چیپ پرچمدار کایرین ۹۰۱۰ توسط هواوی با عملکردی مناسب رونمایی شد_رنگو

چیپ پرچمدار کایرین ۹۰۱۰ توسط هواوی با عملکردی مناسب رونمایی شد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

چیپت پرچمدار کایرین ۹۰۱۰ Kirin 9010 هواوی برای دستگاه‌های سری Pura 70 منفعت گیری خواهد شد. این چیپ عملکردی شبیه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دارد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چیپ موبایل تازه هواوی با نام کارین ۹۰۱۰ به طور رسمی رونمایی شد. هواوی تصمیم دارد از این سری چیپ‌های تازه در دستگاه‌های Pura 70 منفعت گیری کند. در حالی چیپ تازه پرچمدار هواوی معارفه می‌بشود که این شرکت تحریم‌های صادراتی سختی را می‌گذراند. با این وجود چیپ تازه هواوی می‌تواند از نظر کارکرد با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رقابت کند.

مطابق گزارش‌ها این چیپ تازه دارای هسته مهم با فرکانس ۲.۳۰ گیگاهرتز بوده و نسبت به چیب کایرین ۹۰۰۰ اس تجهیزبه فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتز کندتر خواهد می بود. یقیناً خوشه دیگر این چیپ شامل سه هسته پردازنده با شدت ۲.۱۸ گیگاهرتز است که نسبت به نسخه قبلی سریع تر است. به این علت کایرین ۹۰۱۰ شامل ۴ هسته بازده است که نسبت به نسل قبلی خود تفاوت چندانی ندارد.

ادامه مطلب
هواوی به تنهایی باعث رشد ۳۴ میلیارد دلاری بازار سهام چین شد

یقیناً امکان حمایتاز فناوری  Hyperthreading در هسته‌های مهم و میانی این چیپ وجود دارد. از این رو شکل یک قسمت ۱۲ هسته‌ای در برخی برنامه‌ها نشان داده می‌بشود. تا این مدت معماری مورد منفعت گیری در پردازنده کایرین ۹۰۱۰ اشکار نشده است. پردازنده گرافیکی مورد منفعت گیری در این جیب نیز همان نسخه بهبود یافته Maleon910 است.

با همه توصیفات حرف های شده کایرین ۹۰۱۰ نسبت به کایرین ۹۰۰۰ اس کارکرد بهتری در بنچمارک‌ها دارد. این جیب توانسته امتیازهای ۱۴۴۲ و ۴۴۷۱ را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مربوط به گیکبنچ ۶.۲ کسب کند. به این ترتیب کارکرد آن در قسمت تک هسته‌ای برابر با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. این مورد با دقت با دقت به تحریم‌ها و عدم دستیابی هواوی به فناوری‌های پیشرفته ساخت تراشه می‌تواند زیاد قابل دقت باشد. یقیناً کارکرد این چیپ در آزمون چند هسته‌ای با دقت به حمایتآن از فناوری  Hyperthreading چندان به چشم نیامده است.

ادامه مطلب
5 علت برای منفعت گیری از دوربین مداربسته در منزل و محل کار

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط