محققان باتری کاغذی سازگار با محیط زیست ساختند_رنگو

محققان باتری کاغذی سازگار با محیط زیست ساختند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان دانشگاه تووکوهو با منفعت گیری از کاغذ باتری منیزیم هوا تشکیل کردند که می‌تواند ضمن سازگاری با محیط زیست زیاد قوی باشد.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گمان زیادً منیزیم می‌تواند در دنیای باتری‌ها به قوت بعدی تبدیل بشود. در صورت صحت این نوشته باتری‌های لیتیومی و قلیونی کنار گذاشته خواهند شد. مطابق مطالعات انجام شده دستگاه ذخیره انرژی مبتنی بر منیزیم می‌تواند به گفتن یک رقیب ایمن و قوی نسبت به دیگر فلزها مورد منفعت گیری قرار بگیرد. منیزیم نسبت به لیتیوم دارای منبع های بیشتری در زمین است. این چنین یون‌های این فلز چگالی انرژی بالاتری داشته و دارای دو بار مثبت می باشند. این در حالی است که یون‌های لیتیوم کوچک تر بوده و دارای یک بار مثبت می باشند.

ادامه مطلب
امکان ردیابی ایستگاه فضایی بین المللی از طریق تلفن همراه فراهم شد

ایده ساخت باتری منیزیم هوا نوعی باتری نوآورانه است که محققان آن را مبتنی بر کاغذ گسترش داده و روی آب کار می‌کند. در این مطالعه تازه محققان برای ساخت باتری منیزیم هوا از سیستم تنفسی گیاهان الهام گرفتند. نویسندگان این مطالعه در این مورد می‌گویند: فکر ما این می بود در سیستمی تازه کاغذ بتواند الکترولیت را با نیروی مویرگی به سمت خود جذب کند. بنایراین همانند روش جذب آب از زمین توسط گیاهان امکان ساخت باتری‌های منیزیم هوا نیز وجود دارد. از طرفی می‌توانیم مشکل سایش و حل شدن منیزیم در الکترولیت را نیز حل کنیم.

با منفعت گیری از دستگاه‌های مبتنی با کاغذ ضمن منفعت گیری کمتر از فلزات و پلاستیک خطر کمتری نیز برای محیط زیست تشکیل می‌بشود. باتری‌های فلزی-هوا برای منفعت گیری از فلزات سنگین امکان آلوده کردن محیط زیست را داشته و دوراخته دور انداختن آنها می‌تواند برای محیط زیست خطرناک باشد. اما باتری‌های کاغذی یکبار مصرف می باشند و هیچگونه آلودگی تشکیل نمی‌کنند.

ادامه مطلب
نسخه هوش مصنوعی انیشتین و نیوتون توسط دانشمندان آلمانی ساخته شد
آخرین مطالب

علاوه بر آن باتری منیزیم هوا مبتنی بر کاغذ کارکرد بالایی را اراعه می‌کنند. به حرف های محققان از مانع ها منفعت گیری از این نوع باتری تحرک اندک منیزیم به گفتن منبع انرژی بوده است. چون شدت حرکت یون‌های لیتیوم زیاد زیاد تر است. مطالعات پیش از این نشان دادند برای افزایش شدت تحرک می‌توان یون‌های منیزیم را تحول داد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط