آمبرتو گیدونی، اولین فضانورد اروپایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی_رنگو

به محض ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی، گیدونی کنترل بازوی روباتیک شاتل را در دست گرفت و Raffaello MPLM را هدایت کرد.


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

۱۹ آوریل ۲۰۰۱، فضانورد آژانس فضایی اروپا، «آمبرتو گیدونی» به‌گفتن اولین اروپایی داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. او توسط شاتل فضایی اندیور این رکورد را ثبت کرد.

محموله اندیور این چنین شامل ماژول لجستیک چندمنظوره Raffaello (MPLM) می بود که برای تحویل بیشتر از ۱۰ تن تجهیزات و تدارکات به ایستگاه فضایی برنامه‌ریزی شده‌ می بود.

ازجمله تدارکات آن برخی از اولین محموله‌های آزمایشی برای منفعت گیری در ماژول آزمایشگاهی ایالات‌متحده می بود.

ماژول MPLM که در ایتالیا توسط آژانس فضایی ایتالیا (ASI) ساخته‌ شده‌ است، تنها ماژولی است که می‌تواند محموله‌های علمی را به ایستگاه رساند. Raffaello علاوه‌ بر غذا، آب، لباس و دیگر مواد مصرفی، دو قفسه آزمایش علمی را نیز حمل می‌کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بی وای دی یانگ وانگ U9 با قیمت ۲۳۳ هزار دلار معارفه شد، رقیبی برای ریماک؟

تا قبل از این پرواز، تحویل محموله به ایستگاه زیاد تر شامل انواع مصالح و سازه برای افزایش حجم و توان ایستگاه می بود. این تحویل سرآغاز منفعت‌برداری علمی از ایستگاه توسط آزمایشگاه است.

به محض ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی، گیدونی کنترل بازوی رباتیک شاتل را در دست گرفت و Raffaello MPLM را از محل اتصال شاتل به موقعیت خود هدایت کرد.

با چشم‌اندازهای محدود از پنجره، این یک فرآیند پیچیده می بود که ماه‌ها آموزش فشرده‌ را دربر گرفته‌ می بود. از داخل کابین شاتل، گیدونی از دوربین‌های کنترل از راه دور، کنترل‌های دستی و یک سیستم دید فضایی دقیق کامپیوتری برای کار با بازوی شاتل و هدایت ماژول منفعت گیری کرد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط