Algo trading چیست و چطور کار می کند_رنگو

salbsos


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

این روزها معامله های بورس به طور فزاینده ای خودکار شده است. برنامه‌های بسیاری وجود دارند که کارکرد را کنترل می‌کنند، به جستوجو بهترین قیمت‌ها و حتی بستن معامله های می باشند. تجارت الگوریتمی نیز وجود دارد که در آن یک الگوریتم خاص همه ماموریت های را برای یک فرد انجام می دهد.

تجارت الگوریتمی چیست؟

رباتی را فکر کنید که همه عملیات تجاری را بدون دخالت انسان انجام می دهد. این ربات ها یا الگوریتم های معاملاتی از مجموعه قوانین خاصی پیروی می کنند تا معامله های دارایی را تحت مطلوب ترین شرایط بازار انجام بدهند. مجموعه ای از قوانین درون کد برنامه ریزی شده است که به الگوریتم اجازه می دهد معامله های را در کسری از ثانیه بدون دخالت انسان ببندد. ربات های خرید وفروش گر می توانند ۲۴/۷ ۳۶۵ روز در سال کار کنند.

ادامه مطلب
سود آور ترین و بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال در ایران با همیارکریپتو

چه فردی ربات های تجاری تشکیل می کند؟

الگوریتم های معامله های ابزارهای مالی هم توسط خرید وفروش گران خصوصی و هم توسط شرکت ها تشکیل شده است. یکی از نمایندگان برجسته این چنین شرکت هایی Coinfuze است که الگوریتم ATS-250d را تشکیل کرد. مقصد این ربات خرید وفروش گر تجارت ارزهای دیجیتال است. بازار کریپتوکارنسی اکنون مورد دقت خرید وفروش گران است، چون قیمت آن بیشتر از ۱.۵ تریلیون دلار است.

تجارت الگوریتمی چطور کار می کند؟

الگوریتم ها بر پایه دستورالعمل های اشکار کار می کنند. آنها عمل های زیر را انجام می دهند:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بروکر کوتکس | معرفی و بررسی جامع بروکر کوتکس Quotex

بازار را تحلیل کنید. زمان تشکیل الگوریتم ها، اولین چیزی که گسترش دهندگان تجویز می کنند، تجزیه و تحلیل مقدار بسیاری از اطلاعات است که امکان پذیر برای تصمیم گیری مورد نیاز باشد. این شامل حرکات قیمت، حجم معامله های و دیگر داده ها می بشود.

تشکیل یک استراتژی. این الگوریتم بر پایه یک استراتژی خاص کار می کند که گسترش دهندگان با در نظر گرفتن شاخص های فنی، آربیتراژ آماری و دیگر روش های مقداری آن را تجویز می کنند.

تصمیم گیری. این الگوریتم داده های بازار را در زمان واقعی پردازش می کند و تصمیمات معاملاتی را بر پایه قوانین و استراتژی از پیش تعریف شده اتخاذ می کند. خرید یا فروش دارایی ها در سودمندترین لحظه انجام می بشود.

بستن معامله های به محض این که الگوریتم تصمیم به خرید یا فروش یک دارایی بگیرد، بلافاصله خرید وفروش را می بندد. این یک کسری از ثانیه طول می کشد.

ادامه مطلب
کوه‌های آلپ مقصد بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان

تنوع بخشیدن به ریسک ها مدیریت ریسک در الگوریتم تعبیه شده است که به جلوگیری از زیان پشتیبانی می کند. گسترش‌دهندگان خواست‌های توقف زیان و دیگر ابزارهای محدودکننده ریسک را در روبات‌های تجاری می‌سازند.

مزایا و معایب تجارت الگوریتمی

همانند هر نوع خرید وفروش، تجارت الگوریتمی دارای مزایا و معایب خود است. مزایا عبارت هستند از:

  • شدت انجام معامله های؛
  • دقت محاسبات؛
  • منفعت وری؛
  • منفعت وری بالا؛
  • فقدان عواطف و حذف عامل انسانی؛
  • امکان بک تست

علیرغم این که ربات های خرید وفروش گر مزایای بسیاری دارند، معایبی نیز دارند. باید در نظر داشت که معامله های الگوریتمی دارای نقاط ضعف زیر است:

  • صدمه پذیری در برابر نقص فنی؛
  • خطرات بازار به علت انطباق ضعیف الگوریتم؛
  • افزایش علاقه رگولاتورها به معامله های الگوریتمی

با این حال، شایان ذکر است که الگوریتم‌های با کیفیت بالا که مطابق با قوانین جاری نوشته شده و در شرایط واقعی بازار آزمایش شده‌اند، کسب درآمد سریع و بدون زحمت از خرید وفروش را مقدور می‌سازند. به همین علت است که باید اراعه دهندگان نرم افزار خود را با دقت انتخاب کنید.

ادامه مطلب
سم‌ بنکمن فرید به گمان زیاد به ۵۰ سال حبس محکوم بشود

نتیجه گیری

معامله های الگوریتمی ابزاری موثر برای خرید وفروش دارایی های گوناگون است. با این حال، باید در نظر داشت که همانند هر سیستم خودکار فرد دیگر، مزایا و معایب خود را دارد. به این علت، زمان انتخاب گسترش دهندگان الگوریتم، باید به شرکت های اثبات شده با شهرت خوب دقت کنید.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط