لنز تماسی تازه می‌تواند زخم قرنیه را سریعتر بهبود بخشد_رنگو

لنز تماسی جدید می‌تواند زخم قرنیه را سریعتر بهبود بخشد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان نوعی لنز تماسی تازه گسترش دادند که می‌تواند تحویل دارو را برای بهبودی سریع تر زخم‌های قرنیه انجام دهد. این لنز به طوری برنامه‌ریزی شده که در صورت صدمه زیاد تر به قرنیه داروی بیشتری را تحویل آن می‌دهد که در واقع ویژگی منحصر به فرد آن محسوب می‌بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشکده بینایی سنجی و علوم بینایی در دانشگاه واترلو با پشتیبانی نوآوری تازه توانستند نوعی لنز تماسی ابداع کنند که مقصد از ساخت آن بهبود سریع تر زخم‌های چشم است. این لنزهای تماسی از ماده جدیدی ساخته شده‌اند که می‌توانند همانند باند زخم قرنیه عمل کنند. داروها به شکلی تنظیم شده از طریق این لنزهای تماسی آزاد خواهد شد و علتتسریع روال بهبودی زخم خواهند شد.

ادامه مطلب
افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی زیاد تر از دیگر افراد به سکته مغزی و زوال عقل دچار می‌شوند_رنگو

دکتر لیندون جونز استاد دانشکده بینایی سنجی در این دانشگاه در این مورد توضیح می‌دهد: منفعت گیری از این لنز در واقع نوعی سیستم دارسانی موثر است که می‌تواند علتپاسخ دهی بهتر شرایط بدن بشود. به حرف های وی داروی زیاد تر برای صدمه زیاد تر تحویل داده خواهد شد که به نوعی ویژگی منحصر به فرد محسوب شده و می‌تواند یک تحول دهنده بازی به شمار رود.

بیماران مبتلا به خراش قرنیه طبق معمولً برای بهبود زخم از لنز تماسی بانداژی از نوع شفاف و قابل نفوذ اکسیژن به زمان ۷ تا ۱۰ روز منفعت گیری می‌کنند. منفعت گیری از لنزهای جاری تضمینی برای درمان پایدار از طریق دارو محسوب نمی‌بشود. در حالی که لنزهای تازه محدودیت‌های روش جاری برای درمان خراش قرنیه را از بین برده است. در این لنز از ژلاتین متاکریلات به گفتن محصول جانبی کلاژن منفعت گیری شده است. این ماده پروتئینی می‌تواند در فرایند بهبود زخم نقش موثری داشته باشد. از طرفی نرم و ضعیف بودن این ماده امکان منفعت گیری از آن به گفتن ماده سازنده لنز دماسی را ناممکن می‌کند.

ادامه مطلب
سامسونگ وجود سیستم ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ را تایید کرد
آخرین مطالب

دکتر اولین ییم، دانشیار مهندسی شیمی در دانشگاه واترلو ک ماده زیستی نیرومندتر از کلاژن برای تبدیل ژلاتین متاکریلات اشکار کرده است. وی با مهندسی این ماده زیستی توانسته است خواص اختصاصی‌ای همانند آنزیم ماتریکس متالوپروتئیناز ۹ را اضافه کند. این آنزیم به طور طبیعی در چشم یافت شده و در فرایند بهبود زخم نیز نقش موثری دارد. این چنین آنزیم مورد نظر علتپاسخدهی مواد به نیازهای بدن شده و آزاد کردن داروها در محل زخم را برنامه‌ریزی می‌کند.

ادامه مطلب
مشخصات فنی گوشی جان سخت گلکسی XCover 7 پیش از رونمایی افشا شد

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها