صدمه منفعت گیری از ضدعفونی کننده‌های دست و تاثییر آن روی مغز_رنگو

آسیب استفاده از ضدعفونی کننده‌های دست و تاثیر آن روی مغز


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان در مطالعات تازه خود دریافتند ضدعفونی کننده‌های دست می‌توانند با صدمه به سلول‌های حمایتحیات در مغز علتاختلال در این قسمت از بدن انسان شوند.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه تازه محققان مشخص می کند مواد شیمیایی به کار رفته در ضد عفونی کننده‌های خانگی چسب‌ها منسوجات مربوط به مبلمان و … علتصدمه به سلول‌های پشتیبان در مغز و این چنین مرحله های حیاتی رشد خواهند شد.

ارین کوهن زیست شناس مولکولی از دانشگاه کیس وسترن در آمریکا طی همکاری با تیمی از محققان نزدیک به ۱۸۲۳ ترکیب از ضدعفونی کننده‌های دست را با سمیت ناشناخته در محیط شناسایی کرده است که علتتوقف بلوغ سلول هایی به نام الیگودندروسیت ها در شرایط آزمایشگاهی می شوند. این سلول‌های حمایتکننده عصبی به دور نورون‌ها پیچیده و همانند یک پوشش عایق علتنگه داری شدت سیگنال‌های مغز خواهد شد.

ادامه مطلب
ایالات متحده از کشف ذخایر عظیم لیتیوم در این کشور خبر داد

یکی از مواد شناسایی شده در دو دسته شیمیایی ترکیبات چهارتایی بودند که در اسپری‌های ضد عفونی کننده محصولات مراقبت شخصی از قبیل دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده‌های دست این چنین خمیردندان و دهان شویه وجود داشتند که در صورت منفعت گیری نادرست یا در فضاهای بسته با تهویه ضعیف علتاستنشاق خواهند شد.

در آزمایش‌های انجام گرفته روی موش‌ها، نوزادان موش که یکی از این سه ترکیب چهارتایی را به طور دوز خوراکی دریافت کرده بودند بعد از چند روز سطوح قابل تشخیصی از این مواد شیمیایی در بافت مغزهای آنها یافت شد. این آزمایش مشخص می کند این مواد شیمیایی قابلیت عبور از سطح خونی مغز به گفتن قلعه محافظ سلول‌های مغز را خواهند داشت.

ادامه مطلب
امکان تعامل کاربران با گوشی آنر مجیک ۶؛ ویژگی شگفت انگیز پرچمدار جدید آنر

به حرف های پژوهشگران در زمان همه‌گیری کرونا این ترکیبات دو برابر سطح جاری در خون افراد وجود داشته که به علت منفعت گیری گسترده از ضدعفونی کننده‌ها بوده است. پژوهشگران مواد شیمیایی تازه کشف شده را به گفتن نگرانی‌های نوظهور معارفه کرده و اظهار کردند خطرات سلامتی در این ترکیبات به علت وجود تنوع در ساختار گسترده آنها وجود دارد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط