مزایای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری – ویستا سامانه آسا_رنگو

salb-techna


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

همه ما وقتی که می‌خواهیم یک موقعیت شغلی تازه اشکار کنیم یا به عبارتی یک شرکت تازه را برای کار انتخاب کنیم، با چالش‌های بسیاری روبه رو می‌شویم؛ مخصوصا اگر در حوزه تکنولوژی مشغول به کار هستیم. یکی از این چالش‌ها این است که آیا بزرگی شرکت مهم است؟ و چرا؟  در این مقاله تصمیم داریم بازدید کنیم که چرا کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری حائز اهمیت است و چه اثری می‌تواند در مسیر شغلی و حتی زندگی فردی ما داشته باشد. این چنین در آخر تصمیم داریم یک شرکت بزرگ فناوری در ایران به نام «ویستا سامانه آسا» را بازدید کنیم و مزیت‌های کار کردن در این شرکت را ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

یک شرکت بزرگ فناوری به چه شرکتی می‌گوییم؟

قبل از هر چیز باید اشکار کنیم که یک شرکت فناوری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به گفتن یک شرکت بزرگ شناخته بشود. در واقع مجموعه‌ای از معیارها وجود دارند که شرکت‌ها را از هم نزدیک می‌کنند. به طور خلاصه تعداد کارکنان، دارایی تحت مدیریت (AUM)، تعداد کاربرانی که از خدمات یک شرکت منفعت گیری می‌کنند و مشخصه‌هایی از این دست بزرگی یک شرکت را اشکار می‌کنند.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به بازار کار ایران بیندازیم، به راحتی می‌توانیم چندین شرکت بزرگ را نام ببریم؛ با این حال در قیاس با تعداد شرکت‌های فعال، تعداد اسم‌های شناخته شده معدود است؛ در نتیجه رقابت هم برای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری زیاد بالا است. اما سوال مهم این مقاله دقیقا همین است! شرکت‌های بزرگ فناوری چه مزیت‌هایی دارند؟ چرا نظر زیاد تر افراد را به خود جلب می‌کنند؟ در ادامه این مزایا را با هم بازدید می‌کنیم.

ادامه مطلب
گام جدید اپل برای حمایت از محیط زیست؛ حذف لوازم جانبی چرمی آیفون و اپل واچ

۱- زمان همکاری توانایی های برتر فناوری

از آنجایی که تعداد داوطلبان برای کار در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی بالا است، عموما این شرکت‌ها با دقت به فرآیند‌های سختگیرانه‌ای که برای استخدام دارند، می‌توانند افراد حرفه‌ای‌تر، مستعد‌تر و متخصص‌تری را استخدام کنند. ناگفته پیداست که داشتن همکارهای متخصص، می‌تواند تاثییر به‌سزایی در مسیر شغلی ما داشته باشد؛ چرا که این افراد، نه تنها انگیزه ما برای پیشرفت را زیاد تر می‌کنند، بلکه می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌های مهممان از آن‌ها مشورت بگیریم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نوآوری در امنیت سازمانی با نرم‌افزارهای حراست و نگهبانی_رنگو

یک مسئله مهم دیگر این است که در طبق معمول در این شرکت‌ها تکنولوژی‌های متنوعی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند و می‌توانیم با افراد متخصص حوزه‌ها و تکنولوژی‌های گوناگون مراوده داشته باشیم. این تنوع علتایجاد خلاقیت، نوآوری و همکاری در تیم‌ها می‌بشود.

از طرف دیگر این شرکت‌ها منبع های قابل توجهی در اختیار دارند و در نتیجه زیاد تر از شرکت‌های کوچک می‌تواندد بر توانایی‌های الزامی و ویژگی‌های قابل آموزش اصرار کنند. در واقع فراتر از توانایی‌های فنی، این شرکت‌ها اهمیت توانایی‌های نرم را می‌شناسند. ربط، سازگاری، حل قضیه و کار تیمی به اندازه توانایی‌های فنی حیاتی می باشند. در نتیجه آن‌ها برنامه‌های آموزشی برای ترقی توانایی‌های نرم اراعه خواهند داد و آگاهند که کارکنان در محیط‌های کاری پویا شکوفا خواهد شد.

۲- انعطاف‌پذیری و ارامش شغلی زیاد تر

شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دانند که نگه داری استعدادها به اندازه جذب آن‌ها مهم است. آنها با نگه داری رشد مداوم و سلامت مالی، ارامش را اراعه خواهند داد. کارمندان می توانند بدون هراس از اخراج ناگهانی یا بی‌ثباتی مالی، طویل مدت فکر و برنامه‌ریزی کنند.

علاوه بر این، این شرکت‌ها مسیرهای شغلی روشنی را اراعه خواهند داد. کارمندان می‌توانند در نقش‌ها، قسمت‌ها و حتی مکان‌های جغرافیایی جابجا شوند. به گفتن مثال می‌توانید از قسمت مهندسی به سمت مدیریت محصول حرکت کنید یا به یک دفتر دیگر منتقل شوید؛ زمان‌های رشد زیاد است. یادگیری مداوم و گسترش توانایی چیزهایی می باشند که در شرکت‌های بزرگ تشویق خواهد شد؛ چرا که آن‌ها می‌دانند این حالت در نهایت هم برای کارفرما و هم کارجو سود بیشتری دارد.

ادامه مطلب
داده‌های تلسکوپ جیمز وب جرم فشرده قلب ابرنو اختر مشهور ۱۹۸۷ را آشکار کرد

۳- امکان پرداخت مزایای خوب و حقوق‌های مشابه

شرکت‌های بزرگ فناوری شرایط ملزوم برای مذاکره در رابطه بسته‌های جبرانی رقابتی دارند. پوشش مراقبت‌های بهداشتی، پشتیبانی‌های مراقبت از کودک، وام‌های قابل دقت بخشی از این بسته است. برخی از شرکت‌ها حتی سالن‌های ورزشی، قولهای غذایی رایگان و مزایای رفت و آمد را اراعه می‌کنند. حقوق بالا و پاداش کارکرد هم از گزینه‌های رایج در این شرکت‌ها می باشند. در واقع آن‌ها فهمید می باشند که کارکنانی که حقوق خوبی دریافت می‌کنند، با انگیزه و متعهد می باشند و امکان بها دادن به این مورد را دارند.

۴- پروژه‌های پیشرفته و نوآوری

زیاد تر شرکت‌های بزرگ فناوری روی پروژه‌های پیشگامانه کار می‌کنند. آن‌ها با گسترش وسایل نقلیه خودران، فعالیت در حوزه هوش مصنوعی یا اراعه محصولات تازه، کارکنانشان را در خط مقدم نوآوری قرار خواهند داد. کارمندان به گسترش محصولات و خدماتی پشتیبانی می‌کنند که صنایع را شکل خواهند داد و زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثییر قرار خواهند داد. ناگفته پیداست که حس مقصد و مسئولیت چه مقدار می‌تواند نشاط‌‌آور باشد.

ادامه مطلب
سم آلتمن از OpenAI نسبت به حذف بسیاری از مشاغل توسط هوش مصنوعی هشدار داد

این چنین کار بر روی فناوری‌های پیشرفته، یادگیری مداوم را ضمانت می‌کند. کارمندان از ترندهای صنعت جلوتر می‌همانند و توانایی‌های ارزشمندی کسب می‌کنند. محیط سریع رشد را تشویق می‌کند.

۵- اعتدال کار و زندگی و رفاه کارکنان

ساعات کاری انعطاف‌پذیر، گزینه‌های کار از راه دور و روزهای تعطیل نامحدود علتتعادل بین کار و زندگی می‌بشود. کارمندان می توانند تعهدات شخصی و حرفه‌ای را به طور مؤثر مدیریت کنند.

در کنار همه این‌ها، شرکت‌های فناوری رفاه کارکنان را در برتری قرار خواهند داد. خدمات مشاوره، برنامه‌های مدیریت استرس و منبع های سلامت روان به راحتی در دسترس می باشند و می‌توانند در بالا بردن کیفیت زندگی کارکنان این شرکت‌ها تاثییر غیرقابل چشم‌پوشی داشته باشند.

سخن پایانی؛ معارفه شرکت ویستا سامانه آسا

حال که مزیت‌های کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری را بازدید کردیم و جوانب گوناگون آن را دیدیم، زمان آن رسیده که یکی از این شرکت‌ها را هم معارفه کنیم. ویستا سامانه آسا که در صنعت فینتک یا همان فناوری مالی کار می‌کند، زیر مجموعه گروه مالی آگاه است و با هر متر و معیاری که بسنجیم در رده شرکت‌های فناوری بزرگ و نقل قرار می‌گیرد. این شرکت که بیشتر از ۵۰۰ نفر پرسنل دارد، اکنون به بیشتر از ۷ میلیون نفر در بازار اندوخته خدمات متنوعی اراعه می‌دهد. آسا در قسمت‌های گوناگون بازار اندوخته، از سامانه‌های معاملاتی گرفته تا مشاوره، مدیریت دارایی، مشاوره و حتی آموزش محصولاتی گسترش داده است. تنوع محصولات نشان از تنوع تخصص و تکنولوژی‌ها در این شرکت است.

ادامه مطلب
اپل با تغییرات ممان اینرسی باعث سبک‌تر شدن آیفون ۱۵ شد

در رابطه مزیت‌های کار کردن در آسا هم با نگاهی به صفحه «همکاری با آسا» در وبسایت رسمی این شرکت، فهمید می‌شویم که با کار کردن در این شرکت افراد یک محیط دوستانه و همدلانه توانایی می‌کنند. داشتن ساعت کاری منعطف، بودجه سلامت روان، دقت به تغذیه کارکنان، بودجه گسترش فردی، امکان رشد و پیشرفت در قسمت‌های گوناگون سازمان، امکان کار کردن در کنار حرفه‌ای‌های حوزه فین‌تک و این چنین امکان دریافت وام تنها بخشی از مزیت‌هایی است که ویستا سامانه آسا اراعه می‌دهد.

سخن آخر این که شرکت‌های بزرگ فناوری یک بسته جامع اراعه خواهند داد که ترکیبی از رشد شغلی، ارامش مالی، پروژه‌های شوق‌انگیز و رفاه کارکنان است. همانطور که چشم‌انداز فناوری در حال تکامل است، این شرکت‌ها هم چنان به جذب توانایی های برتر ادامه خواهند داد و جای پای خود را در دل حرفه‌های صنعت فناوری باز می‌کنند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط