دردسر تازه زاکربرگ؛ سه توانایی هوش مصنوعی در یک هفته متا را ترک کردند_رنگو

دردسر جدید زاکربرگ؛ سه استعداد هوش مصنوعی در یک هفته متا را ترک کردند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

همزمان با نبرد مداوم غول‌های فناوری برای جذب توانایی های حوزه هوش مصنوعی به خود، متا مطابق گزارش‌های منتشرشده در یک هفته، سه کارمند برتر خود را از دست داده است.

بر پایه گزارش اینسایدر، «دوی پریخ»، مدیر ارشد هوش مصنوعی متا، از جمله این کارمندان است که هفته قبل در ایکس خبرداد که بعد از گذشت بیشتر از هفت سال، غول فناوری را ترک می‌کند. «اریک مایجر»، مدیر ارشد مهندسی این شرکت که تیم تحقیقاتی یادگیری ماشین مالک اینستاگرام را رهبری کرده می بود نیز جدایی خود را خبرداد. او در ایکس نوشت:

«با دقت به سختی رقابتی باورنکردنی در این عرصه، اگر می‌خواهید چیزهایی جالبی را با LLM بسازید، واقعاً هیچ مزیتی برای وجود در یک شرکت بزرگ وجود ندارد.»

مایجر این چنین اشاره کرد که تصمیم دارد تحقیقات جدا گانه خود را انجام دهد.

ادامه مطلب
Google Had an AI Chatbot Years Ago, Execs Shut It Down: Report
آخرین مطالب
اریک مایجر

«ابیشک داس»، دانشمند پژوهشی، که در تیم تحقیقاتی بنیادی هوش مصنوعی متا (FAIR) کار می‌کرد، نیز این شرکت را ترک کرد و او گفت که «برای توانایی‌های تازه شوق زده است.»

همه این دلایل علتشده تا «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت اوضاع را به دست بگیرد و اخیراً در گزارشی حرف های شده می بود که او با ارسال ایمیل‌های شخصی به جستوجو جذب محققان DeepMind گوگل بوده است. علاوه‌براین، انگارً متا برای پر کردن شکاف به‌وجودآمده، بدون انجام هیچ مصاحبه‌ای به آن‌ها نظر شغل داده است.

ادامه مطلب
ساخت بزرگ‌ترین کشتی جهان به آخر رسید؛ اغاز سفرها از اغاز سال 2024

روز قبل نیز گزارش شبیه فرد دیگر منتشرشده می بود که ادعا می‌کرد، ایلان ماسک حقوق افراد شاغل در تیم مهندسی هوش مصنوعی تسلا را افزایش داده است تا به این طریق بتواند از جذب آن‌ها توسط OpenAI جلوگیری کند. ماسک در ایکس حرف های می بود که «جنگ توانایی برای هوش مصنوعی دیوانه‌کننده‌ترین جنگ استعدادی است که تابه‌حال دیده‌ام!»

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط