ایمپلنت کوچک به اندازه نخود در درمان افسردگی موثر است_رنگو

ایمپلنت کوچک به اندازه نخود در درمان افسردگی موثر است


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی رنگو

دانشمندانی از دانشگاه رایس در آمریکا برای درمان افسردگی یک ایمپلنت مغزی به اندازه نخود گسترش دادند که نیاز به باتری نداشته و می‌تواند اختلالات عصبی از جمله افسردگی را درمان کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایمپلنت ساخته شده برای جمجمه تنها به اندازه نخود است و علتتحریک مغز انسان برای درمان اختلالات عصبی خواهد شد. محرک مغزی منحصر به فرد پژوهشگران دانشگاه رایس به نام DOT می‌تواند درمان جانشین برای افسردگی مقاوم به دارو و دیگر اختلالات روانپزشکی باشد.

با منفعت گیری از این فناوری نسبت به راه حلهای دیگر تحریک عصبی در بیماران به روشی راحت‌تر و کم خطرتر انجام می‌بشود. جیکوب رابینسون استاد مهندسی برق و کامپیوتر در این دانشگاه در این مورد می‌گوید: ما اثبات کردیم که دستگاهی تنها به اندازه یک نخود می‌تواند علتفعال‌سازی قشر حرکتی در مغز شده و در نهایت علتحرکت دست بیمار بشود.

ادامه مطلب
انتشار کردن پست در فید مهم برای کلوز فرندز در اینستاگرام ممکن شد

این ایمپلنت برخلاف دیگر فناوری‌ها نیاز به باتری یا سیم بلند نداشته به همین علت بهتر از آنها در دسترس بیماران قرار می‌گیرد. فعالیت مهم این دستگاه بر مبنای انتقال نیروی مغناطیس الکتریک است و می‌تواند میدان‌های مغناطیسی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل کند. دستگاه کاشتنی به محرک اجازه می‌دهد تا ضمن تحریک مغز بتواند به طور بی‌سیم انرژی دریافت کند. به حرف های محققان این دستگاه تنها با ۹ میلی‌متر عرض امکان تحریک ۱۴.۵ ولت را در ناحیه خاصی از مغز خواهد داشت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مدل خاص هواوی میت ۶۰ با بدنه سرامیکی و قیمت ۱۶۴۱ دلار عرضه شد

کاشت این دستگاه کم تهاجمی نیز تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. محل کاشت آن در استخوان بالای مغز بوده یا می‌توان آن را روی غشای محافظ در پایه جمجمه نیز قرار داد. محققان در آزمایش‌های خود از این دستگاه برای فعال کردن بخشی از مغز به نام قشر حرکتی مسئول کنترل حرکت ارادی منفعت گیری کردند و موفق به مشاهده جواب از طریق حرکت دست بیمار شدند. این دستگاه توانست به زمان ۳۰ روز در بدن خوک‌ها باقی مانده و سازگاری خود با بافت مغز را نشان دهد.

دسته بندی مقالات

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

پست های مرتبط