مس می‌تواند در تبدیل کربن دی اکسید به سوخت مورد منفعت گیری قرار بگیرد_رنگو

مس می‌تواند در تبدیل کربن دی اکسید به سوخت مورد استفاده قرار بگیرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

دانشمندان برای تبدیل کربن دی اکسید به سوخت پایدار از مس منفعت گیری کرده و دریافتند اضافه کردن این فلز به فتوکاتالیسم علتافزایش کارایی و راه اندازی متانول به جای متان خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رویکرد تازه دانشمندان با منفعت گیری از اتم‌های مصر می‌توان گاز کربن دی اکسید را به سوخت پایدار و با روش ایمن تبدیل کرد. تیمی از محققان با تابش نور به ماده فعال شده موفق شدند متانول را ه گفتن جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی تشکیل کنند.

اکنون تجمع گاز کربن دی اکسید در جو زمین علتافزایش شدت تغییرات آب و هوایی و دمای جهانی شده است. گاز محصول جانبی سوخت‌های مبتنی بر کربن بوده و در آینده امکان پذیر پیش از رها شدن در جو در محصولات سودمند مورد منفعت گیری قرار بگیرد. رده منفعت گیری مجدد ی‌توان یک اقتصاد چرخشی از این محصولات تشکیل کرد. فتوکاتالیسم و الکتروکاتالیسم از آب زیاد و نور خورشید منفعت گیری کرده و کربن دی اکسید را به دیگر محصولات تبدیل کنند. روش تازه از اتم‌های مس برای فتوکاتالیز منفعت گیری شد تا بتوانند خاصیت آن را به حداکثر برسانند.

ادامه مطلب
چین از چت بات روانشناس رونمایی کرد

ماداسامی تانگا موتو از پژوهشگران دانشکده شیمی در دانشگاه ناتینگهام در این مورد حرف های است: در این رویکرد از مقیاس نانو در مواد برای کنترل زیاد تر منفعت گیری شد این چنین شکل جدیدی از نیتریت کربن در اندازه نانو مقیاس کریستالی گسترش داده شد. بدین ترتیب می‌توان تعامل موثررت با نور تشکیل کرده و جداسازی بار کافی را نیز فراهم کرد.

به حرف های محققان با اضافه شدن تنها یک میلی‌گرم مس به نیترید کربن کارایی فتوکاتالیسم تا ۴ برابر افزایش اشکار کرد. این چنین این نیمه رسانا به جای ساخت متان سوخت ارزشمندی به نام متانول را تشکیل کرد. اختراع می‌تواند در فهمیدن مواد فتوکاتالیستی یک قدم مهم به شمار رفته و برای تبدیل گاز کربن دی اکسید نیز موثر باشد.

ادامه مطلب
فناوری تازه محققان می‌تواند مشخصات بیولوژیکی حشرات را نشان دهد

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها