آئودی Q6 ئی‌ترون معارفه شد؛ قوت پورشه در قالب یک شاسی‌بلند خانوادگی!_رنگو

آئودی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

پیش از نوروز ۱۴۰۳ ناظر رونمایی از آئودی Q4 ئی‌ترون توسط نادین ماشین در ایران بودیم. این ماشین یک شاسی‌بلند الکتریکی دلنشین است که می‌تواند خودروهای لوکس و میلیاردی حاضر در ایران را به دردسر بیندازد. درهمین‌حال، خودروساز آلمانی از آئودی Q6 ئی‌ترون رونمایی کرد. این ماشین با تکیه بر مشخصات فنی پورشه ماکان، به جنگ تسلا مدل X و تسلا مدل Y می‌رود.

همان گونه که اشاره کردیم، زیرساخت فنی آئودی Q6 ئی‌ترون با پورشه ماکان الکتریکی مشترک است. هر دوی این خودروها بر پایه یک سیستم ۸۰۰ ولتی و دو موتور الکتریکی گسترش یافته‌اند که موتور الکتریکی قسمت عقب آن‌ها نیرومندتر است. پکیج باتری این خودروها نیز ۱۰۰ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد. آئودی و پورشه در آینده تریم‌های اسپرت با قابلیت فنی زیاد تر و نسخه دیفرانسیل عقب با برند بلندتر را نیز به بازار اراعه خواهند کرد.

ادامه مطلب
این دستگاه پوشیدنی سبک و کوچک می‌تواند لباس شما را خنک یا گرم کند

مشخصات فنی و نوآوری‌های آئودی Q6 ئی‌ترون

دو موتور الکتریکی آئودی Q6 ئی‌ترون در جموع ۴۲۲ اسب‌بخار قوت تشکیل می‌کنند. نسخه‌های اروپایی این ماشین ۴۰ اسب‌بخار قوت بیشتری خواهند داشت. درصورت فعال‌سازی حالت لانچ کنترل، قوت این شاسی‌بلند الکتریکی به ۴۵۶ اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. شتاب صفر تا صد این ماشین پنج ثانیه اظهار شده است. یقیناً تیپ اسپرت این ماشین شتاب بهتری خواهد داشت که به ۴.۲ ثانیه می‌رسد.

خودروساز آلمانی برد آئودی Q6 ئی‌ترون را ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) اظهار کرده است. مالکان این شاسی‌بلند می‌توانند با منفعت گیری از قابلیت شارژ فوق‌سریع ۸۰۰ ولتی، ظرفیت باتری‌ها را در ۲۱ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد برسانند. آئودی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی این مدل، تایرهای پهن‌تری را روی آن سوار کرده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هوش فضایی چیست؛ ۹ روش تحکیم این هوش در کودکان
آئودی Q6 ئی‌ترون

یکی دیگر از نکات دلنشین آئودی Q6 ئی‌ترون، تجهیزبودن این ماشین به قابلیت هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی آئودی در گذر زمان از حرکت راننده می‌آموزد و بر پایه آنچه آموخته است، پیشنهادهایی را به راننده اراعه می‌دهد. حتی یک آواتار برای هوش مصنوعی وجود دارد که در صفحه‌نمایش ۱۴.۵ اینچی مرکزی یا در صفحه‌نمایش هدآپ حقیقت افزوده آپشنال نمایش داده می‌بشود.

آئودی Q6 و SQ6 E-Tron مدل ۲۰۲۵ پاییز امسال به نمایندگی‌های فروش در آمریکای شمالی خواهند رسید. قیمت هر دو تریم نزدیک به تاریخ فروش اشکار خواهد شد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها