پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا نمایشی است_رنگو

پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا نمایشی است


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

از سال ۲۰۲۲، تیک‌تاک در پروژه‌ای موسوم به «تگزاس» تلاش گسترده و پرهزینه‌ای برای نگه داری داده‌های کاربران آمریکایی در این سرزمین و افت ربط با مالک چینی خود یعنی بایت‌دنس داشته است. بااین‌حال، چند کارمند اسبق این شرکت مدعی شده‌اند که پروژه تگزاس تا حد بسیاری جنبه نمایشی دارد و تیک‌تاک حتی بعد از اجرای این مطرح به همکاری نزدیک با مدیران بایت‌دنس ادامه داده‌ است.

بر پایه گزارش فورچون، به‌نظر می‌رسد که تیک‌تاک به‌رغم این که قرار بوده داده‌های کاربران آمریکایی را در این سرزمین نگه‌داری کند، هم چنان با بایت‌دنس چین در ربط بوده است. «ایوان ترنر» (Evan Turner)، که در سال ۲۰۲۲ به گفتن محقق داده در تیک‌تاک کار می‌کرد، می‌گوید که او هم چنان باید به مدیران ارشد در چین گزارش‌هایی ارسال می‌کرد. او به فورچون او گفت که هر دو هفته یا زیاد تر، گزارش‌های جامعی حاوی داده‌های صدها هزار کاربر آمریکایی را برای کارکنان بایت‌دنس در پکن ایمیل می‌کرد.

ادامه مطلب
کاترین سالیوان، اولین زن آمریکایی که در فضا قدم زد

این کارمند اسبق تیک‌تاک می‌گوید که این گزارش‌ها شامل نام، آدرس ایمیل، آدرس IP و اطلاعات جغرافیایی کاربران می‌شد؛ این اطلاعات طبق معمولً برای تعیین نحوه گسترش الگوریتم تیک‌تاک برای ترغیب کاربران به فعال‌ترشدن در این اپلیکیشن منفعت گیری می‌بشود.

پروژه ذخیره داده‌های کاربران آمریکایی تیک‌تاک در ایالات‌متحده

مدیرعامل تیک‌تاک، به نوبه خود، چندین دفعه بر استقلال این شرکت از بایت‌دنس پافشاری کرده است. او در سال ۲۰۲۳ در کنگره حاضر شد و او گفت:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
۱۲ راهکار اثربخش برای تقویت روابط اجتماعی بعد از ۵۰سالگی

«داده‌های کاربران آمریکایی در خاک آمریکا توسط یک شرکت آمریکایی و تحت نظارت پرسنل آمریکایی ذخیره می‌بشود.»

بااین‌حال، «کتی پوریس» (Katie Puris)، یکی دیگر از کارمندان اسبق تیک‌تاک ادعا می‌کند که این شرکت هیچ زمان به‌طور کامل از بایت‌دنس جدا گانه نبوده است. پوریس، رئیس اسبق بازاریابی تجاری تیک‌تاک می بود. او ادعا می‌کند که مدیران بایت‌دنس در سال ۲۰۲۰ اغاز به اعمال کنترل زیاد تر بر تیک‌تاک کردند و هر دو ماه جلساتی را به رهبری رئیس بایت‌دنس ترتیب می‌دادند. مطابق حرف های‌های او به رغم کوششهای تیک‌تاک برای جدا گانه به‌نظررسیدن، تصمیمات مدیریت روزانه و تجاری تیک‌تاک مستقیماً از مدیریت سطح بالای بایت‌دنس در چین گرفته می‌بشود.

این ادعاها می‌تواند به کوششهای مداوم کنگره آمریکا برای وادارکردن بایت‌دنس به فروش تیک‌تاک پشتیبانی کند. مدتی پیش، اکثر نمایندگان مجلس آمریکا در لایحه‌ای به ممنوعیت تیک‌تاک رأی دادند. یقیناً سنا تا این مدت این لایحه را تصویب نکرده است.

ادامه مطلب
قیمت تویوتا کرولا افزایش یافت؛ نخستین تأثیر افزایش قیمت ارز بر خودروهای وارداتی

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط