محققان ام آی تی روشی تازه برای افزایش شدت تشکیل تصاویر با منفعت گیری از هوش مصنوعی ابداع کردند_رنگو

محققان ام آی تی روشی جدید برای افزایش سرعت تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی ابداع کردند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

روش تازه محققان ام آی تی علتمی‌بشود تا تشکیل تصاویر هوش مصنوعی افزایش یافته و تا ۳۰ برابر نرخ جاری بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ام آی تی و ادوبی روش جدیدی را برای تشکیل تصاویر با منفعت گیری از هوش مصنوعی ابداع کردند که در هر ثانیه می‌توانند نزدیک به ۲۰ عکس تشکیل کند. با وجود پیشرفت زیاد زیاد در هوش مصنوعی مولد و تشکیل تصاویر هم چنان شدت آنها در تشکیل این تصاویر زیاد پایین است. اکنون محققان موسسه ام آی تی و ادوبی روش جدیدی را ابداع کردند که شدت تشکیل تصاویر را با کمترین تاثییر روی کیفیت عکس افزایش می دهد. با منفعت گیری از این روش می‌توان نزدیک به ۲۰ عکس در ثانیه تشکیل کرد به عبارت دیگر شدت تشکیل تصاویر نسبت به مدل‌های متداول تا ۳۰ برابر زیاد تر خواهد شد.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی مولد گوگل به نام Genie برای تبدیل تصاویر به بازی انتشار شد

تشکیل عکس در هوش مصنوعی مولد طبق معمولً طی فرایندی با نام Diffusion تشکیل می‌بشود. در این فرایند طبق معمولً طی چندین مرحله نمونه برداری عکس نهایی به طور اصلاح شده اراعه خواهد شد. اکنون محققان موسسه MIT و ادوبی روشی به نام DMD را به فرایند اضافه کرده‌اند که می‌تواند این فرایند را شدت بخشیده به جای یک مدل انتشار کردن چند مرحله‌ای آن را تنها در یک فرایند یک مرحله خلاصه کند. مطابق ادعای این محققان امکان تشکیل ۲۰ عکس در ثانیه توسط این مدل‌ها وجود دارد. این محققان روش تازه خود را با مدل‌هایی نظیر Stable Diffusion 1.5 قیاس کردند و اظهار کردند وش تازه می‌تواند در کسری از ثانیه تصاویر شبیه را تشکیل این چنین با منفعت گیری از این روش اعتدال مناسبی بین کیفیت و شدت وجود داشته و نتیجه نهایی نیز برای یک کاربر معمولی قانع کننده است.

ادامه مطلب
کاربردهای تلفن یالینک در محیط های تجاری

یقیناً این روش تنها روش تک مرحله‌ای برای تشکیل عکس در هوش مصنوعی محسوب نمی‌بشود. کزین شرکت Stability AI با منفعت گیری از روشی تازه به نام ADD امکان تشکیل تصاویر یک مگاپیکسلی را در لحظه تشکیل کرده می بود. محققان این شرکت از طریق روش تازه مدل SDXL Turbo را آموزش داده و توانستند با منفعت گیری از پردازشگر A100 انویدیا شدت تشکیل تصاویر را به ۲۰۷ میلی ثانیه برسانند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

ادامه مطلب
کلیه کوکی‌های شخص ثالث در کروم در سال 2024 مسدود خواهند شد

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها