اندوخته‌گذاری بلند زمان و پربازده با خرید NFT_رنگو

سرمایه‌گذاری بلند مدت و پربازده با خرید NFT


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

در چند سال تازه، توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان ان اف تی‌ها، دنیا را به‌شدت تحت‌تاثییر خود قرار داده‌اند و علاقه به آن‌ها به‌گفتن یک دارایی مالی بالقوه نیز افزایش یافته است. اگرچه شباهت‌هایی به ارزهای دیجیتال دارند، اما تفاوت‌های کلیدی نیز بین آن‌ها وجود دارد. تراکنش‌های هر دو در دفترکل بلاک‌چین ثبت خواهد شد که آن‌ها را غیرقابل تحول و تکرار می‌کند، با‌این‌حال، NFT‌ها نشان‌دهنده مالکیت یک دارایی دیجیتال یا واقعی می باشند. این نوع توکن‌ها زیاد تر برای نمایش هنر دیجیتال، موسیقی، ویدئو و انواع دیگر محتوای خلاقانه، حتی سهام شرکت‌ها، املاک و مستغلات منفعت گیری خواهد شد. مطالعات مشخص می کند که نزدیک به ۴۰ درصد از خریداران NFT جستوجو سود طویل مدت می باشند. به نظر شما آیا باید روی NFT‌ها اندوخته‌گذاری کنید؟ باید بدانید که این کار به‌طورکلی، بستگی به این دارد که آن‌ها چه مقدار قیمت و اعتبار دارند و آیا قیمت آن‌ها با گذر زمان زیاد تر می‌بشود یا خیر. در ادامه متن همراه ما شوید تا با این نوشته و راه حلهای اندوخته‌گذاری بر روی آن آشنا شوید.

آشنایی با دنیای nft

به‌طورکلی، NFT‌ها دارایی‌هایی می باشند که با پشتیبانی بلاک‌چین توکن شده‌اند. به‌طوری که کد‌های شناسایی و فراداده خاصی به آن‌ها داده می‌بشود تا از نشانه‌های دیگر نزدیک شده و به یک دارایی دیجیتال بی همتا تبدیل شوند. از طرفی، بسته به ارزشی که بازار و صاحبان آن‌ها برای این توکن‌ها قائل می باشند، NFT‌ها را می‌توان با پول نقد، ارز‌های دیجیتال یا دیگر ان اف تی‌ها خریداری و مبادله کرد. به گفتن دیگر توکن‌های غیرقابل معاوضه، به‌گفتن دارایی‌های رمزنگاری شده «مالکیت» یک قطعه هنر دیجیتال یا موسیقی را به خریدار اعطا می‌کنند. درحقیقت، NFT (non-fungible token) یک شناسه دیجیتال غیرقابل تحول است که در بلاک‌چین ذخیره می‌بشود و نمی‌توان آن را کپی یا جانشین کرد؛ این چنین از NFT‌ها به‌گفتن توکن برای نشان‌دادن مالکیت برخی کالا‌های فیزیکی نیز منفعت گیری می‌کنند.

ادامه مطلب
چین در سال ۲۰۲۴ به پرتاب نسل تازه راکت‌های Long March ادامه می‌دهد

مزایای اندوخته‌گذاری روی ان اف تی‌ها

اندوخته‌گذاران دلایل بسیاری برای خریدوفروش دارایی‌هایی دارند که به NFT تبدیل شده‌اند. در ادامه برخی از مزایای این روش اندوخته‌گذاری را گفتن می‌کنیم.

ادامه مطلب
بروکر کوتکس | معرفی و بررسی جامع بروکر کوتکس Quotex

درنهایت، این نوشته را به‌خاطر داشته باشید که یکی از راه‌های افت ریسک اندوخته‌گذاری در NFT، انجام تحقیق و اندوخته‌گذاری فقط در پروژه‌ها و هنرمندانی است که سابقه کار ثابتی دارند؛ این چنین می‌توانید به فناوری زیربنایی و بلاک‌چینی که NFT روی آن ذخیره می‌بشود، نگاه کرده و با بازدید لیست ارز‌های nft اعتبار و آینده آن را برای اندوخته‌گذاری تا حدودی برسی کنید.

راه حلهای اندوخته‌گذاری روی nft

پیش‌از هر چیز، یکی از عواملی که زمان اندوخته‌گذاری در NFT باید در نظر گرفت، نقدینگی بازار است. نقدینگی NFT‌ها نسبت‌به دیگر دارایی‌هایی همانند سهام یا اوراق‌قرضه کمتر است؛ به این علت درصورت نیاز به دسترسی سریع نقدینگی، فروش NFT‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بااین‌وجود، توکن‌های غیرقابل معاوضه روشی تازه برای اندوخته‌گذاران است تا پرتفوی خود را متنوع کرده و به‌طور بالقوه سود کسب کنند. حال، بیایید نگاهی به راه حلهای اندوخته‌گذاری روی ان اف تی‌ها بیندازیم.

ادامه مطلب
سود آور ترین و بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال در ایران با همیارکریپتو

۱- NFT هنر خود را تشکیل کرده و بفروشید.

یکی از مستقیم‌ترین راه‌های کسب درآمد با NFT، تشکیل و فروش آن‌ها است. به‌گفتن یک هنرمند یا خالق محتوا، می‌توانید کار خود را توکن کرده و آن را به یک دارایی بی همتا و قابل‌خرید وفروش در بلاک‌چین تبدیل کنید. به‌طورکلی، ان اف تی‌ها طیف گسترده‌ای از رسانه‌های دیجیتال ازجمله تصاویر، فیلم‌ها، موسیقی، مدل‌های سه‌بعدی و حتی ازمایش ها حقیقت مجازی را دربرمی‌گیرند.

در این مسیر برای تشکیل علاقه و افزایش قیمت NFT‌های خود، با دیگر هنرمندان شناخته شده همکاری کنید؛ این چنین از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای جذب مشتری منفعت گیری کنید.

۲- در مجموعه‌های NFT اندوخته‌گذاری کنید.

اگر نمی‌خواهید NFT تشکیل کنید، می‌توانید از روش اندوخته‌گذاری در مجموعه‌های دیجیتال و هنر برای کسب درآمد منفعت گیری کنید. به‌گفتن مثال، با خرید توکن‌های غیرقابل‌معاوضه که بخشی از یک سری یا مجموعه معروف همچون CryptoPunks، Bored Ape Yacht Club و World of Women می باشند، این امکان برای شما فراهم می‌بشود که در آینده با قیمت بالاتر بفروشید.

بااین‌حال، ابتدا باید درمورد مجموعه‌های محبوب و آینده آن‌ها تحقیق کنید. از طرفی، مواظب بازار‌های NFT، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و اخبار این حوزه باشید تا مجموعه‌های پرطرفدار و بالقوه مورد قیمت را شناسایی کنید.

۳- فروش NFT‌هایی که از بازی‌های آنلاین دریافت می‌کنید.

انجام بازی‌های NFT فراتر از یک سرگرمی شوق‌انگیز می باشند، چراکه می‌توانند فرصتی سودآور برای دریافت ان اف تی‌های مورد قیمت و کسب سود باشند. این بازی‌ها زیاد تر با آیتم‌های دیجیتالی منحصربه‌فردی همانند شخصیت‌های خاص یا تجهیزات و آثار هنری انحصاری به بازیکنان خود پاداش خواهند داد. برای این منظور، باید NFT‌های با قیمت را در بازی شناسایی کنید. به‌طورکلی، مواردی که زیاد تر مورد دقت بوده یا کمیاب‌تر می باشند، پتانسیل بیشتری برای سودآوری در آینده را دارند. درحقیقت، بهتر است با جامعه طرفداران بازی در ربط باشید تا از NFT‌های مورد تقاضا مطلع شوید.

ادامه مطلب
معارفه بهترین تلفنهای سامسونگ و نحوه خرید اقساطی آن‌ها

۴- معامله های ان اف تی در بازار‌های ثانویه

خرید وفروش NFT در بازار‌های ثانویه می‌تواند راهی سودآور برای کسب درآمد در این حوزه باشد. بازار‌های ثانویه همچون OpenSea و Nifty Gateway، پلتفرم‌هایی می باشند که در آن کاربران NFT‌های دارای مالکیت قبلی را خریداری کرده و می‌فروشند. در این حالت، بر پایه تقاضا و نادر بودن ان اف تی، می‌توانید اندوخته‌گذاری سودمندی انجام دهید.

سوالات متداول

آیا اندوخته‌گذاری روی ان اف تی‌ها سودآور است؟

بله؛ به‌طور بالقوه می‌توان اندوخته‌گذاری بر روی NFT‌ها را سودآور در نظر گرفت. بااین‌حال، دقت به این مسئله مهم است که قیمت NFT‌ها نسبی بوده و می‌تواند بر پایه ترجیحات فردی، روال‌ها و پویایی بازار نوسان داشته باشد. درحالی‌که، توکن‌های غیرقابل معاوضه ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی را اراعه خواهند داد، ریسک‌هایی نیز دارند. ازهمین‌رو، اندوخته‌گذاران در این حوزه باید احتیاط کنند و تحقیقات کاملی را انجام بدهند.

ادامه مطلب
صرافی والکس: همگام با بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا_رنگو

اندوخته‌گذاری روی ارز‌های nft بهتر است یا کالکشن‌های nft؟

به‌طورکلی، جواب به این سوال به عوامل مختلفی همانند مقصد شما از خرید یا ترید NFT، ریسک‌پذیری، دانش و توانایی شما بستگی دارد. به همین علت، بهتر است با در نظر گرفتن این عوامل برای اندوخته خود تصمیم‌گیری کنید.

جمع‌بندی

یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های NFT‌ها، پتانسیل آن‌ها به‌گفتن یک دارایی مالی است. تعداد بسیاری از مردم ان اف تی را نوع جدیدی از اندوخته‌گذاری، شبیه خرید سهام یا املاک و مستغلات می‌دانند. برخی از NFT‌ها میلیون‌ها دلار فروخته شده‌اند و اندوخته‌گذاران امیدوارند با خرید و فروش این توکن‌ها در زمان مناسب سود ببرند.

بااین‌حال، اندوخته‌گذاری در NFT‌ها بدون ریسک نیست؛ این بازار تا این مدت نسبتا تازه است و نوسانات و گمان و گمان‌های بسیاری در آن تاثیرگذار خواهد می بود. درواقع، قیمت‌های توکن‌های غیرقابل‌معاوضه می‌توانند به‌شدت افزایش یا افت اشکار کنند. ازهمین‌رو، پیش‌بینی این که کدام NFT‌ها قیمت خود را در طول زمان نگه داری می‌کنند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. درنهایت، این مسئله را در نظر داشته باشید که علی‌رغم شوق‌انگیز و تازه بودن این زمان اندوخته‌گذاری، شما باید با احتیاط انتخاب کنید و قبل از خرید تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع هایhttps://bitpin.ir/academy/nft/

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط