ضایعات درخت آووکادو در ساخت بسته‌بندی مواد غذایی به کار می‌رود_رنگو

ضایعات درخت آووکادو در ساخت بسته‌بندی مواد غذایی به کار می‌رود


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

ضایعات حاصل از هرس درخت آووکادو ماده‌ای به نام پلی اتیلن زیستی را تشکیل می‌کند که ضمن استحکام بالا پذیری زیستی را نیز فراهم خواهد کرد.

به نقل از‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده تشکیل شده از ضایعات درخت آووکادو می‌تواند در آینده به گفتن بسته‌بندی مواد غذایی مورد منفعت گیری قرار بگیرد. اگرچه پلاستیک عث شده تا بسته‌بندی این مواد زیاد آسان‌تر و بهداشتی خواهد می بود. اما هم چنان مشکل پلاستیک با اهمیت ترین مشکل برای محیط زیست محسوب میشود. پژوهشگرانی در دانشگاه کوردوبا و خیرونا در اسپانیا برای بسته‌بندی مواد غذایی است باقی مانده هرس درختان آووکادو منفعت گیری کردند. این بقایا همان شاخ و برگ‌های جدا شده از درختان آووکادو است که هر ساله در زمان هرس کردن از درختان جدا خواهد شد.

ادامه مطلب
دانشمندان می گویند سن ماه زیاد تر از فکر ماست

به حرف های پژوهشگران این بقایا منبع زیست توده بوده و نمی توانند به گفتن ماده غذایی مورد منفعت گیری قرار بگیرند. در جنوب اسپانیا به نام آندلوس درختان آووکادوی بسیاری وجود دارد. ادواردو اسپینوزا، دانشیار موسسه انرژی و محیط زیست و از سازندگان ماده تازه در این مورد می‌گوید: محتوای سلولوزی حاضر در باقی مانده هرس آووکادو نسبت به دیگر مواد جانبی این درخت از قبیل خمیر و دانه زیاد بالاتر است و شباهت بسیاری به دیگر گونه‌های درختی کشاورزی دارد. علاوه بر آن به گفتن یک پلیمر زیستی در گیاهان امکان تبدیل شدن به الیاف را خواهد داشت.

این الیاف طبق معمولً برای تحکیم مواد مصنوعی از قبیل پلی اتیلن و یا پلاستیک غیر رسمی نیز منفعت گیری می‌بشود. این چنین می‌توانند برای تازه نگه داشتن غذا و جلوگیری از آلودگی آنها نیز کاربرد داشته باشند. این چنین پلی اتیلن به دست آمده از منبع های گیاهی نسبت به پلی اتیلن حاصل از سوخت‌های فسیلی پایدارتر بوده می‌تواند یک جانشین مناسب محسوب بشود.

ادامه مطلب
مایکروسافت تصمیم دارد آلاینده‌های هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند
آخرین مطالب

محققان برای تشکیل ماده تازه باقی مانده هرس آووکادو را به شکل یک خمیر غلیظ درآورده و از طریق فرایند شکنش الیاف آن را جدا کردند. این کار علتشد ماده مهم زیستوزه لینگو سلولوزی در آن نگه داری بشود. محققان اعتقاد دارند در آینده با بازدید زیاد تر تاثییر زیست محیطی فرایند حاضر می‌توانند امکان سنجی اقتصادی آن را نیز برسی کنند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط