در زمان خرید مانیتور ایسوس به چه نکاتی زیاد تر دقت کنیم؟_رنگو

salb-techna


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

ایسوس به منظور پاسخگویی به همه نیازهای کاربران، از مصارف اداری و عمومی تا گیمینگ و طراحی، مدل‌های بسیاری را به بازار اراعه کرده است.

در انجام کارهای گرافیکی سنگین همانند ویرایش عکس، تدوین فیلم و بازی‌های سنگین، انتخاب یک مانیتور قوی و مناسب از عوامل حیاتی است. این انتخاب به شما پشتیبانی می‌کند تا توانایی بصری بی‌نقص و عالی داشته باشید و همه جزئیات کارهایتان را به خوبی کنترل کنید.

ما در این مقاله از تکنا مدل‌هایی را معارفه می‌کنیم که قیمت خرید بیشتری دارند؛ این مدل‌ها نتیجه بازدید و تست تعداد بسیاری مانیتور از برندهای معتبر بوده است. اگر شما نیاز به راهنمایی دقیق تر یا اطلاعات زیاد تر درمورد فناوری حاضر در مانیتورها را دارید، در ادامه به شما توضیحات کافی را خواهیم دادیم.

رزولوشن و اندازه مناسب

زمان انتخاب و خرید یک مانیتور مناسب، با واژگان، ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت‌های گوناگون روبه رو می‌شوید که بدون داشتن اطلاعات دقیق درمورد آنها، نمی‌توانید به خوبی آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اولین فاکتوری که باید در زمان خرید مانیتور به آن دقت کرد، اندازه صفحه نمایش است. اندازه بزرگتر صفحه نمایش، کارکردن با آن را راحت‌تر می‌کند؛ اما باید هزینه و فضای مورد نیاز برای آن را هم در نظر بگیرید. این چنین، یکی از موارد مهم دیگر در او گفت و گو اندازه، نسبت عکس است. نسبت عکس به عرض صفحه نمایش و ارتفاع آن اشاره دارد. زیاد تر مانیتورها با دو نسبت عکس ۴:۳ و ۱۶:۹ اراعه خواهد شد؛ نسبت ۴:۳ به مانیتورهای مربع شکل و نسبت ۱۶:۹ به مانیتورهای مستطیل شکل اشاره می‌کند.

ادامه مطلب
افشای برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی در سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ پیش از رونمایی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید مانیتور یا خرید مانیتور ایسوس، رزولوشن یا وضوح عکس است. رزولوشن به تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ صفحه نمایش اشاره دارد و تاثییر مستقیمی بر کیفیت عکس نهایی می‌گذارد. مانیتورهای با رزولوشن بالاتر، توانایی بصری بهتری فراهم می‌کنند و علتپخش محتوا با جزئیات و وضوح زیاد تر خواهد شد.

بهترین رزولوشن برای مانیتور کدام است؟

برای فهمیدن مفهوم انواع رزولوشن‌ها، نیاز است ابتدا با مفهوم پیکسل آشنا شوید و نقش آن در کیفیت عکس را فهمیدن کنید. پیکسل به کوچکترین واحد عکس دیجیتالی می‌گویند که در یک عکس نمایش داده می‌بشود. هر عکس یا ویدیو، از ترکیب و قرارگیری پیکسل‌ها به همراه هم راه اندازی شده است. پیکسل‌ها به طور مربعی کوچک می باشند و با قرارگیری کنار هم، عکس کامل را به نمایش می‌گذارند.

اندازه پیکسل‌ها و تعداد آنها در هر اینچ صفحه نمایش تعیین کننده‌ی تراکم پیکسلی است. هرچه اندازه پیکسل‌ها کوچکتر و تعداد بیشتری از آنها در یک فضا قرار گیرند، تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده خواهد شد؛ به همین علت، تراکم پیکسلی زیاد تر در یک نمایشگر تبدیل کیفیت بهتر آن می‌بشود.

اکنون که با مفهوم پیکسل و کاربرد آن در نمایشگرها آشنا شدید، زمان آن است که رزولوشن را زیاد تر بازدید کنیم. ساده‌ترین تعریف رزولوشن، تعداد پیکسل‌های قرار گرفته در طول و عرض نمایشگر است.

با دقت به تکامل تکنولوژی نمایشگرها، رزولوشن ۱۰۸۰P یا Full HD در دنیای امروز به گفتن یکی از رزولوشن‌های پر منفعت گیری شناخته می‌بشود؛ با نمایش ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل، تصاویر و ویدیوها با کیفیت قابل قبولی نمایش داده خواهد شد.

رزولوشن ۲K یا ۱۴۴۰p برای کاربران حرفه‌ای توانایی واقعی‌تری را اراعه می‌دهد. با منفعت گیری از این وضوح، توانایی‌ای زیاد خوب از جزئیات عکس به شما اراعه می‌بشود. ۲K به معنی دو برابر کیفیت HD است و به آن Quad HD یا QHD نیز حرف های می‌بشود. این وضوح دارای پیکسل‌هایی با ابعاد ۲۵۶۰×۱۴۴۰ است که در تعداد بسیاری از تلفنهای پرچمدار، مانیتورها و دیگر نمایشگرها وجود دارد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن Beeper Mini به گفتن جانشین iMessage در اندروید معارفه شد

رزولوشن ۴K با نام‌های UHD یا Ultra HD شناخته می‌بشود و می‌تواند کیفیت پخشی ۴ برابر ۱۰۸۰P را اراعه دهد. با ابعاد ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل، این رزولوشن یکی از بهترین کیفیت‌های ممکن را فراهم می‌کند. رزولوشن ۴K در کنسول‌های نسل نهم نیز حمایتمی‌بشود و تعداد بسیاری از تلویزیون‌های امروزی آن را اراعه خواهند داد. این چنین برای نیازهای حرفه‌ای و توانایی گیمینگ واقعی، کیفیت بالا و جزئیات دقیق‌تری فراهم می‌کند.

سایز مانیتور: انتخاب سایز مناسب مانیتور

باید دقت داشت که اندازه مانیتور یک ترجیح شخصی است؛ اما در کل مانیتورهای با اندازه‌های گوناگون در بازه ۱۹ تا ۳۲ اینچ وجود دارند و هر کدام برای نیازهای کاربران گوناگون مناسب می باشند. به طور کلی، اگر فعالیت شما زیاد تر اداری است و وظایفی همچون مدیریت وب سایت و وبگردی را انجام می‌دهید، مانیتورهای ۲۴ اینچ نیز می‌توانند نیاز شما را رفع کنند؛ ولی اگر شما یک طراح وب، گرافیست یا ادیتور هستید، امکان پذیر مانیتورهای با اندازه‌های بزرگتر را انتخاب کنید؛ چرا که امکان کنترل بیشتری روی کارهایتان را می‌دهد.

کشف دنیایی تازه با MEGA WIDE! تواناییٔ دلنشین مانیتورهای بسیار عریض

در چند سال تازه، نمایشگرهای با نسبت عکس ۲۱:۹، که به آن‌ها نمایشگرهای Ultra Wide یا آلترا واید می‌گویند، بین کاربران رایانه‌های شخصی زیاد محبوب شده‌اند. این نمایشگرها با دو رزولوشن Full HD و QHD تشکیل شده‌اند و تفاوت مهم آن‌ها با نمایشگرهای معمولی نسبت عکس ۱۶:۹، در عرض زیاد تر آن‌ها است.

نمایشگرهای Ultra Wide علاوه بر کاربران عادی، برای طرفداران بازی‌های رایانه‌ای و علاقمندان به فیلم نیز زیاد مناسب می باشند. در صورتی که بازی رایانه‌ای شما از رزولوشن Ultra Wide حمایتکند، با قرار دادن رزولوشن بازی خود در این حالت، توانایی‌ی جدیدی خواهید داشت. رزولوشن زیاد تر در این نمایشگرها به شما امکان می‌دهد زاویه دید گسترده‌تری را توانایی کنید.

ادامه مطلب
دستگاه تازه دانشمندان می‌تواند برای درمان تومورهای مغزی مقصد‌گیری یقین مورد منفعت گیری قرار بگیرد

نرخ نوسازی نمایشگر: از ۶۰ هرتز تا ۳۶۰ هرتز

نرخ تازه‌سازی یا نوسازی مانیتور به تعداد فریم یا تصاویری که در هر ثانیه نمایش داده می‌بشود، اشاره دارد و معیار اندازه‌گیری آن هرتز (۶۰ هرتز تا ۱۴۴هرتز) است. در خرید مانیتور، نرخ تازه‌سازی باید در نظر گرفته بشود و بسته به کاربری مورد نیاز، مانیتور مناسب انتخاب بشود. هرچه نرخ تازه‌سازی مانیتور زیاد تر باشد تعداد فریم‌های نمایش داده شده در هر ثانیه نیز افزایش اشکار می‌کند و در نتیجه، تصاویر به شکلی زیاد روان و مدام نمایش داده خواهد شد.

طراحی ارگونومی مانیتور: مزایای مانیتورهای همراه با پایه‌های قابل تنظیم

در بازار، مانیتورها با دو گزینه پایه، یعنی پایه ثابت و پایه متحرک، اراعه خواهد شد و برای حصول از ارگونومی زیاد تر، پیشنهاد می‌بشود که به انتخاب مانیتورهای با پایه متحرک دقت اختصاصی کرد؛ چون با این ویژگی می‌توانید مانیتور را به هر زاویه و ارتفاعی تنظیم کنید.

امکانات مانیتور ها: اسپیکرها و انواع خروجی ها

اکثر مانیتورها ویژگی‌های اضافی تعداد بسیاری را اراعه خواهند داد که آنها را از رقیب ها نزدیک کند. برخی از آنها بلندگو دارند و برخی دیگر به این امکان دقت نمی‌کنند. اما با اهمیت ترین امکاناتی که باید در نظر گرفته بشود، خروجی‌های متنوع عکس است، از جمله پورت VGA تا USB-C.

اسپیکرها

مانیتورها به بلندگوهای داخلی برای تشکیل صدا نیاز دارند. تعداد بسیاری از افراد به نادرست فکر می‌کنند که مانیتورها به طور کلی بدون بلندگو اراعه خواهد شد، اما در حقیقت، مانیتورها به دو دسته مهم داخل بازار خواهد شد: آن‌هایی که دارای بلندگوی داخلی می باشند و آن‌هایی که بلندگو ندارند.

انواع خروجی ها

هر نوع مانیتور دارای درگاه‌های مختلفی است که هرکدام ماموریت های و کاربردهای خاص خود را دارند. وجود کارکرد متفاوت در هر درگاه، علتمی‌بشود که کاربران بر پایه نیازهای خود، مانیتور مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند. به گفتن مثال، برای کاربران گیمینگ، درگاه‌های DisplayPort، HDMI، خروجی صدا و جک ۳.۵ میلی‌متری برای منفعت گیری از هدفون الزامی و کاربردی می باشند. اما یک کاربر عادی با در دسترس بودن درگاه‌های USB، HDMI و DVI می‌تواند به نیازهای خود جواب دهد.

ادامه مطلب
امکان دانلود مستقیم اپ‌های iOS از وب سایت گسترش دهندگان ممکن شد

در قبل، اتصال نمایشگرهای LCD به کامپیوتر با منفعت گیری از درگاه آنالوگ VGA صورت می‌گرفت؛ با گسترش فناوری نمایشگرهای صفحه‌تخت، درگاه‌های DVI با استاندارد دیجیتال جانشین درگاه‌های VGA شدند. سپس، تولیدکنندگان سیستم‌های سرگرمی و خانگی رابط HDMI را به بازار اراعه کردند که به گفتن جایگزینی برای درگاه‌های DVI محسوب می‌بشود. بعد از مدتی، انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئو (VESA) رابط DisplayPort را طراحی و به بازار اراعه کرد.

خلاصه ای از مهم ترین نکات زمان خرید مانیتور

وقتی که به فروشگاه لوازم کامپیوتری یا فروشگاه آنلاین برای خرید مانیتور مراجعه می‌کنید، با تعداد بسیاری مانیتور با مشخصات گوناگون و قیمت‌های متفاوت مواجه می‌شوید. برای انتخاب صحیح مانیتور، آشنایی با مشخصات مهمی که به گفتن مثال قبل از خرید مانیتور ایسوس باید بدانید، زیاد سودمند است؛ در ادامه، به خلاصه‌ای از نکات مهم برای خرید یک مانیتور مناسب اشاره می کنیم:

  • انواع پنل نمایشگر
  • سایز مانیتور
  • رزولوشن مانیتور
  • رفرش ریت (نرخ بروزرسانی) مانیتور
  • امکانات مانیتور

در ادامه به معارفه و توضیح هرکدام میپردازیم:

انواع پنل نمایشگر

مزیت مهم پنل‌های IPS این است که زیاد روشن‌تر می باشند به خصوص اگر با نور بعد‌عرصه LED تحکیم شوند. این چنین، این پنل‌ها زاویه دید زیاد مناسبی دارند. در روبه رو، پنل‌های OLED از عمق رنگ زیاد بالا برخوردار می باشند. به طور کلی بهتر است هیچوقت TN نخرید و نوع IPS را خریداری کنید.

سایز مانیتور

به گفتن یکی از اجزای حیاتی در سیستم رومیزی یا لپ تاپ، مانیتور زیاد اهمیت دارد. دلنشین است بدانید که زمان خرید مانیتور، علاوه بر اندازه آن، کیفیت عکس، نسبت ابعاد عکس و حداقل و حداکثر فاصله تا مانیتور نیز باید مورد بازدید قرار گیرد. این اقلام در انتخاب مانیتور مناسب که با نیازهای شما سازگار است، زیاد حائز اهمیت می باشند.

ادامه مطلب
چطور به رئیسمان بگوییم حجم کارمان زیاد است؟

رزولوشن مانیتور

اندازه صفحه نمایش و رزولوشن در یک ربط مستقیم با یکدیگر قرار دارند. با افزایش اندازه صفحه نمایش، رزولوشن بالاتر الزامی است تا تصاویر با جزئیات زیاد تر و کیفیت بهتر نمایش داده شوند.

رفرش ریت (نرخ بروزرسانی) مانیتور

اگر شما تصمیم دارید از مانیتور خود برای بازی‌های سرعتی و شوق‌انگیز منفعت گیری کنید، بهتر است از مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ هرتز منفعت گیری کنید. حداقل نرخ تازه‌سازی مانیتور برای کاربری گیمینگ باید ۷۵ هرتز واقع بشود؛ اما باید دقت داشت که نرخ تازه‌سازی مانیتور تنها یکی از فاکتور است و دیگر ویژگی‌ها نیز تاثییر خواهد داشت.

استند مانیتور ( حتما اشاره کنید که مانت VESA را داشته باشد (همان ۴ تا جا پیچی)

یکی از مزایای مهم منفعت گیری از پایه نگهدارنده برای مانیتور، قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه نمایشگر بر پایه نیازهای شخصی است. این چنین حتماً باید دقت کنید که مانیتوری که تصمیم خریداری دارید از استاندارد VESA حمایتکند. استاندارد VESA به شما اجازه می‌دهد تا مانیتور را به پایه‌ها و براکت‌های VESA متصل  و نصب کنید.

امکانات مانیتور

امروزه، منفعت گیری از مانیتور و دستگاه‌های الکترونیکی در محیط‌های کاری زیاد رایج است. پورت‌های HDMI و DisplayPort از تازه ترین تکنولوژی‌ها برای انتقال عکس و صدای با کیفیت منفعت می‌برند. این پورت‌ها قابلیت‌های برتری را در انتقال عکس با کیفیت و صدا فراهم می‌کنند. این چنین شما می‌توانید لیست مانیتورهای ایسوس را در وب سایت مشاهده و بر پایه راهنمای جامع خرید مانیتور، بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

در صورتی که تصمیم خرید یک مانیتور دارید و نمی‌دانید کدام ویژگی‌ها برای شما به زمان خرید مناسب و الزامی است، پیشنهاد می‌بشود راهنمای خرید مانیتور ایسوس را در فروشگاه ایسوس ایران مطالعه کنید و برای تکمیل خرید از راهنمایی کارشناسان منفعت ببرید تا با انتخاب مناسب، توانایی بهتری از خرید مانیتور بدست آورید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط