بلومبرگ از پروژه ربات خانگی اپل پرده برداشت_رنگو

بلومبرگ از پروژه ربات خانگی اپل پرده برداشت


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

اپل تصمیم دارد بعد از توقف پروژه خودرویی به بازار ربات‌های خانگی داخل بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد اپل بعد از ترک پروژه خودروی برقی روی گسترش ربات خانگی شخصی متمرکز شده و تصمیم دارد داخل این بازار بشود. به نقل از بلومبرگ تیم تحقیقاتی اپل در حال گسترش نوعی ربات خانگی شخصی می باشند که می‌تواند کاربران را در خانه جستوجو کرده و این چنین یک دستگاه رومیزی گسترش داده خواهد شد که ربات‌ها امکان تنظیم نمایشگر آن را خواهند داشت.

مطابق گزارش بلومبرگ اکنون پروژه ربات‌های خانگی اپل توسط تیم مهندسان سخت‌افزار و تیم هوش مصنوعی هدایت می‌بشود. این پروژه در مرحله تحقیق و گسترش اولیه قرارداشته و تا این مدت تا ساخت یک ربات کامل فاصله بسیاری دارد. پیش از اپل شرکت‌های فرد دیگر نیز تلاش کردند تا به بازار ربات‌های خانگی داخل شوند. به مثال آمازون در سال ۲۰۲۱ از یک ربات ۱۶۰۰ دلاری رونمایی کرده می بود که امکان جواب دهی به دستورات الکسا را داشته و به یک نمایشگر هوشمند تجهیزمی بود. یقیناً از زمان معارفه تا بحال تنها تعداد محدودی از این ربات داخل بازار شدند. به این علت نمی‌توان این چنین پروژه‌ای را یک پروژه موفق در نظر گرفت.

ادامه مطلب
این ربات پوشیدنی امکان کوهنوردی را برای سالمندان فراهم می کند

اپل پروژه تشکیل ماشین برقی را در فوریه سال جاری متوقف کرد. این در حالی می بود که گزارش‌ها مربوط به گسترش ماشین برقی این شرکت برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ انتشار شده می بود. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد اندوخته‌گذاری فرد دیگر روی سرویس‌ها و دستگاه‌هایی از قبیل هدست حقیقت ترکیبی ویژن پرو انجام دهد. یقیناً امکان پذیر پروژه تازه نیز همانند خودروی برقی هیچ زمان به مرحله تشکیل نرسیده و بعد از تحقیق و گسترش در نهایت کنار گذاشته بشود. اما اپل تصمیم دارد شانس خود را این بار در یک بازار دیگر غیر از ماشین برقی امتحان کند. یقیناً وجود در یک بازار تازه همراه با درآمد زیاد تر نبوده و چندین سال زمان نیاز است تا پروژه‌های تازه درآمد قابل توجهی را برای این شرکت تشکیل کنند.

ادامه مطلب
شانگهای تصمیم دارد سالانه ۵۰ موشک و ۶۰۰ ماهواره تجاری تشکیل کند
آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط