محققان ربط شگفت انگیز موسیقی و سلامت مغز را تایید کردند

محققان ارتباط شگفت انگیز موسیقی و سلامت مغز را تایید کردند


محققان می‌گویند نواختن ساز و یا گوش دادن به موسیقی علاوه بر یک علاقه هنری می‌تواند علتبهبود کارکرد مغز بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در مطالعات تازه خود با مقصد افت افراد مبتلا به زوال عقلی در دنیا به جستوجو راه‌هایی برای پیشگیری و یا به تاخیر انداختن این بیماری در افراد می باشند. محققان دانشگاه اکستر در بریتانیا روی ۱۱۰۷ فرد بالای ۴۰ سال نظارت کرده و داده‌هایی را در رابطه آنها جمع آوری کردند. در این مطالعه توانمندیهای شناختی افراد در روبه رو توانایی موسیقی‌های آنها به طور خود اظهاری جمع آوری و بازدید شد. داده‌های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده مشخص می کند کارکرد حافظه کاری و اجرایی گروهی از شرکت کنندگان با توانایی نواختن یک ساز موسیقی به طور قابل توجهی نسبت به دیگران بهتر است. این چنین در این داده‌ها ارتباطات بین آواز خواندن توانایی کلی موسیقی و حافظه کاری افراد نیز بازدید شد.

ادامه مطلب
هواوی قصد دارد تراشه‌های مربوط به هوش مصنوعی را تولید کند

آن کوربت، روانشناس دانشگاه اکسترن در رابطه این مطالعه می‌گوید: پیش از این مطالعات بسیاری به تاثییر موسیقی روی سلامت مغز پرداخته است. به طور کلی افرادی که اهل موسیقی می باشند بهتر می‌توانند روی انعطاف پذیری مغز تسلط داشته باشند که از آن به گفتن ذخیره شناختی یاد می‌بشود.

بر پایه این تفکر افراد دارای ذخیره شناختی زیاد تر، کمتر مستعد بیماری‌های زوال عقل خواهند می بود. با وجود شواهدی که نشان پیوند قوی در این مطالعه است بازدید انجام گرفته امکان اثبات رابطه علی و معلولی نبوده و عوامل فرد دیگر نیز در این عرصه دخالت دارند. به گفتن مثال افراد دارای درآمد بالاتر علاوه بر یادگیری موسیقی رژیم غذایی با کیفیت تری را نیز در اختیار دارند. این رژیم غذایی می‌تواند بهتر از موسیقی علتبهبود کارکرد مغز بشود. نواختن ساز و تمرین آن می‌تواند برای مغز زیاد موثر باشد. پیش از این نیز در مطالعات قبل این گمان مورد تایید قرار گرفته می بود.

ادامه مطلب
بازدید تخصصی تجهیزات پنوماتیک | تکنا
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها