سه فضاپیما آزمایشی برای اثبات امواج گرانشی انجام می‌دهند_رنگو

سه فضاپیما آزمایشی برای اثبات امواج گرانشی انجام می‌دهند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

۲۱ مارس ۱۹۹۳، سه فضاپیمای بین سیاره‌ای، «اولیس» متعلق به آژانس فضایی اروپا و «مشاهده‌گر مریخ» ناسا و «گالیله»، در آزمایشی مشترک برای اثبات وجود امواج در میدان گرانشی کیهان اغاز به کار کردند.

امواج گرانشی هیچ زمان به‌طور مستقیم شناسایی نشده‌اند، اگرچه وجود آنها در نظریه نسبیت اینشتین پیش‌بینی شده‌ می بود و شواهد غیرمستقیم وجود آنها وجود دارد. باور بر این است که این امواج توسط انفجارهای ابرنواختری، فروپاشی سیاهچاله‌ها و رویدادهای فرد دیگر از این دست تشکیل خواهد شد. جست‌وجوهای قبل با تجهیزات زمینی و فضاپیمای منفرد نتوانسته است آنها را کشف کند.

کاوشگر فضایی اولیس متعلق به ESA توسط شاتل فضایی دیسکاوری در ۶ اکتبر ۱۹۹۰ به فضا پرتاب شد تا اولین کاوشگری باشد که قطب های خورشید را کاوش و دور زده‌ است

این آزمایش مشترک از ۲۱ مارس تا ۱۱ آوریل اجرا شد. برای اولین‌بار سه فضاپیما به‌طور هم‌زمان مشاهداتی را انجام دادند که به مقدار قابل‌توجهی قابلیت مطمعن هر تشخیص را افزایش داد.

ادامه مطلب
جزئیات بیشتری از AI Pin فاش شد؛ جایگزین 699 دلاری گوشی‌های هوشمند

اگرچه هیچ امواج گرانشی در آن موقعیت یافت نشد، آزمایش محدودیت‌های بالایی برای شدت آنها تعیین کرد و درنتیجه تعدادی از منبع های احتمالی را حذف کرد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها