۷ عامل ناکامی رابطه لانگ دیستنس_رنگو

زن و مردی در حال گفت‌وگوی آنلاین و نشان دادن هدایایشان به یکدیگر


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

پیشرفت فناوری جهت شده تشکیل رابطه لانگ دیستنس یا رابطه عاطفی از راه دور زیاد راحت‌تر بشود و اکنون می‌توانیم با افرادی که کیلومترها از ما دورند، به‌راحتی ربط برقرار کنیم. امکان پذیر علت این فاصله مسائل خانوادگی، شغلی یا تحصیلی باشد. به‌رغم مزایا زیاد، رابطه لانگ‌دیستنس چالش‌های بسیاری دارد که امکان پذیر علتشکست رابطه و پایان آن بشود. در این مقاله دلایل ناکامی رابطه لانگ دیستنس را بازدید می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. تضعیف ربط عاطفی

یکی از با اهمیت ترین چالش‌های روابط لانگ‌دیستنس کم‌رنگ‌شدن ربط عاطفی بین دو نفر است. حالات صورت و زبان بدن احساسات بسیاری را منتقل می‌کنند، اما در رابطه عاطفی از راه دور چون شرکای عاطفی از هم دورند و یکدیگر را نمی‌بینند، این سیگنال‌های غیرکلامی را دریافت نمی‌کنند و همین علتکم‌رنگ‌ترشدن ربط عاطفی آنها می‌بشود. بدون این نشانه‌های غیرکلامی امکان پذیر برداشت افراد از موقعیت‌های گوناگون نادرست باشد و همین برداشت‌های نادرست علتایجاد دلخوری و حتی ناکامی رابطه لانگ‌دیستنس بشود.

دکتر سو جانسون، از پیشگامان درمان متمرکز بر عاطفه (EFT)، بر نقش دلبستگی ایمن در ربط مؤثر پافشاری می‌کند. به‌نظر دکتر جانسون، گرچه فناوری برقراری ربط در رابطه‌های لانگ‌دیستنس را زیاد راحت‌تر کرده است، این رابطه‌ها زیاد تر قربانی سوءتفاهم‌هایی خواهد شد که ریشه در نیازهای برآورده‌نشده دارد.

زیاد تر مکالمات افرادی که رابطه عاطفی از راه دور دارند، حول سخن بگویید‌ها و مکالمات سطحی و معمولی همانند «امروز در چه حالی؟»، «برنامه بقیه روزت چیه؟» و «منم در حال انجام این کارم» می‌چرخد. این در حالی است که مکالمات عمیق صمیمیت رابطه را افزایش خواهند داد.
علاوه‌بر این، انجام کارهای روزانه شبیه و ارسال مطلب‌های تکراری علتمی‌بشود که رابطه لانگ دیستنس خسته‌کننده به نظر بیاید و ربط عاطفی افراد کم‌رنگ‌تر بشود.

ادامه مطلب
شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک آپشنال اظهار شد + جدول اسفند 1402
آخرین مطالب

دوری و ندیدن یکدیگر در رابطه عاطفی از راه دور امکان پذیر تبدیل افت تدریجی ربط عاطفی بشود، حس تنهایی و انزوا را تشکیل کند و علتبشود که یک یا هر دو طرف به‌جستوجو رضایت عاطفی در جای فرد دیگر باشند، به همین علت است که کم‌رنگ‌شدن ربط عاطفی یکی از با اهمیت ترین علل ناکامی رابطه لانگ‌دیستنس محسوب می‌بشود.

۲. حس ناامنی

مطمعن متقابل با اهمیت ترین اصل در هر رابطه عاطفی است. دوربودن افراد در رابطه لانگ‌دیستنس بی‌اعتمادی و تردیدهایی در رابطه با حرکت و احساسات افراد تشکیل می‌کند. بدون مطمعن متقابل سوءتفاهم‌ها و درگیری‌های بسیاری بین شرکای عاطفی پیش می‌آید. بی‌اعتمادی در رابطه علتایجاد مشکلاتی می‌بشود که در این تکه از مقاله نقل می‌کنیم.

ادامه مطلب
نهان کاری در زندگی مشترک؛ نشانه‌ها و روش برخورد

۱. تمایل بیشتر از حد به دانستن همه برنامه‌های فرد روبه رو

هنگامی یکی از طرفین رابطه مدام درمورد برنامه‌های ریز و درشت فرد روبه رو سوال می‌کند، فضای خفقان‌آوری تشکیل می‌کند و فضای شخصی و استقلال فرد را از او سلب می‌کند. گرچه حرکت این فرد ناشی از حس ناامنی یا هراس است، اگر ادامه یابد امکان پذیر علتشکست رابطه لانگ‌دیستنس بشود.

۲. اضطراب و نگرانی بابت خیانت احتمالی

جدایی فیزیکی در رابطه عاطفی از راه دور نگرانی‌های افراد بابت خیانت احتمالی را تشدید می‌کند و علتمی‌بشود افراد در هراس‌های بی‌مبنا و افکار خیانت غرق شوند. این افزایش اضطراب تبدیل سوال‌های مکرر، سوءظن و فضایی خفقان‌آور می‌بشود و اگر مهار نشود امکان پذیر مشکلات بیشتری تشکیل کند و علتشکست رابطه بشود. چک‌کردن و شک‌داشتن مداوم همه اشتیاق فرد روبه رو به ربط با این فرد را از بین می‌برد و درنهایت تبدیل جدایی و همه‌شدن رابطه می‌بشود.

۳. توافق‌نداشتن درمورد حدومرزها

هر رابطه‌ای حدومرزهای خاص خودش را دارد و در روابط لانگ‌دیستنس وجود حدومرز اهمیت بیشتری دارد. توافق‌نداشتن درمورد موضوعات گوناگون و پایبندنبودن به هیچ حدومرزی تبدیل سوء‌تفاهم و درگیری در رابطه می‌بشود. نگرانی‌هایتان را نقل کنید و حدومرزهای دوجانبه‌ای درمورد موضوعات گوناگون تعیین کنید تا سوءتفاهم‌ها از بین بروند.

۳. نداشتن ازمایش ها مشترک

ادامه مطلب
۸ نشانه فریب در رابطه و روش برخورد با آن

نداشتن ازمایش ها مشترک در روابط راه دور علتفاصله‌گرفتن افراد از یکدیگر و کم‌رنگ‌شدن رابطه آنها می‌بشود. هنگامی افراد از هم دورند، به‌جای ساختن لحظات ماندگار و خاطرات خوش با هم، مدام در حال تبادل اطلاعات درمورد روز سپری‌شده‌اند. ازمایش ها مشترک پیوندهای عاطفی عمیق و حس صمیمیت لذت‌بخشی بین شرکای عاطفی تشکیل می‌کنند. اگر این افراد فعالیت‌های مشترک قابل‌انجام از راه دور هم نداشته باشند، کم‌کم حس می‌کنند رابطه‌شان تکراری شده و رو به آخر است.

همه افراد دوست دارند در رویدادهای مهم زندگی همانند تولد، سالگرد رابطه و فارغ‌التحصیلی کنار نزدیک‌ترین فرد زندگی‌شان باشند. این رویدادها زمان خوبی برای نشاط و جشن مشترک‌اند، اما هنگامی شرکای عاطفی در این لحظات مهم در کنار هم نیستند، دچار احساسات ازردهکننده‌ای خواهد شد.

ناامیدی از نبوده است شریک عاطفی در رویدادهای مهم زندگی حتی امکان پذیر علتعصبانیت افراد بشود و سوء‌تفاهم‌هایی هم تشکیل کند. نداشتن ازمایش ها مشترک یکی از با اهمیت ترین علل جدایی عاطفی و ناکامی رابطه لانگ دیستنس محسوب می‌بشود.

۴. نادیده‌گرفتن حرکات کوچک

حرکات کوچکی همانند دادن هدایای غافل‌گیرکننده یا ابراز عشق به راه حلهای گوناگون در نگه داری حس ربط و صمیمیت رابطه عاطفی زیاد مهم می باشند. نبوده است این دلخوشی‌های کوچک در رابطه لانگ‌دیستنس علتفاصله‌گرفتن شرکای عاطفی و کم‌رنگ‌شدن رابطه آنها می‌بشود.

هر فرد زبان عشق منحصربه‌فردی دارد؛ امکان پذیر زبان عشق فردی رفتارهای رمانتیک باشد و فرد دیگر با هدیه‌دادن عشقش را ابراز کند. دوری شرکای عاطفی در رابطه لانگ‌دیستنس علتمی‌بشود افراد نتوانند به‌درستی عشقشان را ابراز کنند و روزبه‌روز از هم فاصله بگیرند.

ادامه مطلب
Zakłady Sportowe I Kasyno W Polsc

۵. مقاومت در برابر سازگاری

در هر رابطه‌ای امکان پذیر وقتی شرایط تحول کند و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ دهند. اتفاقات پیش‌بینی‌نشده همانند تحول در برنامه‌ها یا رویدادهای غیرمنتظره شرکای عاطفی را ملزم به سازگاری در رابطه و تطبیق خود با شرایط حاضر می‌کنند. انعطاف‌پذیری و سازگاری از ارکان‌ روابط عاطفی محسوب خواهد شد. مقاومت در برابر این سازگاری‌ها در روابط لانگ دیستنس امکان پذیر تبدیل سوءتفاهم و دلخوری بشود و افراد را از هم دور کند.

۶. رکود رشد شخصی

رشد و گسترش فردی از با اهمیت ترین دستاوردهای روابط موفق‌اند. رابطه راه دور امکان پذیر ناخواسته پیشرفت شخصی افراد را مختل کند. رکود در رشد شخصی یکی دیگر از دلایل ناکامی روابط لانگ‌دیستنس محسوب می‌بشود. چالش‌های گوناگون رابطه عاطفی از راه دور امکان پذیر علتشوند شرکای عاطفی از پیشرفت و رفاه فردی خود غافل شوند و آن‌قدر بر نگه داری رابطه‌شان متمرکز شوند که زمان‌های گسترش فردی و بهبود توانایی‌های خود را نادیده بگیرند. این رکود امکان پذیر تبدیل حس کسالت یا نارضایتی از رابطه بشود.

۷. انجام فعالیت‌های فشرده در زمان دیدار

دوربودن شرکای عاطفی در رابطه لانگ دیستنس علتمی‌بشود برای زمان‌هایی که قرار است یکدیگر را ملاقات کنند، برنامه‌های فشرده‌ای بچینند. در این شرایط زوج‌ها تلاش می‌کنند تا می‌بشود فعالیت‌های سرگرم‌کننده و لحظات خاص را در این زمان محدود بگنجانند تا زمان دوری را جبران کنند.

ادامه مطلب
بازدید مچ‌بند هوشمند سامسونگ گلکسی واچ فیت 3_رنگو

بعضی اوقات برنامه‌ریزی‌های فشرده برای دیداری مختصر و تلاش برای تشکیل زمان باکیفیت امکان پذیر نتیجه معکوس داشته باشد. این سختی ناشی از نداشتن فعالیت‌های مشترک در زمان دوری است و تبدیل انتظارات غیرواقعی بسیاری می‌بشود. سختی برای خاطره‌انگیزکردن این زمان محدود امکان پذیر چالش‌هایی را تشکیل کند که بر پویایی رابطه تاثییر منفی بگذارد و علتشکست تدریجی رابطه بشود.

کلام پایانی

رابطه لانگ‌دیستنس موفق الزام انعطاف‌پذیری عاطفی، فهمیدن متقابل و ضمانت به رشد شخصی است. با تأمل در همه نکات نقل‌شده، نتیجه می‌گیریم که پیروزی در رابطه لانگ دیستنس نیازمند تلاش مستمر دوطرفه است.

شرکای عاطفی می‌توانند با منفعت گیری از راهکارهایی همانند تحکیم رشد شخصی و تشکیل اهداف مشترک چالش‌های جدایی فیزیکی را به زمان‌هایی برای صمیمیت عاطفی عمیق‌تر تبدیل کنند. هنگامی که افراد از بودن در رابطه لانگ‌دیستنس اهداف مشترک دارند و برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کنند نه‌تنها رابطه نگه داری می‌بشود، بلکه رشد می‌کند و هر دیدار مجدد به فرصتی مورد قیمت تبدیل می‌بشود.

تابه‌حال رابطه لانگ‌دیستنس را توانایی کرده‌اید؟ به‌نظر شما چه عوامل فرد دیگر در ناکامی این نوع رابطه عاطفی دخیل‌اند؟ لطفا نظرات و ازمایش ها ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید علت تعداد بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه فهمید شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط