ساخت نوعی پوشش شیشه برای افت دمای اتاق تا ۷ درجه سانتیگراد_رنگو

ساخت نوعی پوشش شیشه برای کاهش دمای اتاق تا ۷ درجه سانتیگراد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان با پشتیبانی فناوری یادگیری ماشینی کوانتومی توانستند لایه‌ها را به صورتی ترکیب کنند که در روبه رو تابش خورشید فارغ از نوع زاویه عملکردی مطلوب نشان دهند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری مکانیک کوانتومی و یادگیری ماشینی علتتوسعه یک پوشش شیشه‌ای شفاف شده است که علاوه بر عبور نور مرئی از ورود نورهای گرم کننده فرا بنفش و فرو سرخ جلوگیری می‌کند. به حرف های پژوهشگران  بدون دقت به زاویه و موقعیت خورشید در آسمان می‌توان با پشتیبانی این پوشش دمای اتاق را افت داد و بدین ترتیب صرفه‌جویی در مصرف انرژی مربوط به وسایل خنک کننده تشکیل می‌بشود.

نزدیک به ۸۷ درصد از گرمای اتاق در روزهای گرم از طریق پنجره‌ها داخل می‌بشود. تابش فرابنفش می‌تواند از شیشه عبور کرده و علتگرم شدن اتاق بشود. باید با روشن کردن دستگاه تهویه به خنک کردن اتاق پرداخت. این چنین می‌توان با مسدود کردن نور و منظره پنجره نیز از ورود گرما جلوگیری کرد. پژوهشگران در دانشگاه نوتردام در آمریکا نوعی پوشش پنجره‌ای ساخته‌اند که علتمسدودیت نورهای فرابنفش و فرو سرخ می‌بشود.

ادامه مطلب
پمپ بنزین ها مورد دعوا سایبری اسرائیل قرار گرفت

پوشش ساخته شده عملکردی همانند به پوشش عینک‌های آفتابی پولوراید دارد. اما می‌تواند در همه زوایا هم چنان شفاف باقی بماند. اکنون پوشش‌های جاری مورد منفعت گیری روی پنجره‌ها تنها می‌توانند تابش ۹۰ درجه نور را مسدود کنند. به این علت با حرکت خورشید در آسمان توانایی آنها برای مسدود کردن نور افت اشکار می‌کند. در هوای گرم ظهر تابستان نور خورشید به طور مایل به پوشش‌ها تابیده و هم چنان علتگرم شدن قابل دقت اتاق خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بیمه موبایل، سلاح شما در برابر سارقان گوشی هوشمند

لایه تازه ساخته شده با منفعت گیری از ساختارهای فوتونیک چند لایه ای صفحه‌ای می‌تواند علتبهبود کارکرد پوشش‌های تازه بشود. در این ساختار لایه‌های فوق نازک قرار دارد که ضریب‌های ناکامی متغیری در خود دارند. به این علت نور تنها با دقت به طول موج خود از شیشه عبور کرده یا منعکس خواهد شد. لایه‌هایی از سیلیکا، تیتانیوم اکسید و آلومینا روی یک پایه شیشه‌ای منفعت گیری شده که در نهایت یک لایه پلیمر سیلیسوم پلیدی متیل سیلوکسان روی آن قرار گرفته است. این پوشش قادر است در هر زاویه‌ای تابش‌های گرم کننده را منعکس کند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط