بلومبرگ: برتری هوش مصنوعی iOS ۱۸ نسبت به رقیب ها از نظر شدت و حریم خصوصی_رنگو

بلومبرگ: برتری هوش مصنوعی iOS ۱۸ نسبت به رقبا از نظر سرعت و حریم خصوصی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

مارک گرمن از بلومبرگ در گزارش خود مدعی شد مدل زبانی بزرگ اپل که قرار است روی دستگاه‌های تازه این شرکت اجرا بشود دارای شدت و حریم خصوصی برتری نسبت به رقیب ها خواهد می بود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون در بازار هوش مصنوعی اپل در انتهای فهرست قرار گرفته است. سامسونگ و گوگل از قابلیت‌های گوناگون این فناوری در دستگاه‌های خود منفعت گیری کردند. اما اپل تا این مدت هیچ کدام از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به طور قابل دقت در آیفون اراعه نکرده است. گزارش های تازه مشخص می کند این شرکت در حال گسترش فناوری‌های منحصر به فرد خود بوده و سخت تلاش دارد تا مدل زبانی بزرگ خود را گسترش دهد. مطابق گزارش مارک گرمن از بلومبرگ گسترش این مدل زبانی همراه با اجرای آن روی دستگاه‌های آیفون خواهد می بود. هوش مصنوعی اپل از نظر شدت و حریم خصوصی برتری‌های تعداد بسیاری نسبت به رقیب ها خواهد داشت.

ادامه مطلب
درمان دقیق در کمردرد مزمن با فناوری تازه اراعه تصاویر HD از نخاع

گرمن در گزارش تازه خود می‌گوید مدل زبانی بزرگ اپل ‌می تواند به گفتن زیربنای ویژگی‌های هوش مصنوعی در آینده محسوب بشود. به حرف های وی همه شواهد نشان دهنده اجرایی شدن فناوری مورد نظر روی دستگاه‌های آیفون است و این چنین سرویس‌های هوش مصنوعی حاضر تنها به پردازش‌های ابری متکی نخواهند می بود.

یقیناً اجرای مدل زبانی بزرگ اپل روی دستگاه امکان پذیر در موارد خاصی توانایی کمتری نسبت به رقیب ها داشته باشد. اما گرمن معتقد است اپل در آینده با دریافت مجوز فناوری‌های گوگل و دیگر اراعه دهندگان خدمات هوش مصنوعی می‌تواند محدودیت‌های مربوط به مدل زبانی بزرگ خود را رفع کند. این خبرنگار ماه قبل اظهار کرده می بود اپل تصمیم دارد طی مذاکره با گوگل از هوش مصنوعی جمینای در سیستم عامل iOS ۱۸ منفعت گیری کند. پردازش مدل زبانی بزرگ روی دستگاه می‌تواند همراه با مزایایی از قبیل نگه داری حریم خصوصی بهتر و پاسخگوی سریع تر نسبت به مدل های دیگر مبتنی بر فضای ابری باشد.

ادامه مطلب
امکانات دلنشین اپل واچ سری 8
آخرین مطالب

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط