هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص افترا از حقیقت پشتیبانی کند_رنگو

هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص دروغ از واقعیت کمک کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن می‌تواند برای تشخیص افترا از حقیقت مورد منفعت گیری قرار بگیرد. توانسته داده‌های غیر واقعی کاربران را با پیروزی تشخیص داده و بدین ترتیب گزینه مناسبی برای تشخیص افترا گفتن توسط کاربران باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً محققان با پشتیبانی هوش مصنوعی ابزار جدیدی را برای تشخیص افترا گفتن گسترش دادند ه اکنون این ابزار با پیروزی در حوزه‌های مالی مورد منفعت گیری قرار گرفته و در آینده می‌تواند توسط موسسه‌های بیمه و بانک‌ها مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

اکنون نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در کسب و کارهای گوناگون و در عرصه‌های گوناگون منفعت گیری خواهد شد. این برنامه‌های مورد منفعت گیری برسی توان مالی یک فرد برای دریافت وام است. طبق معمولً آمارهای متنوعی جهت انجام این کار وجود دارد از طرفی امکان دستکاری نتایج با منفعت گیری از اطلاعات غلط توسط کاربران نیز وجود خواهد داشت ه گفتن مثال افراد می‌توانند بیشتر از توان مالی خود وام دریافت کرده و یا حق بیمه خود را به راه حلهای گوناگون افت دهند.

ادامه مطلب
نسخه هوش مصنوعی انیشتین و نیوتون توسط دانشمندان آلمانی ساخته شد

به همین علت پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی با ویرایش الگوریتم‌های مورد منفعت گیری در برنامه‌های حاضر پارامترهای تمرینی جدیدی را تشکیل کردند که از آن برای آموزش و آموزش هوش مصنوعی منفعت گیری شد. ترتیب هوش مصنوعی می‌تواند ز این آموزش‌ها برای برسی و پیش بینی منفعت گیری کند. طراحی پارامترهای مورد نظر نیز به طوری انجام گرفته است که در آن بهبودهایی در قوت هوش مصنوعی برای تشخیص داده‌های غلط از جمله در زمان ربط با درآمد افراد تشکیل شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ناسا قصد دارد پس از سال ۲۰۳۰ نیز همچنان از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کند

در آزمایش‌های انجام شده با پشتیبانی این هوش مصنوعی کارکرد قابل قبولی از آن در تشخیص داده‌های غیر واقعی از سوی کاربران به ثبت رسید. یقیناً تا این مدت هم داده‌های غلط از طریق این چنین نرم‌افزارهایی با اختلاف نامحسوس نسبت به داده‌های واقعی قابل تشخیص نبوده و تنها اختلاف‌های نسبتاً فاحش تشخیص داده خواهند شد.

این پژوهشگران تلاش می‌کنند تا در آینده پارامترهای مورد منفعت گیری را به طور عمومی انتشار کرده و آن را در اختیار گسترش دهندگان و متخصصان قرار دهند تا آنها نیز بتوانند از مزایا پارامترهای منفعت گیری شده در این تحقیق منفعت ببرند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها