گوگل قابلیت بستن خودکار تب‌های بلااستفاده در کروم را آزمایش می‌کند_رنگو

کروم


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

تعداد بسیاری از کاربران زمان منفعت گیری از مرورگر کروم، آنقدر برگه‌های بازشده دارند که زمان وب‌گردی سردرگم خواهد شد. خوشبختانه گوگل قرار است راه‌حل خوبی برای این مشکل اراعه دهد. نام این ویژگی «Tab Declutter» است.

به نقل از ۹to5Google، تغییرات کشف‌شده در کد کرومیوم مشخص می کند که ویژگی Tab Declutter زیاد کاربردی است.

با این ویژگی آرشیو خودکار و حذف برگه‌های بدون منفعت گیری به‌زمان طویل، فعال می‌بشود. به این علت هنگامی که این ویژگی را در کروم فعال کنید، برگه‌های بلااستفاده به‌طور خودکار بایگانی خواهد شد. خوشبختانه این ویژگی به این معنی نیست که برگه‌ها به‌طور کامل حذف خواهد شد؛ بلکه تنها آرشیو خواهد شد و به‌راحتی می‌توانید بعداً به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی دو مزیت دارد؛ اول این که به تب‌های بلااستفاده نظم می‌دهد و دوم، شدت کروم افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
انسان‌ها در بازار کار چه مزیت‌هایی نسبت به هوش مصنوعی دارند؟_رنگو

هنگامی هم که صفحات بایگانی شدند، کاربر می‌تواند تعداد تب‌های بایگانی شده را ببیند و سپس تصمیم بگیرد که هرکدام از آن‌ها را بازیابی یا برای همیشه حذف کند.

تاریخ احتمالی انتشار کردن ویژگی «Tab Declutter» کروم

به گمان زیادً ویژگی Tab Declutter تا وقتی که کروم ۱۲۵ در ماه مه ۲۰۲۴ (اواسط اردیبهشت ۱۴۰۳) انتشار نشود، در مرورگر کروم اندروید و پی‌سی ظاهر نشود. یقیناً این گمان نیز وجود دارد که گوگل تصمیم بگیرد به‌طور کلی آن را انتشار نکند، حتی اگر به نظر ابزار کاربردی و مفیدی باشد.

اکنون، کاربران می‌توانند با بازکردن برنامه Chrome و ضربه‌زدن روی کادر حاضر در سمت راست نوار بالای مرورگر کروم، به‌صورت دستی برگه‌های باز و بدون منفعت گیری خود را مدیریت کنند.

کروم

کاربران می‌توانند با لمس علامت ضربدر حاضر در سمت راست بالای هر برگه، آن را حذف کنند. اما بسته به تعداد برگه‌هایی که باز کرده‌اید، انجام این کار می‌تواند زمان‌بر باشد. درعوض، می‌توان روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و روی Close all Tabs ضربه بزنید. ابزار “Tab Declutter” همه این کارها را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

ادامه مطلب
مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی باطل شد

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها