شرکت نروژی بزرگترین تشکیل کننده کشتی‌های هیدروژنی در جهان می‌شود_رنگو

شرکت نروژی بزرگترین تولید کننده کشتی‌های هیدروژنی در جهان می‌شود


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

شرکت نروژی تصمیم دارد بزرگترین کشتی هیدروژنی در جهان با طول ۱۱۷ متر را بسازد که تنها با منفعت گیری از سوخت هیدروژن سبز بتواند مسافران را به قطب شمال حمل کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارخانه کشتی سازی نروژی تلاش دارد تا ساخت بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی در جهان را به گفتن نشانه‌ای از تحول و تحول در صنعت کشتی‌سازی و حمل و نقل بسازد.

این شرکت با نام میکل باست در نروژ قراردادی را با شرکت حمل و نقل دریایی تورگاتن نورد منعقد کرده است تا به ساخت دو کشتی هیدروژنی بزرگ بپردازد. این کشتی‌ها می‌توانند حداکثر ۱۲۰ وسیله نقلیه را در طویل‌ترین مسیر کشتی نوردی و برای فعالیت در آب‌های قطب به شمال حمل کنند. شرکت نروژی میکل باست ماموریت طراحی این کشتی‌ها را بر مسئولیت داشته و رونمایی آن در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
دانشمندان در مورد تمام شدن تدریجی آب نیمکره جنوبی زمین هشدار دادند

با دقت به این که حمل و نقل مسافر با سوخت هیدروژن در این مسیر سخت و طویل پیش از این هیچ زمان انجام نگرفته می بود و با چالش های بسیاری روبرو است، این پروژه اهمیت بسیاری دارد. طراحی این کشتی و راه حل‌های فنی آن در مسافت‌های طویل باید به طوری لحاظ بشود که در آن ملاحظات ایمنی آبراه‌های در معرض آب و هوای متغیر و شدید در نظر گرفته بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ربات نسوز بهتر از آتش‌نشان‌ها عمل می‌کند

قرار است بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان یک مسیر ۲۷۸ کیلومتری را به شکل حمل و نقل دریایی طی کنند. طول این کشتی ها ۱۱۷ متر بوده و از هیدروژن سبز به گفتن منبع مهم سوخت منفعت گیری می‌کنند. مطابق حرف های شرکت سازنده کشتی‌های مورد نظر حداقل ۸۵ درصد از مسافت را در آب‌های قطب شمال با منفعت گیری از این نوع سوخت طی خواهند کرد. این چنین واحدهای ذخیره هیدروژن در این کشتی‌ها سوخت پیل‌های سوختی را تامین کرده و می‌توانند انرژی مورد نظر را به برق برای تامین نیروی سیستم‌های کمکی و محرک در کشتی‌ها تبدیل کنند.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط