ذرات خاکستر میکروسکوپی حاصل سوختن شهاب‌ها در جو سیاره بوده و این چنین ماهواره‌هایی که بعد از ماموریت خود به جو زمین برمی‌گردند.

ادامه مطلب
مخزن کوچک دهانی می‌تواند جایگزین تزریق سوزن شود
آخرین مطالب

یقیناً ترکیبات شیمیایی شهاب‌ها که پیش از این به زمین برخورد کردند با ماهواره‌ها متفاوت است. آنها مقدار مقداری از فلزات زیاد رسانا در خود دارند در حالی که ماهواره ها از فلزات ابر رسانا ساخته شدند.

محاسبات انجام گرفته مشخص می کند ۵۰ تن سنگ فضایی به طور روزانه در جو زمین تبخیر شده و حاصل آن نزدیک به ۴۵۰ کیلوگرم گرد و غبار باردار است. یقیناً این مقدار نسبت به چیزی که یک ماهواره استارلینگ در زمان ورود مجدد به جو تشکیل می‌کند ۳ برابر کمتر است. این چنین مطابق اطلاعات اداره ملی اقیانوسی و جوی روزانه یک ماهواره قدیمی در جو زمین می‌سوزد. از طرفی با افزایش مقدار ماهواره‌های ناوگان استارلینک امکان پذیر این تعداد در آینده نیز افزایش اشکار کند.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی مصرف آب در شرکت های فناوری را تا ۳۴ درصد افزایش داد

به حرف های این فیزیکدان تشکیل آشفتگی در پوسته رسانا میتواند به تشکیل حفره‌هایی در سپر مغناطیسی محافظ زمین بیانجامد. بدین ترتیب تشعشعات کیهانی می‌توانند صدمه بیشتری روی سطح سیاره تشکیل کنند. حالت این نوشته ضعیف شدنه مغناطیس سپهر بوده که آن باد خورشیدی می‌تواند جو زمین را نابود این اتفاق میلیاردها سال برای جو مریخ نیز روی داده می بود. یقیناً این حالت یک تهدید سریع در نظر گرفته نمی‌بشود.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها