افت ریسک ابراز اختلالات شناختی با منفعت گیری زیاد تر از مغز رابطه مستقیم دارد_رنگو

کاهش ریسک بروز اختلالات شناختی با استفاده بیشتر از مغز رابطه مستقیم دارد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

محققان می‌گویند هرچه از مغز در میانه کار زیاد تر منفعت گیری بشود ریسک ابراز اختلالات شناختی نیز زیاد تر افت می‌یابد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتایج مطالعات تازه محققان مشخص می کند در صورتی که ماموریت های شغلی همراه با منفعت گیری زیاد تر از مغز باشد گمان ابراز مشکلات فکری و حافظه در سال‌های بعدی عمر کمتر خواهد می بود. یقیناً این مطالعه نمی‌تواند به اثبات جلوگیری از اختلال شناختی خفیف در تاثییر کار محرک مغز بپردازد. تنها ربط بین این دو نوشته را مشخص می کند.

محققان در بیمارستان آموزشی اسلو در نروژ طی یک مطالعه ماموریت های مربوط به ۷۰۰۰ نفر را در ۳۵۰ شغل گوناگون مورد بازدید قرار دادند. آنها در این مطالعه فهمید شدند افراد با داشتن تحریک شناختی در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ زندگی می‌توانند سپس از ۷۰ سالگی ریسک ابراز اختلال شناختی کمتری را توانایی کنند. این پژوهشگران می‌گویند در این مطالعه قیمت مشاغل نیازمند به تفکر پیچیده‌تر نشان داده شده است که می‌تواند علتنگه داری سلامت فکر و حافظه در پیری بشود.

ادامه مطلب
چطور بدون کدنویسی یک فروشگاه آنلاین بسازیم؟

آنها در این مطالعه درجه تحریک شناختی شرکت کنندگان را میانه کار اندازه‌گیری کردند. این چنین گروه کارهای روزمره را به چهار دسته شناختی، تحلیلی، بین فردی و دستی تقسیم بندی و بازدید کردند. این شرکت کنندگان بعد از سن ۷۰ سالگی با شرکت در آزمایش‌های حافظه و فکر نشان دادند افراد شاغل در تقسیم بندی کمترین تحریک شناختی تا ۴۲ درصد زیاد تر به اختلال شناختی خفیف مبتلا شده‌اند. که این رقم برای گروه با بیشترین تحریک شناختی تنها ۲۷ درصد بوده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
موجوجم درمورد یکی از خدماتش مینویسد_رنگو

این چنین عوامل فرد دیگر نظیر سن، جنسیت، درآمد، سبک زندگی، آموزش و غیره نیز با داده‌های مربوط به گروه کمترین تحریک ذهنی تطبیق داده شد. در نهایت اشکار شد ریسک گسترش اختلال شناختی خفیف در گروه دارای کمترین تحریک ذهنی ۶۶ درصد زیاد تر نسبت به گروه بیشترین تحریک شناختی بوده است.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط