تحقیقات تازه حرکت سالمندان و افت روابط اجتماعی آنان را توضیح می‌دهد_رنگو

تحقیقات اخیر رفتار سالمندان و کاهش روابط اجتماعی آنان را توضیح می‌دهد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

مطابق تحقیقات انجام شده حتی حیوانات نیز دچار تغییرات فیزیولوژیکی، مورفولوژیکی و اجتماعی در زمان پیری خواهند شد. این تغییرات در تاثییر افزایش سن و پیری صورت گرفته و یک تحول جهت آشکار به سمت افت روابط و تمرکز روی روابط مهمتر را مشخص می کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمان پیری افراد تمرکز خود را روی روابط مهم‌تر گذاشته و تنها ه ربط با خانواده و دوستان نزدیک می‌پردازند. تحول جهت سالمندان به سمت افت روابط و تمرکز روی روابط نزدیک زندگی آنان در جوامع و شبکه‌های اجتماعی کوچکتر را توجیه می‌کند. به طور کلی حرکت هر انسانی علاوه بر انعکاس شرایط زندگی جاری به نتایج مربوط به تکامل نیز بستگی دارد. تحقیقات مربوط به پیری اجتماعی می‌تواند روشنگر ریشه‌های بیولوژیکی این حرکت اجتماعی باشد.

ادامه مطلب
محتواهای تشکیل شده با هوش مصنوعی از اردیبهشت ماه توسط اینستاگرام برچسب گذاری می‌شوند_رنگو

محققان در موسسه تحقیقاتی لایبنیتس در رابطه محرک‌های پیری اجتماعی فرضیه‌هایی را نقل کردند. آنها با بازدید داده‌های مربوط به ماکاک‌های ماده در طول ۸ سال دریافتند با افزایش سن اندازه شبکه اجتماعی آنها رو به افت می‌رود. آنها با افزایش سن به سمت تعامل با شرکای اجتماعی نزدیک رفته و کم کم تعامل های اجتماعی خود را به طور کامل کنار گذاشتند.

شراکت و پیوندهای اجتماعی می‌تواند رفاه و سلامت را نیز افزایش دهد. در حالی که افراد پیر و سالخورده تنها تمرکز خود را روی افراد مهم می‌گذارند. تا این مدت اشکار نیست علت این کار آگاهی از طول عمر محدود است یا محدودیت‌های فیزیکی بدن افراد سالخورده. این چنین امکان پذیر محدودیت‌های تشکیل شده علت مهم طرد شدن اجتماعی این افراد در جوامع مدرن محسوب بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مرخصی استحقاقی؛ هرآنچه باید بدانید

پروفسور جولیا اوستنر رهبر گروه تحقیقاتی و نویسنده ارشد این مطالعه در این مورد می‌گوید: خطر مرگ با افزایش سن زیاد تر شده و از طرفی یکپارچگی اجتماعی ضعیف‌تر و شرکای صمیمی نیز کمتر خواهد شد. در این مطالعه بین تغییرات مربوط به پیری و تغییرات مربوط به روندهای جمعیتی از طریق داده های طولی اختلاف تشکیل شد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط