مطالعه تازه نشان از تاثییر شگفت ماه روی اکوسیستم صخره های مرجانی دارد_رنگو

مطالعه جدید نشان از تاثیر عجیب ماه روی اکوسیستم صخره های مرجانی دارد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

به حرف های محققان مقدار فعالیت موجودات در صخره‌های مرجانی در زمان طلوع و غروب ماه تحول می‌کند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه تازه محققان مشخص می کند ماه تاثییر زیاد بیشتری نسبت به آنجا فکر می‌شد روی زمین دارد. محققان اعتقاد دارند نور ماه حتی روی نحوه زندگی موجودات و ماهی‌ها در صخره‌های مرجانی نیز موثر خواهد می بود. بازدید موجودات ساکن روی صخره‌های مرجانی مشخص می کند طلوع و غروب ماه علتایجاد تغییرات در فعالیت و تعامل های این موجودات می‌بشود. مقاله انتشار شده در این رابطه مشخص می کند طلوع و غروب ماه تغییراتی را روی صدای موجودات در صخره‌های مرجانی تشکیل می‌کند. این پژوهش توسط محققان مرکز نیروی دریایی NUWC و آژانس پژوهش‌های تحقیقاتی پیشرفته انرژی در ایالات متحده انجام شده است.

ادامه مطلب
فضولات انسانی می‌تواند به گفتن سوخت در موتور جت مورد منفعت گیری قرار بگیرد

محققان در این مطالعه اظهار کردند افزایش نور ماه طی ساعاتی از شب علتافزایش صدای ماهی‌ها با فرکانس بالا می‌بشود. از طرفی ماهی‌ها دارای فرکانس پایین و بی مهرگان صدای کمتری تشکیل می‌کنند. این کشف نشان دهنده تغییرات منظم در تعامل های اکوسیستم صخره‌های مرجانی در تاثییر طلوع و غروب ماه است.

در این مطالعه از تجهیزات پایش صوت در سواحل غربی هاوایی منفعت گیری شد تا از این طریق در اکوسیستم زنده صخره‌های مرجانی دخالت نشده و نظم آنها بر هم نخورد. این چنین محققان برای اندازه‌گیری مقدار صدا و ثبت مقدار شدت صوت در فواصل وقتی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از هیدروفون‌ها منفعت گیری کردند. به باور محققان تحول مقدار نور ماه علتایجاد تغییراتی در صدای بیولوژیکی این جانداران در بین طلوع و غروب می‌بشود. از طرفی فعالیت این موجودات در صخره‌های مرجانی ارتباطی با تغییرات جذر و مدی و طلوع و غروب ماه ندارد. در حالت کلی فعالیت صوتی زیاد تر در صخره‌های مرجانی می‌تواند به نوعی سالم بودن اکوسیستم آن صخره را نشان دهد.

ادامه مطلب
سم آلتمن بعد از اخراج از OpenAI به استخدام مایکروسافت درآمد
آخرین مطالب

مطالعه ضمن فهمیدن بهتر فعالیت موجودات و صخره‌های مرجانی برای حفاظت از آنها نیز سودمند خواهد می بود. این چنین با پشتیبانی بازدید‌های مربوط به الگوهای نور ماه امکان جذب ماهی‌های زیاد تر به سمت این صخره‌ها از طریق کنترل صدا در آینده وجود دارد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها