ربات انسان نمای یوئی Yui از طریق عینک حقیقت مجازی و هدست کنترل می‌شود_رنگو

ربات انسان نمای یوئی Yui از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست کنترل می‌شود


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان ژاپنی ربات انسان نمای جدیدی را گسترش داده‌اند که در واقع توسط یک فرد واقعی هدایت شده و از این طریق امکان سخن بگویید بین انسان‌ها از طریق رباتیک فراهم خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی امکان سخن بگویید کردن انسان‌ها به شکل رباتیک را فراهم کرده‌اند. به طوری که از این طریق افراد می‌توانند دقیقاً شبیه با سخن بگویید کردن افراد واقعی اما به شکلی رباتیک با یکدیگر ربط داشته باشند.

ربات انسان نمای یوئی می‌تواند از طریق عینک حقیقت مجازی و هدست تجهیزبه میکروفون توسط یک فرد کنترل شده و همه آنچه که این گجت از محیط اطراف خود از قبیل صدا و یا عکس دریافت می‌کند توسط فرد دیده بشود.

محققان در این فناوری از آواتار منفعت گیری کردند که امکان بازی به افراد با شخصیت‌های دیجیتالی و تعامل با آن اراعه خواهد شد. فرد کنترل کننده ربات و یا شخصی که با آن سخن بگویید می‌بشود در میانه مکالمه حس ربط بیشتری خواهد داشت. محل قرار دادن موتورها در این ربات بر پایه نحوه حرکت چهره افراد برنامه‌ریزی شده است این چنین محققان با تاثییر از نحوه حرکت چشم‌های افراد و نگاه کردن به آنها موفق به ساخت چشم‌های این ربات انسان نما شدند

ادامه مطلب
کسب درآمد با هوش مصنوعی | با این 4 هوش مصنوعی‌ پول‌دار شو
آخرین مطالب

ربات ساخته شده توسط محققان ژاپنی همانند انسان بوده و از طریق حالات چهره می‌تواند احساسات خود را گفتن کند. مقصد از ساخت این ربات برقراری ربط موثر در زمان دوری افراد از یکدیگر است. آواتارهای تشکیل شده توسط این تیم محققان امکان کنترل از طریق انسان یا برنامه‌های رایانه‌ای شبیه را خواهد داشت. اکنون این فناوری در عرصه‌هایی همانند بازی‌های حقیقت مجازی یا همانند سازی‌های آموزشی نیز مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد.

به حرف های محققان یوئی می‌تواند جانشین مناسبی برای آی بوکی یک آواتار اندرویدی موبایلی باشد که بیشتر از این تیم تحقیقاتی قبلی آن را گسترش داده می بود. یقیناً اکنون بهبودهایی در آزادی حرکت سر زاویه دید و بی‌صدا بودن در ربات جاری تشکیل شده است.

ادامه مطلب
بلومبرگ گزارش داد اپل در حال توسعه هوش مصنوعی برای به کارگیری در iOS و سیری است

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها