طی دهه‌های قبل حجم مغز انسان رو به افزایش بوده است_رنگو

طی دهه‌های گذشته حجم مغز انسان رو به افزایش بوده است


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

پژوهشگران می‌گویند ی دهه‌های قبل مغز انسان در حال رشد بوده و حجم و اندازه سطح آن افزایش اشکار کرده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه UC Davis Health پژوهش‌های تازه خود اظهار کردند مغز انسان نسبت به دهه‌های قبل بزرگتر شده است. مطابق این مطالعه حجم مغز افراد در دهه ۷۰ میلادی نسبت به متولدین دهه ۳۰ میلادی نزدیک به ۶.۶ زیاد تر شده و سطح مغز نیز نزدیک به ۱۵ درصد بزرگتر شده است.

این محققان اعتقاد دارند افزایش اندازه مغز به حالت کلی علتکاهش خطر ابتلا به زوال عقل در تاثییر افزایش سن خواهد شد. در این مطالعه پژوهشگران از تصویربرداری پرتو مغناطیسی روی افراد منفعت گیری کردند. در مطالعه قلب فرامینگهام ررسی بلند زمان بیماری‌های قبلی از سال ۱۹۴۸ روی ساکنین شهر فرامینگهام در حال انجام بوده است. قیمت این مطالعه اکنون به ۷۵ سال می‌رسد و نسل دوم و سوم شراکت کنندگان در حال بازدید می باشند.

ادامه مطلب
گوشی تاشو هواوی Pocket 2 تجهیزبه ربط ماهواره‌ای و دوربین مهم چهارگانه معارفه شد

در این مطالعه افراد دهه ۳۰ تا ۷۰ تحت اسکن مغزی قرار گرفته و نزدیک به ۳۲۲۶ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهشگران در این تحقیق فهمید شدند ساختار مغز به طور تدریجی در حال افزایش بوده است. این چنین در این بازدید‌ها اشکار شد حجم مغز یا حجم داخل جمجمه دهه به دهه دچار افزایش مداوم شده است. به گفتن مثال متولدین دهه ۳۰ میلادی دارای حجم مغزی معادل ۱۲۳۴ میلی لیتر بوده‌اند در حالی که این رقم برای متولدین دهه ۷۰ برابر با ۱۳۲۱ میلی لیتر بوده که ۶.۶ درصد تفاوت را مشخص می کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آخرین ترندهای صنعت غذا در زمانه هوش مصنوعی + معارفه فناوری های تازه در صنعت غذا

سطح مغز یا قشر مغز نیز دچار افزایش شده است. در ابن پژوهش سطح مغز در متولدین دهه ۷۰ و ۳۰ به ترتیب برابر با ۲۱۰۴ و ۲۰۵۶ سانتی‌متر مربع است که مشخص می کند نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته است. محققان در این پژوهش فهمید بزرگ شدن ساختارهای مغزی همانند ماده سفید، هیپوکامپ و ماده خاکستری در متولدین این دهه‌ها شدند. پژوهشگران اعتقاد دارند این افزایش اندازه در مغز انسان بهبود سلامت مغز را مشخص می کند و در آینده می‌تواند از ابتلا به زوال عقل و خطرات مربوط به آن در تاثییر افزایش سن بکاهد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها